Drugs en ouders

klxaasx

Belezen gebruiker
heyo,

om even te beginnen wil ik als je hier ervaring mee hebt of in dezelfde situatie of de situatie hebt doorstaan, vragen om aub hierop te reageren

allereerst laten we K zeggen ben 18 jaar oud heb ervaring met wiet xtc MDMA coke speed en 3mmc.

3mmc daar gaat het nu allemaal om, dat ik dit ong een jaartje geleden nam toen werd ik helemaal verliefd.weet nog wel het punt dat ik dacht, gvd dit moet ik nou net hebben. na een periode van betrapt worden op het gebruik en toch door blijven gaan met veel gezeik en alles. ben recent weer gepakt en heb dan altijd een heel gezeik thuis. omdat mijn ouders een hele grote no go tegen drugs hebben, zelf vindt ik het leuk en boeit het me helemaal niks. en oja ik woon btw gewoon nog steeds thuis. mijn vraag is om gewoon schijt te hebben en me ding blijven doen of gedwongen stoppen voor mijn ouders zegmaar?? HOE OF WAT?????

thanks alvast <3

Hardcore_frk

Badass junkie
heyo,

om even te beginnen wil ik als je hier ervaring mee hebt of in dezelfde situatie of de situatie hebt doorstaan, vragen om aub hierop te reageren

allereerst laten we K zeggen ben 18 jaar oud heb ervaring met wiet xtc MDMA coke speed en 3mmc.

3mmc daar gaat het nu allemaal om, dat ik dit ong een jaartje geleden nam toen werd ik helemaal verliefd.weet nog wel het punt dat ik dacht, gvd dit moet ik nou net hebben. na een periode van betrapt worden op het gebruik en toch door blijven gaan met veel gezeik en alles. ben recent weer gepakt en heb dan altijd een heel gezeik thuis. omdat mijn ouders een hele grote no go tegen drugs hebben, zelf vindt ik het leuk en boeit het me helemaal niks. en oja ik woon btw gewoon nog steeds thuis. mijn vraag is om gewoon schijt te hebben en me ding blijven doen of gedwongen stoppen voor mijn ouders zegmaar?? HOE OF WAT?????

thanks alvast <3
Probeer wat meer begrip voor je ouders te hebben. Ze hebben je van kleins af aan grootgebracht en willen het beste voor je. Ik heb nu sinds 2 maanden een kleine en als ik zie hoeveel liefde en moeite je in zo'n kindje steekt, dan wil je niet zien dat die zichzelf kapot maakt.

Ik ben zelf ook helemaal los gegaan vanaf mijn 18e. Maar ik was er altijd open en eerlijk over tegen mijn ouders. We gebruikten vaak thuis en dat wisten mijn ouders dan ook. Dat was dus best wel een vrije opvoeding. Ik weet niet of iets dergelijks ook bij jou mogelijk is. Maar ik denk dat ze alleen wat zicht op je willen houden en weten dat het goed met je gaat. Stiekem gedoe wekt argwaan en dat brengt onzekerheid en machteloosheid voor ouders met zich mee. Voor hetgeen waar ze het meeste van houden. Jou.

Mijn advies is dus om open met elkaar om proberen te gaan, door veel te praten en geen geheimen over het gebruik achter te houden. Neem ze mee in je leven, dan kunnen ze je begrijpen en hopelijk ook steunen in plaats van dat er steeds ruzies zullen ontstaan.

Dirkdirk

DF-koning
Ik heb zelf als kind ook heel veel drugs gedaan dus het zou hypocriet zijn om mijn kinderen later alles te gaan verbieden. Maar ik vind het wel moeilijk en zou niet weten hoe ik hier correct mee om zou moeten gaan.

Misschien is dat de reden dat ik geen seks kan krijgen, niet mijn awkwardness maar ze kijkt uit voor onze toekomstige kinderen.

klxaasx

Belezen gebruiker
Probeer wat meer begrip voor je ouders te hebben. Ze hebben je van kleins af aan grootgebracht en willen het beste voor je. Ik heb nu sinds 2 maanden een kleine en als ik zie hoeveel liefde en moeite je in zo'n kindje steekt, dan wil je niet zien dat die zichzelf kapot maakt.

Ik ben zelf ook helemaal los gegaan vanaf mijn 18e. Maar ik was er altijd open en eerlijk over tegen mijn ouders. We gebruikten vaak thuis en dat wisten mijn ouders dan ook. Dat was dus best wel een vrije opvoeding. Ik weet niet of iets dergelijks ook bij jou mogelijk is. Maar ik denk dat ze alleen wat zicht op je willen houden en weten dat het goed met je gaat. Stiekem gedoe wekt argwaan en dat brengt onzekerheid en machteloosheid voor ouders met zich mee. Voor hetgeen waar ze het meeste van houden. Jou.

