Drugs en videogames?

1928meneer

Newbie
Heeft iemand ooit drugs gebruikt om vervolgens videogames te spelen? Ben benieuwd of dit bijvoorbeeld de reactiesnelheid verbeter/ verslechterd in een shooter, of dat het met psychedelica mogelijk is om spellen zoals bijvoorbeeld Tetris nog te kunnen spelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Fisherman's friend

Badass junkie
Ik gebruik zelf wiet om te gamen.
Dan ben ik meer geconcentreerd en dan kan ik iets langer gamen.

Verder raak ik van uppers,psychedelica,disso's eerder afgeleid.
Daar krijg ik ook geen betere skills van.

Betere reactiesnelheid zou in principe moeten kunnen met amfetamine ofzo.
Tetris spelen op psychedelica kan natuurlijk wel , maar hoe harder je tript hoe minder je begrijpt van je videogame.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik vind Minecraft echt een aanrader met psychedelische/dissociatieve drugs. Ketamine bijvoorbeeld is echt nice. Speelbaar is het dan niet, dus vooral rondlopen, kijken en observeren.
Heb wel grafische verbeteringen bij Minecraft waardoor het veel intensiever is qua realisme.

Daarbij neem ik af en toe amfetamine als ik echt focus/concentratie moet hebben bijvoorbeeld met Rally of een Shooter.

CuriousExplorer

DF-koning
Heb het vaak geprobeerd, maar ik "verveelde" mij telkens tijdens.
Het houdt me niet niet genoeg vast, net zoals bijvoorbeeld een film kijken
(tijdens drugs).
Moet er wel bij zeggen dat ik over stims spreek. Misschien dat dat met andere drugs anders zou zijn.

Casrus

DF-koning
Ja. Kan grafisch héél mooi zijn Aladdin (1996 zwart/wit op pc) maar speelt voor geen meter.

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Ligt eraan wat voor spel. Maar uppers of cannabis zijn denk ik het meest geschikt. Heb wel eens keta genomen tijdens het spelen van een shooter. Was geen verbetering natuurlijk. Zodra het begon te werken heb ik het spel maar afgesloten. :tilttearlaugh:

Gelato43

Bewuste gebruiker
Ik blowde altijd als ik aan het gamen was, meestal speelde ik shooters en als ik dan stoned was had ik echt het idee dat ik in de game zelf zat:tearsofjoy:

Waar ik wel weer last van had is dat ik de eerste 4-5 potjes heel intensief ervaarde en daarna was mijn concentratie op, dan kon ik beter gewoon niet meer meespelen want dan was ik door alles afgeleid en niet meer bezig met de objective

Wat mis ik die tijd wel zeg.. in de corona tijd met al je maten zo stoned mogelijk worden en de grappigste dingen meemaken tijdens het gamen

Don Draper

Badass junkie
Als ik in een goede periode zit dan neem ik graag 3 mg lorazepam en een energy om een leuke nachtje te gamen in het weekend. Buiten zo'n weekend nacht gebruik ik Valdispert om het te bereiken.

Voel me er veel fijner bij. Kan moeilijk echt genieten zonder deze middelen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wel geprobeerd met wiet maar reactiesnelheid ging teveel achteruit en na een tijdje meer zin om gewoon te zitten en denken, of muziek luisteren, of docu/serie/film kijken.

Ook op LSD geprobeerd. Best wel leuk als het effect nog erg licht is, maar wordt het effect te sterk dan is het niet fijn meer om naar een scherm te kijken door al die fellere kleuren. Ook raak ik mijn interesse in de game kwijt.

