drugs en ouders

Qocaïne

Badass junkie
Gisteren barst de bom los, wanneer mijn moeder erachter komt dat ik lachgas heb gebruikt... "Waar ben je mee bezig?" "Je bent al 20 jaar.. en gaat nu nog je leven vergooien aan die troep".
"eerst begin je met space cake.. nu lachgas.. wat is het volgende? Wat wil je allemaal nog gaan doen?" :angry:

Ik stond stomverbaasd te kijken.. ze had mijn kamer onderzocht.. want ze kwam met termen als MDMA op de proppen :openmouth: Toen schrok ik pas écht. Mijn ma is fel tegen drugs en zou me echt het huis uitschoppen als ze erachter kwam wat ik allemaal heb gedaan.

Het verhaal zit zo.. mijn moeder heeft een testuitslag briefje gevonden met telefoon nummer en klantnummer. Met tevens de bewoordingen mdma. Ze vroeg wat het inhield.. en ik heb haar kunnen vertellen dat ik alleen naar het test centrum ging om te vragen wat lachgas met je deed.
Wat het briefje ermee te maken heeft weet ik niet... maarhet floepte eruit.
Ik vertelde dat ik meer info wilde over mdma en amfetamine vandaar dat briefje.

Ik heb moeten opbiechten dat ik lachgas heb gebruikt om me hachje te redden.. maar mijn ma staat op het punt om alles te ontdekken.. manneer ze eventjes research gaat doen komt ze erachter.

Kunnen jullie advies geven wat te doen? HELP! :confused:

Sorry dat het zo onduidelijk is beschreven.. maar ik zit hier echt enorm mee!

Zijn jullie ouders wel eens achter jullie gebruik gekomen?

MetaalKonijn

Badass junkie
Hahaa, zeker wel, dat is niet al te best. Termen als "Drugs in dit huis, ga jij d'r uit!" etc etc vlogen toen door de kamer heen. Toen blowde ik nog veel, en kon je dat ook duidelijk aan m'n gedrag merken (was nog een stukje jonger), en was ik een paar keer betrapt, met de nodige strafmaatregelen.
Had toen nog een balkon op m'n kamer, en zat daar savonds rond een uur of 10 nog een joint te paffen, toen plotseling m'n moeder naar buiten stormde :openmouth: Door de geur wist ze natuurlijk precies wat ik daar zat te roken.
Ben er eigenlijk wel blij om, zag een hele tijd later toch in dat er wel degelijk verstandig met die wiet omgesprongen moet worden.
Tegenwoordig komt ze daar echt niet meer achter.. ben sweekends toch altijd pas nadat hun op bed liggen thuis, en kan stonedheid goed verbergen tegen hun. Eigenlijk het enigste waar ik mee zit soms is wanneer ik thuiskom, en wat blikken bier verorbert heb met wat maten, dat ze dat ruikt, en dan weer een hele preek over alcoholisten en korsakoff krijg :')

Mijn advies aan jou is om gewoon rustig aan te doen, grote kans dat je moeke d'r nooit achter komt, en wanneer ze je beschuldigt: alles glashard ontkennen, en wachten tot de storm overgewaait is :beer:

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
tja klinkt wel klote
mijn ouders zijn ook enorm tegen drugs
mag er niet aan denken wat er gebeurt moesten ze het ontdekken :openmouth:

khoop dat je moeder geen research doet, en doet ze het toch dan zou ik het ook ontkennen hoor, zeg gewoon dat je geïnterreseerd was maar het nog nooit hebt gedaan...
ze kunnen het namelijk niet bewijzen he :)

minn

Badass junkie
De mijne zijn er ook enorm tegen, ook tegen roken al. Laatst had ik per ongeluk een aansteker in mn broekzak laten zitten en m in de was gedaan, dus die aansteker zat opeens in de wasmachine, dus mn ma:
'ehh minne, je rookt niet he? doe me n plezier!'

nee mam, is voor wierook!

En laatst bracht mn ma me ergens heen, en ik had wiet in mn zak, en de hele auto stonk, maar ze rook niks.
Ik denk dat ouders op een teken moeten gezet worden en dat ze er dan pas op gaan letten.
Dus pas nu gewoon goed op, berg alles op, of ga op kamers :)

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Pfff, ben ik blij met mijn ouders. Ik heb mijn waterpijp in de keuken naast hun wijnflessen staan!