Mijn advies is dus om open met elkaar om proberen te gaan, door veel te praten en geen geheimen over het gebruik achter te houden. Neem ze mee in je leven, dan kunnen ze je begrijpen en hopelijk ook steunen in plaats van dat er steeds ruzies zullen ontstaan.
heb totaal geen opvoeding van samen thuis gebruiken enzo, dat heb ik dus al tegen en als ik open ga zijn over alles me leven enzo qua drugs. zetten ze er gelijk een stempel achter haha

laten we zeggen dat ik t stront vervelend vindt dat ze me dwarsbomen met iets dat k chill vindt.

en oja me stiefpa, ( me bio vader is al overleden) heeft vroeger ook veel coke etc gebruikt. mn moeder daarintegen niet

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik heb zelf als kind ook heel veel drugs gedaan dus het zou hypocriet zijn om mijn kinderen later alles te gaan verbieden. Maar ik vind het wel moeilijk en zou niet weten hoe ik hier correct mee om zou moeten gaan.

Misschien is dat de reden dat ik geen seks kan krijgen, niet mijn awkwardness maar ze kijkt uit voor onze toekomstige kinderen.
Eigenlijk zou jij je minimaal chemisch moeten laten castreren. Ik zit nog te twijfelen of de real deal misschien toch niet nog wenselijker is..

Hardcore_frk

Badass junkie
heb totaal geen opvoeding van samen thuis gebruiken enzo, dat heb ik dus al tegen en als ik open ga zijn over alles me leven enzo qua drugs. zetten ze er gelijk een stempel achter haha

laten we zeggen dat ik t stront vervelend vindt dat ze me dwarsbomen met iets dat k chill vindt.

en oja me stiefpa, ( me bio vader is al overleden) heeft vroeger ook veel coke etc gebruikt. mn moeder daarintegen niet
Ja, dat is een lastige. Maar als je het niet probeert uit te leggen, zullen ze het in ieder geval nooit begrijpen. Ze weten het toch al van je gebruik, dus misschien kunnen jullie samen een gulden middenweg vinden?

Dat kan ook voor jou goed uitpakken. Je bent 18 jaar en vindt dit nu chill. En dat snap ik helemaal, want ik vond dat ook. Het is lastig te beseffen, maar ook jij wordt straks 30 jaar en ouder. Dan vind je andere dingen weer chill. Met sommige dingen die je met 18 jaar chill vindt, kun je de dingen die je met 30 jaar chill vindt flink verpesten. Het is een tip van een ouwe rot (net over de 30 jaar hier), maar probeer je daar een beetje bewust van te worden.

En voor de rest moet er met 18 jaar ook gewoon flink gefeest worden, hoor! Met of zonder toestemming van ouders.

mitchieee

Wijs gebruiker
ik ben nu 22 en gebruik ook wel eens wat lekkers, gelukkig weten me ouders dit niet’ anders wordt ik eruit gepleurd, dat hebbe ze al duidelijk laten merken toen ze,éen xtc pilletje vonden, dat geluk heb je nog dat je ouders je niet uit huis donderen.
maar als je ouders het weten en het niet willen, moet je gewoon luisteren en alles weg pleuren doe het ergens anders maar niet thuis en kom nie te raar thuis.. het zijn en blijven je ouders en ze hebben jou niet zo opgevoed dus willen ze jou ook niet zo zien, het doet ze alleen maar pijn als ze je zo zien lijkt mij’ zolang je woont bij je ouders hoor je naar ze te luisteren’ en nooit de twijfel brengen om schijt te hebben aan je ouders

Laatst bewerkt:

Ape

Badass junkie

100% dit. En je ouders duidelijk maken (op een normale manier uiteraard) dat wanneer ze niet ook naar jou verhaal luisteren, je ook niet naar hun kan luisteren en dan ga je waarschijnlijk doen wat je zelf wilt. Zie je het al mis gaan..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Zolang je bij je ouders woont, heb je je aan hun regels te houden
Hier ben ik het wel mee eens.
@klxaasx
Het klinkt wat ouderwets misschien maar ik vind echt dat als jij onder het dak bij je ouders inwoont jij je aan hun regels hoort te houden. Of je nou 18 of 30 jaar bent.
Zoals hierboven ook al is gezegd is overleg, open kaart, een betere optie als sneaky blijven doen. Dat creëert juist ruzie. Ouders vinden liegen en stiekem doen van hun kind vaak erger als het feitelijke drugsgebruik. “Schijt aan“ je ouders hebben vind ik wat rot klinken. Beetje respect voor hun bezorgdheid is beter. Ze hebben vast al heel erg veel voor jou gedaan in die 18 jaar. Er zijn weinig ouders die staan te juichen als hun kind drugs gebruikt. Hun bezorgdheid komt op jou misschien als boosheid of zeuren over maar ze houden echt wel van je en willen gewoon het beste voor je.