De lichte stim 4F-MPH is eigenlijk de enige waarop games voor mij voor wat langere tijd leuk zijn. Ook leuker dan nuchter.

jonnaowns

Experimenterende gebruiker
Heeft iemand ooit drugs gebruikt om vervolgens videogames te spelen? Ben benieuwd of dit bijvoorbeeld de reactiesnelheid verbeter/ verslechterd in een shooter, of dat het met psychedelica mogelijk is om spellen zoals bijvoorbeeld Tetris nog te kunnen spelen.

al raad ik het niet aan voor de gezondheid 100% speed, vooral de eerste paar keer kan het enorme tunnelvision zijn precies of je in je tv zit :wink: xD maar zal ook wel werken met de meeste uppers al vind ikzelf gamen op speed echt supper leuk en de focus was insane. enige nadeel dan natuurlijk weer later als je het te veel doed vind je even niks aan gamen

De Zandman

DF-koning

Casrus

DF-koning
Was het niet groen?
Dat was de monitor van de Philips 3012 personal computer IBM-clone die ik in 1995 kreeg. Het heette RGB, maar het was groen.
Je had ook Amber (hetzelfde idee met oranje).
Ook had je CGA (16 kleuren), EGA (64 kleuren 16 tegelijk), VGA en TGA (Tandy), die laatste had niemand die ik kende.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Ik heb ooit een paar weken in de top van "Unreal Tournament Capture the Flag - Instagib" spelers gestaan.

Spelmodus:

Je hebt 1 wapen met ongelimiteerde ammo
Je schiet altijd met 1 schot iemand overhoop
Je probeert met je team de vlag uit de basis van de tegenstander te stelen
Je verdient punten door deze vlag naar de vlag in je eigen basis te brengen

Samenspel van een belachelijk krachtige PC, uitermate snelle internetverbinding met lage ping, veel teveel tijd en een voorraad amfetamines.
In hyperfocus rondrennen over buitenaardse planeten, de speelomgeving door en door kennen, constant beschuldigd worden van valsspelen.

Technisch gezien speelde ik niet vals, maar eigenlijk was het niet eerlijk... Ik snap volkomen waarom stimulanten en oorlog samen gaan.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie

Ik heb met een maat wel eens een 1-op-1 potje Super Smash Bros met 100 levens gedaan op de N64. Ik zat aan de LSD, hij was nuchter. Hij had bovendien veel meer geoefend met Super Smash Bros. Dus hij keek er erg naar uit om me compleet in te maken.

Helaas voor hem voelde ik me compleet verbonden met mijn Yoshi karakter. Voor mij voelde het niet alsof ik knoppen indrukte om Yoshi te besturen, maar alsof ik mijn tegenstander opslokte met mijn tong. Bij Super Smash draait natuurlijk alles om de timing van je acties. En die was bij mij haast perfect. Dus tegen de tijd dat hij 50 levens had verloren, had ik er nog 85 over.

Toen deed hij een rage-quit :tearsofjoy:

Casrus

DF-koning
Ik heb ooit een paar weken in de top van "Unreal Tournament Capture the Flag - Instagib" spelers gestaan.

Spelmodus:

Samenspel van een belachelijk krachtige PC, uitermate snelle internetverbinding met lage ping, veel teveel tijd en een voorraad amfetamines.
In hyperfocus rondrennen over buitenaardse planeten, de speelomgeving door en door kennen, constant beschuldigd worden van valsspelen.

Technisch gezien speelde ik niet vals, maar eigenlijk was het niet eerlijk... Ik snap volkomen waarom stimulanten en oorlog samen gaan.

Vliegend Spaghetti Monster nog aan toe!

De spellen waar ik steeds verloor éénvoudigweg omdat de computer mijn toetsenbord-invoer en de spel graphics trager verwerkte dan het programma deel van de monsters die schade toebrachten.

(B.V. Diablo 2 voor de patches (want die had je denk ik toen nog niet).

Unreal Tournament kon je in Rotterdam spelen in een gaming centrum onder het Potlood.

Diablo 2 multiplayer ook, maar heb dat alleen single player gedaan.

Ook Neverwinter Nights ben ik daar begonnen.

Vind dat een beeldschoon spel.

Heb het later gekocht voor PC + de expansions die zonodig nog mooier waren.