Maar mijn ouders vertrouwen mij, omdat ik eerlijk ben. Ik denk dat je maar gewoon het beste tegen je ouders kunt zeggen dat je af en toe blowt, en als ze pissed worden geef je hun 'uit je bol' te lezen. Dat je ook ander stuff doet, kun je ze later vertellen wanneer ze inmiddels hebben ontdekt dat je prima kunt smoken zonder je leven te vergooien.

Succes!

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Baukereg zei:
Pfff, ben ik blij met mijn ouders. Ik heb mijn waterpijp in de keuken naast hun wijnflessen staan!

Maar mijn ouders vertrouwen mij, omdat ik eerlijk ben. Ik denk dat je maar gewoon het beste tegen je ouders kunt zeggen dat je af en toe blowt, en als ze pissed worden geef je hun 'uit je bol' te lezen. Dat je ook ander stuff doet, kun je ze later vertellen wanneer ze inmiddels hebben ontdekt dat je prima kunt smoken zonder je leven te vergooien.

Succes!

Maar sommige ouders lijken stil te staan in de tijd...

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
Mijn ouders zijn nogal raar op dat vlak. Toen mijn moeder mijn sigaretten vond.. no big deal.. kwas facking bang dat ze boos ging zijn. maar niet echt dus. dan hoe slim van mij :rolleyes:

zakje wiet inme spaarpot gestoken, mama had wisselgeld nodig, kijkt zij in mijn spaarpot, en in plaats van wisselgeld, krijgt zij een zakje wiet in haar handen.

zat toen bij een maat aan tafel te eten met zijn ouders, krijg ik een bericht van mijn zus dat mn moeder mn wiet gevonden heeft. ik helemaal bleek; de ouders van mn homie: ''wat iser meisje isset niet lekker???''.

kommik van tafel, telefoontje gekregen van mn ma, kreeg ik een preek datik later moet zorgen datik goed werk heb, dat ik een goei vent zoek.. blabla, ik in de war?? moet die nu niet boos zijn omdat ik blow? enja.. kwam ik thuis, niets aan de hand.

en nu weet ze het wel maar wil er gwn niet mee geconfronteert worden. af en toe kijkt ze wel eens raar naar me als ik knetter ben, met een ''ttssjeezuuss''. maar dat is ook alles,
en daarmee kan ik best leven :stoned:

enuh,, mijn tips voor jou.. omdat je ouders nogal streng zijn, zou ik echt heel hard mn best gaan doen om alles zo goed mogelijk te verstoppen en als ze er over beginnen, normaal doen (boos worden kan nogal verdacht overkomen) en probeer hen te overtuigen datje een verstandig persoon bent..

Psykaholik

Wijs gebruiker
kreeg vroeger ook altijd te horen als ze me zou pakken met drugs dat ik onmiddelijk buiten gesmeten zou worden.
toen ben ik eens gepak geweest met weed (zo een 4.5 jaar geleden) en toen was het ook gezaag dat ik ermee moest stoppen.
anders mocht ik mijn koffers pakken :rolleyes: :rolleyes:
maar als je 1ne keer gepakt word dan blijf je echt gepakt worden.
en na veel gezaag en geklaag van stoppen dit en dat is ze het beginne te aanvaarden.
nu zegt ze der totaal niiks meer van.
zelfs van hard drugs heeft ze door en daar klaagt ze nog niet eens van :wink: :)
zolang ik maar nie overdrijf en er gans slecht uitzie als ik thuis kom.
en met weed ben ik ondertussen al gestopt

Dags

Bewuste gebruiker
wow klote!

Maaarr, vaak heb ik gemerkt dat je eigenlijk vrij para wordt om niks. Ze vergeten het of ze doen of ze het niet wilen weten. Je smoes over dat je meer wilde weten was denk erg goed. Welke kant zij ook opgaan , je kan er wel iets moois van maken. Gewoon lekker onwetend doen; "ja een paar gasten van me werk zeiden dat ze dat gedaan hadden en het echt gaaf(mooi woord!!!)was, dus ik wou er eens over informeren, maar als ik had geweten dat dit het was met die en die gevolgen!!! Ik zou het nooit doen.......heus niet :rolleyes:

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
Dags zei:
wow klote!