En hoe vaak gebruik je dan 3mmc en of andere drugs? Dat zal ook van belang zijn hoe zij over jou denken. Kom je elke weekend of zelfs bijna dagelijks zo wappie als hell thuis is het toch logisch dat zij zich zorgen maken? Zou ik ook doen over mijn kind.
Jij bent nog maar (niet lullig bedoeld) een tiener en geen volwassene. Tieners doen, denken en vinden nou eenmaal dingen anders als de generatie van hun ouders. Dat is al eeuwen zo.

Laatst bewerkt:

klxaasx

Belezen gebruiker
Hier ben ik het wel mee eens.
@klxaasx
Het klinkt wat ouderwets misschien maar ik vind echt dat als jij onder het dak bij je ouders inwoont jij je aan hun regels hoort te houden. Of je nou 18 of 30 jaar bent.
Zoals hierboven ook al is gezegd is overleg, open kaart, een betere optie als sneaky blijven doen. Dat creëert juist ruzie. Ouders vinden liegen en stiekem doen van hun kind vaak erger als het feitelijke drugsgebruik. “Schijt aan“ je ouders hebben vind ik wat rot klinken. Beetje respect voor hun bezorgdheid is beter. Ze hebben vast al heel erg veel voor jou gedaan in die 18 jaar. Er zijn weinig ouders die staan te juichen als hun kind drugs gebruikt. Hun bezorgdheid komt op jou misschien als boosheid of zeuren over maar ze houden echt wel van je en willen gewoon het beste voor je.

En hoe vaak gebruik je dan 3mmc en of andere drugs? Dat zal ook van belang zijn hoe zij over jou denken. Kom je elke weekend of zelfs bijna dagelijks zo wappie als hell thuis is het toch logisch dat zij zich zorgen maken? Zou ik ook doen over mijn kind.
Jij bent nog maar (niet lullig bedoeld) een tiener en geen volwassene. Tieners doen, denken en vinden nou eenmaal dingen anders als de generatie van hun ouders. Dat is al eeuwen zo.
ayo thanks voor je bericht, zal idd proberen meer open over te zijn etc. gr en qua drugsgebruik was alleen sweekends nu ook soms doordeweeks omdat k zo iets heb van schijt. maa da moet k eig niet doen haha

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
nu ook soms doordeweeks omdat k zo iets heb van schijt. maa da moet k eig niet doen haha
Dit zou mij als moeder wel zorgen geven. Probeer het in het weekend te houden en eigenlijk niet eens elk weekend. Tis fucking leuk drugs, echt maar te vaak en te veel gaat echt gezeik geven. En niet alleen bij je ouders.
Je bent wel eerlijk zo hier, dat is goed man! (Of vrouw)

Syl

Badass junkie
mijn vraag is om gewoon schijt te hebben en me ding blijven doen of gedwongen stoppen voor mijn ouders zegmaar??
Tis jouw eigen toekomst ook he..
Je kunt wel schijt hebben aan je ouders, maar je hebt er in feite uiteindelijk alleen jezelf mee.

Hardcore_frk

Badass junkie
ayo thanks voor je bericht, zal idd proberen meer open over te zijn etc. gr en qua drugsgebruik was alleen sweekends nu ook soms doordeweeks omdat k zo iets heb van schijt. maa da moet k eig niet doen haha
Ik denk dat hier alleen maar goede dingen uit kunnen komen, man! Succes!

Calliweed2.0

Bewuste gebruiker

En dat komt misschien omdat je er tog wel vanaf komt met een foei niet meer doen en nu oprotten naar buiten haha

fffffffffffffff

Belezen gebruiker
vraag of je ouders je willen ondersteunen in je gebruik, misschien kan je een compromis maken om af en toe wel te gebruiken. misschien dat ze je met ze naar de doctor kan gaan en een doorverwijzing naar de breider kan krijgen voor goede voorlichting en afkicken.
Nu het zomers is is op straat leven ook wel te doen, misschien ook een optie.