Het plot van Neverwinter Nights leek trouwens veel op dat van Star Wars: Knights of the Old Republic (KOTOR).

Een serie waarvan ik het verhaal en de personages veel sterker vind dan de meeste personages in de Star Wars prequels en alle personages in de vele sequels (die ik niet eens allemaal heb gezien)

Geef my maar Bastila Shan in plaats van die stomme Rey.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb met een maat wel eens een 1-op-1 potje Super Smash Bros met 100 levens gedaan op de N64. Ik zat aan de LSD, hij was nuchter. Hij had bovendien veel meer geoefend met Super Smash Bros. Dus hij keek er erg naar uit om me compleet in te maken.

Helaas voor hem voelde ik me compleet verbonden met mijn Yoshi karakter. Voor mij voelde het niet alsof ik knoppen indrukte om Yoshi te besturen, maar alsof ik mijn tegenstander opslokte met mijn tong. Bij Super Smash draait natuurlijk alles om de timing van je acties. En die was bij mij haast perfect. Dus tegen de tijd dat hij 50 levens had verloren, had ik er nog 85 over.

Toen deed hij een rage-quit :tearsofjoy:
Haha!

Benieuwd hoe je het op LSD had gedaan tegen een oud klasgenoot van me die op pro niveau Smash Bros speelde. Maar dat was wel de GameCube versie.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb ook wel eens te veel spacecake gegeten tijdens een LAN-party. Toen kon ik niet opstaan zonder dat het helemaal zwart werd voor mijn ogen. Dus toen zat ik maar op mijn zitzak Call of Duty te spelen op mijn Playstation. En ik had de ene kill streak na de andere.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Benieuwd hoe je het op LSD had gedaan tegen een oud klasgenoot van me die op pro niveau Smash Bros speelde. Maar dat was wel de GameCube versie.
Haha oh dat had ik waarschijnlijk wel verloren.

Hoewel Yoshi ook wel een beetje lastig te verslaan kan zijn in de N64 game. Want Yoshi kan dus drie keer springen, waardoor die echt veel makkelijker terug kan komen naar het platform. En Yoshi heeft daarnaast nog een move die niet te blokkeren is. Als je iemand opslokt en uitpoept als een ei naast de rand van het platform, dan valt die persoon sowieso naar beneden zonder dat je dus nog wat kan doen.

Het enige wat je tegen Yoshi kan uithalen is een sneller karakter neerzetten. Want dan kan je steeds een klap geven nog voordat Yoshi zijn trage maar zeer succesvolle moves kan doen.

Casrus

DF-koning
Een ander spel wat ik in de jaren negentig speelde met paddo's op, was een shareware platform spel met een baby draakje of alien dinosaurus dat op zoek was naar haar(?) ouders.
Er zaten planten met (bewegende?) ogen op steeltjes in, en iets met bommen.

Op een gegeven moment, bijna een decennium later had ik concept art getekend voor Tamriel Rebuilt (Morrowind (TES III) mod ('we' probeerden een tijdje en mod voor Oblivion (TES IV) te maken, maar dat bleek te moeilijk)).
Één van de andere forumleden merkte op dat het ernstig 'geïnspireerd' was op de graphics van die game.

chemboy

Belezen gebruiker

Heerlijk ritme spellen spelen haha, misschien niet ZO goeie scores op drugs, maar ik vind het wel lekker. Taiko Drum, Hatsune Miku Project DIVA, OSU! etc. Ook is Earthbound lekker wacky

edit: haal je wii tevoorschijn en speel wii sports, kei leuk

Laatst bewerkt:

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik vind Minecraft echt een aanrader met psychedelische/dissociatieve drugs. Ketamine bijvoorbeeld is echt nice. Speelbaar is het dan niet, dus vooral rondlopen, kijken en observeren.
Heb wel grafische verbeteringen bij Minecraft waardoor het veel intensiever is qua realisme.