Maaarr, vaak heb ik gemerkt dat je eigenlijk vrij para wordt om niks. Ze vergeten het of ze doen of ze het niet wilen weten. Je smoes over dat je meer wilde weten was denk erg goed. Welke kant zij ook opgaan , je kan er wel iets moois van maken. Gewoon lekker onwetend doen; "ja een paar gasten van me werk zeiden dat ze dat gedaan hadden en het echt gaaf(mooi woord!!!)was, dus ik wou er eens over informeren, maar als ik had geweten dat dit het was met die en die gevolgen!!! Ik zou het nooit doen.......heus niet :rolleyes:

jaa die is goed :mrgreen: , zou ik zkr doen.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Mijn moeder weet dat ik 'wel eens' xtc heb gebruikt en wel eens blow. Het blowen boeit haar niet, dat doen mn ouders namelijk zelf ook. X was ze minder blij mee, maar ze weet dat ik er verstandig mee om ga. Mijn vader weet dat ik regelmatig dingen gebruik en andere middelen wil proberen. Heb regelmatig gesprekken met hem gehad over LSD en paddo's. Hij heeft in zijn jeugd alles gedaan, op heroine na, en snapt heel goed dat ik er nieuwsgierig naar ben. Hij vindt het allemaal niet erg, omdat hij weet hoe ik ben (hij is exact hetzelfde als ik) en dat ik er op een goede manier mee om ga. Ben dus zeker wel blij met zulke ouders (de hippies!!) als ik sommige andere verhalen lees.

trismus

Newbie
Mijn ouders maken echt niet zon big deal van weed. Ze weten ondertussen dat ik het doe, en hebben het toch aanvaard. Dit is mss ook wel omdat ik niet elke dag stoned rondloop, en het dus met (een beetje) verstand gebruik :grin:
Over hard drugs zijn ze minder te spreken.
Ze oordelen enkel zo omdat de media en de maatschappij drugs altijd afschilderen als gevaarlijk en junkie-achtig: het zijn altijd de extreme gevallen die we te zien krijgen in de media en dat boezemt hen natuurlijk schrik in, wat ook normaal is voor een deel.
Het probleem met ouders en drugs is het gebrek aan kennis die ze hebben over drugs... spijtige zaak :cry:

Solidius

Badass junkie
M'n moeder heeft vroeger in de horeca amfetamine gebruikt, gaat binnenkort voor de eerste keer XTC proberen, en gebruikt sinds kort L-Tryptofaan. Toen ik nog thuis woonde heb ik van haar altijd mogen doen en laten wat ik wou. In tegenstelling tot m'n vader die anti-drugs, tabak, en alcohol is, dus dat was meestal wel een zeikerd toen ze nog getrouwd waren.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
trismus zei:
Het probleem met ouders en drugs is het gebrek aan kennis die ze hebben over drugs... spijtige zaak :cry:

dat is in de meeste gevallen inderdaad zo. mijn ouders vormen gelukkig een uitzondering. met name mijn vader is een wandelende drugs encyclopedie. hij heeft vroeger zelf heel veel gebruikt en heeft massa's boeken over drugs.

cunt

Wijs gebruiker
Safire zei:
Mijn moeder weet dat ik 'wel eens' xtc heb gebruikt en wel eens blow. Het blowen boeit haar niet, dat doen mn ouders namelijk zelf ook. X was ze minder blij mee, maar ze weet dat ik er verstandig mee om ga. Mijn vader weet dat ik regelmatig dingen gebruik en andere middelen wil proberen. Heb regelmatig gesprekken met hem gehad over LSD en paddo's. Hij heeft in zijn jeugd alles gedaan, op heroine na, en snapt heel goed dat ik er nieuwsgierig naar ben. Hij vindt het allemaal niet erg, omdat hij weet hoe ik ben (hij is exact hetzelfde als ik) en dat ik er op een goede manier mee om ga. Ben dus zeker wel blij met zulke ouders (de hippies!!) als ik sommige andere verhalen lees.
willen ze nog iemand adopteren? :wave: :wink:

Qocaïne

Badass junkie
Bedankt voor al jullie serieuze antwoorden.