Spyro

DF-koning
Uhm, mijn ouders hebben jankend aan mijn bedrand gezeten omdat ik er altijd over loog.

Ik weet ook niet waarom ik erover loog, want het was enorm duidelijk.

Toen ik eerlijk begon te zijn heb ik mijn ouders álles vertelt. Blij waren ze niet maar ze waren allang blij dat ik eerlijk was.

Geen één ouder doet een dansje als hun kind aan de drugs gaat…

Eerlijkheid duurt het langst.

Mijn ouders laten me nu gewoon, checken af en toe hoe het gaat en waarschuwen me en wensen me veel plezier.

En natuurlijk zien ze het liever anders.

Maar ik heb enorm veel ruzie’s gehad toen ik thuis woonde en gebruikte en daar heb ik achteraf veel spijt van. Dat hebben ze nooit verdiend.

De Zandman

DF-koning
Wees blij dat jullie nog ouders hebben!!
Er komt een tijd, dat ze er niet meer zijn en dan zul je merken, dat je vaak denkt van: Hier had ik met mijn pa en/of ma nog eens over willen praten en dan zijn ze er niet meer....
Eert uw vader, en uw moeder! Staat in dat oude boek van 2021 jaren oud ongeveer...en hier ben ik het mee eens.

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Heb is een vraag aan de verslaafden hier.

kijk dat je jezelf soms een totale teleurstelling vindt in verslaving is één ding. Maar hoe ga je er mee om als je elke x je ouders weer teleurstelt? Vertel je het dat je weer bent teruggevallen of juist niet? Je doet het niet en uiteindelijk (zoals alles en altijd) komt het uit. Wat dan?

Heb zelf net gezegd dat het beter is als ze afstand van me nemen, voor hun eigen belang. Ik heb hun namelijk al genoeg pijn gedaan. Maar was dit nu slim of niet?

Manu76

Badass junkie

kijk dat je jezelf soms een totale teleurstelling vindt in verslaving is één ding. Maar hoe ga je er mee om als je elke x je ouders weer teleurstelt? Vertel je het dat je weer bent teruggevallen of juist niet? Je doet het niet en uiteindelijk (zoals alles en altijd) komt het uit. Wat dan?

Heb zelf net gezegd dat het beter is als ze afstand van me nemen, voor hun eigen belang. Ik heb hun namelijk al genoeg pijn gedaan. Maar was dit nu slim of niet?
Tja, als je die luxe hebt.. Ik heb ook wel eens een periode meegemaakt dat mijn ouders zelf bijna 10 jaar afstand namen.. en ik mezelf niet eens echt verslaafd vond. Was meer soort van onbegrip..
Je bent het niet waard hun kind te zijn is wat je hiermee probeert te zeggen tegen je ouders?
Het is echt een super lastige situatie en ieder familiedrama, mamma en pappa zijn individuele personen, dus onmogelijk lijkt het me hier antwoord op te geven..

Maar je bent depressief volgens mij en je gaat daardoor waarschijnlijk drugs gebruiken.. Triest, maar niet het einde van je leven.. Maak er iets leukers van!

Dirkdirk

DF-koning

Ik kan hier niet echt over oordelen omdat ik geen ouders meer heb en mijn moeder mij alle liefde heeft gegeven die ik me kon wensen, maar het heeft geen zin om ze weg te duwen. Ik weet niet exact wat er speelt natuurlijk, maar ik weet wel het een en ander van verslavingen en ouders, dus ik vind dat ik wel een mening mag hebben… en die is: het maakt niet uit. Wat je ook doet, je ouders houden onvoorwaardelijk van je. Dat kan pijnlijk zijn als je ze wilt beschermen en ik begrijp dat, en sorry dat ik ook geen oplossing heb, maar je bent hun kind, je bent geboren uit liefde dus nee ik zou absoluut niet je ouders uit de weg gaan. I

Toen mijn moeder de diagnose onherstelbaar kritiek kreeg viel alles op zijn plek. Elke beslissing vanaf onze geboorte ik en mijn broer was uit liefde gemaakt, en ze heeft al haar tijd en energie gestoken in het opvoeden van twee kinderen en ze gelukkig maken, en het is haar gelukt. Ik heb zovaak gejat van mijn moeder, gelogen, bedrogen, etc, maar nooit andersom. En dan merk je dat een ouder kind relatie onafscheidelijk is. Hoe ver mensen ook van het pad af geraken, zoals mijn vader, het blijven je ouders. En pas als dat besef komt, vroeg of laat, dan realiseer je je dat en dan is het oppeens veel duidelijker hoe hard ouders strijden.