Daarbij neem ik af en toe amfetamine als ik echt focus/concentratie moet hebben bijvoorbeeld met Rally of een Shooter.
Gisteren met de dex op plaats 116 beland in Dirt 2.0! Echt nice. En dat zonder fancy stuur, deze kan maar 90°

Fisherman's friend

Badass junkie

Spelmodus:

G-g-g-godlike!

Goeie oude tijd haha.
Ik zat in de VIPclan.
Eerst via UTmirc een andere clan uitdagen en dan helemaal los gaan.

LeoFla

Fisherman's friend

Badass junkie
Welke servers spelen/speelden jullie op?

Is het enige spel dat ik al consistent speel sinds ik like 6 jaar oud was (goede smaak vader overgenomen die maps maakte voor sniperclans)
Leuk om te lezen dat nog meer mensen van dit spel houden !
Onze clan had een eigen server , genaamd VIPserver.

Fisherman's friend

Badass junkie
Krijg meerdere hits als ik vip clan google. Nog actieve spelers waarvan je weet hebt?

M'n pa zat bij ASC (https://www.afterlife-planet.com/)
Ik ken de namen wel nog.
Ik was [VIP]Serialkilla.
Zo had je nog [VIP]Flexy ,[VIP]Trackstar ,[VIP]G-lock enzo.
VIP staat in ieder geval voor 'very irritating punks'
Geen idee of het nog bestaat en/of de server nog online is.

Brengt me wel een beetje terug naar die tijd.

Cokekoning

Ik speel alleen maar MW4 multiplayer onder coke ik begin meestal rond 19u en ik merk ook dat de 1ste 2 potjes het beste presteren wat ook normaal is onder coke maar helaas rond 2u ‘s nachts begin ik minder te presteren.

Voor de PS5 raad ik je de PlayStation 5 PRO controller aan oftewel PlayStation draadloze controller DualSense Edge dan haal je makkelijk 60 kills mee

Zonder coke gemiddeld 15 kills
Met coke gemiddeld 40 kills

Zo’n multiplayer potje duurt 15 min dan heb je 3 minuten (pauze) voor een nieuwe match start maar omdat je zo in die game zit heb je niet door dat je om de 15 minuten een dikke lijn pakt dus pas daar ook mee op want je hartslag en alles gaat flink omhoog ik raad je aan om de 2 uur eens even naar buiten te gaan om ff tot rust te komen.

Specs:
PS5
Philips Evnia 42M2N8900/00

Pinnacle

Belezen gebruiker
2cb is nice voor single player, zeker als het een visueel aantrekkelijker spel is, bijv. breath of the wild of elden ring oid. Het is niet al te best voor je prestaties kan ik je zeggen. Hotline Miami 2 spelen aan een psych is ook wel geinig, tenzij je echt gevoelig bent voor grimmige shit, dan zou ik het afraden

mitchieee

Wijs gebruiker
Uit mijn ervaring raad ik het af je ben wel erg in het spelletje ingezogen en geniet er veel van’ maar uiteindelijk ga je minder genieten van je spelletjes als je nuchter ben

Ik heb wel eens gehad dat ik bij een potje Hotline Miami 2 een intens moeilijk level tijdens het trippen in 1 keer haalde, gewoon een beetje op automatische piloot gespeeld. Naderhand toch een keer opnieuw proberen omdat ik tijdens het trippen niet doorhad wat ik nou eigenlijk allemaal aan het doen was.
Je raadt het natuurlijk al, keer op keer afgeschoten en per ongeluk uit frustratie de controller tegen de TV aangegooid.
2cb is nice voor single player, zeker als het een visueel aantrekkelijker spel is, bijv. breath of the wild of elden ring oid. Het is niet al te best voor je prestaties kan ik je zeggen. Hotline Miami 2 spelen aan een psych is ook wel geinig, tenzij je echt gevoelig bent voor grimmige shit, dan zou ik het afraden

Laatst bewerkt:
Bovenaan