Eerst wilde ik een groot gedeelte opbiechten.. gebruik van legale drugs zoals lachgas, wiet/hasj en paddo's. Maar ik denk dat ik dat beter niet kan doen.

Volgens jullie moet ik alles goed opruimen.. dat heb ik dan ook gedaan. Al mijn stuff ligt nu bij een goede vriend thuis.

En wat Me~plantu~isme~moat vertelde over boos worden is heel logisch.. maar ik ben al boos geworden :( twee dagen lang ruzie >.<

Ik ga gewoon een serieus gesprek aan dat ik geïnteresseerd was in wat deze drugs met je doen (lachgas en wiet). En dat ik de rest nooit zou doen omdat ik het gewoon niet durf. Dat ik dankzij vele research op DF en andere internetbronnen erachter ben gekomen dat het echt niet mijn ding is.

Alleen zit ik nog met één ding in mijn maag. En dat is het test uitslag briefje.. iemand goede tips?

Nogmaals bedankt!! Echt super! Voel me al stukken beter! :)

caatje

Badass junkie
Dat briefje is dan niet van jou! Dat heb je op school/werk van iemand gehad om het telefoonnummer ofzo.

Qocaïne

Badass junkie
caatje zei:
Dat briefje is dan niet van jou! Dat heb je op school/werk van iemand gehad om het telefoonnummer ofzo.

Jah.. maar ik had al het volgende verteld:

Ik ben naar het test centrum geweest om te vragen wat lachgas met je deed. Toen hij enkele dingen had verteld had hij een (amfetamine)briefje geschreven met zijn telefoonnummer. Dat ik op bepaalde tijden kan bellen voor verdere informatie.

Vanwaar het amfetamine briefje? Omdat hij geen andere briefjes had.
Vanwaar de woorden MDMA? (had ik zelf opgeschreven >.<) ja... verklaar dat maar eens... ik had het volgende opgeschreven: 'naam mdma:' en van een vriend 'naam mdma:' gelukkig niet de uitslag!

caatje

Badass junkie
dat MDMA stond erop omdat je er over gehoord had en dat je daar nog wat meer info/ervaringen over wilde opzoeken. En omdat je het niet zou vergeten schreef je het op het briefje van het centrum.

Het interreseerde je gewoon, niet meer en niet minder.

Qocaïne

Badass junkie
caatje zei:
dat MDMA stond erop omdat je er over gehoord had en dat je daar nog wat meer info/ervaringen over wilde opzoeken. En omdat je het niet zou vergeten schreef je het op het briefje van het centrum.

Het interreseerde je gewoon, niet meer en niet minder.

ok bedankt caatje! werkelijk waar! hier kan ik wel wat mee :grin:

ik voel me een stuk beter! Ik laat jullie allemaal wel horen hoe het gegaan is.. pff.. ik begin er vanavond over denk ik.. ff mentaal voorbereiden :wink:

Rain

Bewuste gebruiker
LOL.. Het beste dan maar :wink:

Mijn ma weet dat ik 3 jaar lang elke dag heb geblowd, ze weet dat ik wel eens een pilletje heb gebruikt, ook weet ze dat ik wel eens een pepmiddeltje heb gedaan. En als ze vraagt wat ik gebruikt heb zeg ik gewoon eerlijk : een pilletje/explosion, aangezien dat de enige drug is die ik nog doe..

Me ma vind het alleen maar beter als ik haar vertel wat ik allemaal doe, zolang ik nog goed functioneer in het dagelijks leven.. Mja je hebt ook ouders van een andere garde :(

Tjoffer

Newbie
ALTIJD ONTKENNEN!!!!

mijn ouders zijn ook hardcore tegen drugs
en als er ook maar één aanwijzing is dat ik drugs gebruik en ze vraagt me ernaar schuif ik het altijd af op een andere naam.. niet geschrokken reageren en gewoon doen alsof er niets aan de hand is..