Dus please nee. Ga het niet uit de weg. En ja de pleuris kan uitbreken en ja misschien worden ze boos of teleurgesteld maar als ze niet om je gaven dan was dit nooit een issue,
Ik kan mijzelf geen betere ouders wensen ❤️
Herkenbaar. Ik had de beste moeder, en als je niet realisteert wat je ouders betekenen ga je spijt krijgen als het te laat is. Aint no hole blacker and more painful. :(

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Je bent het niet waard hun kind te zijn is wat je hiermee probeert te zeggen tegen je ouders?
Wel waard het is alleen moeilijk om jezelf geen absolute teleurstelling te vinden als je broer het wel voor het grootste deel goed doet (en nee ik ben niet zo’n type dat mezelf haat en iedereen het beter heeft en dat ik jaloers ben! Dit is alleen gewoon k*t.
je bent depressief volgens mij en je gaat daardoor waarschijnlijk drugs gebruiken
Naar mijn mening is mijn depressie voorbij, ik heb daarvoor therapie gehad (nu nog steeds) en zit eigenlijk nooit meer met dat lege onwetende schijtgevoel.

ik was 7,5 maand clean van alles. De rede dat ik weer gebruikt heb is omdat de laatste 2 maanden hels waren, elke dag craving. Ik heb veel geprobeerd me af te leiden maar uiteindelijk koos ik toch voor gebruik. Misschien de gemakkelijkste keuze maar in ieder geval niet de meest ideale

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Dus please nee. Ga het niet uit de weg. En ja de pleuris kan uitbreken en ja misschien worden ze boos of teleurgesteld maar als ze niet om je gaven dan was dit nooit een issue
Hier kan ik echt wat mee! Dankjewel, je hebt gelijk. Denk ook dat het verstandig is dat ik ze meeneem in men herstelproces.

Ik kan me niet voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben met/tijdens je moeder…, respect❤️

_shikantaza

Badass junkie

Sja… pijnlijk. Ik ben opgevoed door lieve ouders die het beste met me voor hadden. Toen ik mijn verslaving eenmaal had opgebiecht steunden ze me op een afstandelijke manier, want drugs en verslaving zijn eng voor ze. Ik loog uiteraard veel en heb ook vele terugvallen verzwegen, maar als het to h uitkwam waren ze verdrietig en teleurgesteld. Ik kon niet anders maar zij ook niet.

Uiteindelijk was een deel van mijn rock bottom hun eslissing om me niet meer te zien bij nog één keer gebruik. Dat is nu bijna 2 jaar geleden. Ik heb herstel op 1 gezet en ben clean. De band met m’n moeder is beter dan ooit, ook al snapt ze mijn herstel niet echt en vraagt ze er alleen oppervlakkig naar. Mijn vader is nu 1,5 jaar dood, en was zelf functioneel alcoholist die dat niet toe wilde geven. Hij heeft zijn trots op mijn abstinentie wel vaker laten blijken.

Ik ben heel blij met mijn herstel nu, en dat ik m’n moeder geen pijn meer doe met mijn gebruik. Clean worden doe je voor jezelf, maar het is zo veel fijner dan gebruik voor mij, en ik ben dankbaar dat ik zo nog mijn moeder mee mag maken.

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Toen ik mijn verslaving eenmaal had opgebiecht steunden ze me op een afstandelijke manier, want drugs en verslaving zijn eng voor ze.
Zo zijn mijn ouders ook wel, men moeder toont meer begrip maar dat is gewoon omdat men vader niet de grootste prater is over zen emoties.
band met m’n moeder is beter dan ooit,
Dat is wel iets waar ik naar verlang, heel blij voor je!
functioneel alcoholis
Zal ook niet altijd makkelijk geweest zijn. Hopelijk hou je nu nog mooie herinneringen aan hem over!

_shikantaza

Badass junkie
Dat is wel iets waar ik naar verlang, heel blij voor je!
Het enige nadeel van herstel is dat ik veel van mijn oude patronen / gedrag bij mijn moeder herken :wink:
Zal ook niet altijd makkelijk geweest zijn. Hopelijk hou je nu nog mooie herinneringen aan hem over!
Ja zeker. Het enige dat gebeurde als hij te veel gedronken had was zeuren en dezelfde verhalen blijven herhalen, zeker geen kwaaie dronk.

Bovenaan