' ojaa die vloe had ik van janneke afgepakt op school '

weet zij veel wie janneke is :)

Lana

Wijs gebruiker
Mijn ouders zijn er ook helemaal tegen en wisten er eerst toeten noch blazen van. Ze dachten dat een jointje al levensgevaarlijk was.
Dus toen ze me betrapten met een zakje pep, waren de rapen gaar.
Ik heb een half jaar huisarrest gekregen. Maar ik gebruikte toen al een jaar iedere dag, dus ik moest het toch hebben, of ik nou thuis was of niet. Ik mocht nog wel naar m´n bijbaantje, dus zo combineerde ik het bezoek aan de dealer en het baantje. En het leventje ging gewoon door.
En zoals al eerder gezegd in dit topic: als je eenmaal betrapt bent, volgen er meer keren.
De volgende keer betrapt te zijn geweest op school, lag ik er thuis uit. Ik was net een maand 16 en kon m´n koffers pakken. En moest gaan inwonen bij de vriend die ik toen had. En vanaf toen heb ik nooit geen vaste woonruimte meer gehad..
Pas sinds een jaar heb ik een een woning helemaal voor mezelf.
Dus het was heel vervelend.

M´n ouders hebben in die tijd wel de één na de andere avond bijgewoond voor ouders van drugsverslaafde kinderen en zijn nu helemaal op de hoogte van alles. Ik denk wel dat ze weten dat ik nu alleen blow. M´n moeder zeui vorige week nog: Ja ach, dat blowen, misschien moet ik toch wat meer met m´n tijd mee gaan. Maar vroeger in MIJN TIJD.. Blablabla. :mrgreen:
Dus ik denk dat ze wel weet dat ik nu gewoon blow. En het maakt ook verschil, dat ze nu thuis zien dat het goed gaat hier.

minn

Badass junkie
Lana zei:
Mijn ouders zijn er ook helemaal tegen en wisten er eerst toeten noch blazen van. Ze dachten dat een jointje al levensgevaarlijk was.
Ik heb een half jaar huisarrest gekregen. Maar ik gebruikte toen al een jaar iedere dag, dus ik moest het toch hebben, of ik nou thuis was of niet. Ik mocht nog wel naar m´n bijbaantje, dus zo combineerde ik het bezoek aan de dealer en het baantje. En het leventje ging gewoon door.
En zoals al eerder gezegd in dit topic: als je eenmaal betrapt bent, volgen er meer keren.
De volgende keer betrapt te zijn geweest op school, lag ik er thuis uit. Ik was net een maand 16 en kon m´n koffers pakken. En moest gaan inwonen bij de vriend die ik toen had. En vanaf toen heb ik nooit geen vaste woonruimte meer gehad..

M´n ouders hebben in die tijd wel de één na de andere avond bijgewoond voor ouders van drugsverslaafde kinderen en zijn nu helemaal op de hoogte van alles. Ik denk wel dat ze weten dat ik nu alleen blow. M´n moeder zeui vorige week nog: Ja ach, dat blowen, misschien moet ik toch wat meer met m´n tijd mee gaan. Maar vroeger in MIJN TIJD.. Blablabla. :mrgreen:
Dus ik denk dat ze wel weet dat ik nu gewoon blow. En het maakt ook verschil, dat ze nu thuis zien dat het goed gaat hier.

woww..
jij hebt wat meegemaakt zeg.. mag k vragen hoe oud je nu bent?

fun

Bewuste gebruiker
mijn ouders weten nergens van, maar ze hoeven het ook niet zonodig te weten.
Ze hebben eigenlijk nog nooit echt gevraagd of ik wat gebruik.

Mn kamer is mijn terrein, mn ouders komen er wel gewoon, maar ik zorg dat er schoongemaakt wordt etc.
Dus als alles gewoon een beetje uit het zicht licht is het prima.

Verder: koop een kluis of afsluitbare kast.
Ik heb mn paddo-kweek ook gewoon thuis op mn kamer, in een afsluitbare kast.
Als er zoiets mn kamer op komt dan is het wel van "oh nieuwe kast?" maar niet zo van "wat zit erin?" of "maak eens open!"

Ik ben wel eens gewaarschuwd als ik op vakantie (buitenland) ging door mn moeder, "kijk uit met pillen he, je weet niet wat erin zit daar en neem al helemaal niks mee want als ze je betrappen...een vriend van die en die heeft daar 3 jaar voor gezeten.... :rolleyes: "
En dan te bedenken dat ik toen nog nooit een pilletje had gebruikt, en ze ook wel eens waarschuwd bij het uitgaan...ontkennen (terecht) heeft dan als effect "goed goed, maar doe toch maar voorzichtig"
Van mijn vader hoor ik eigenlijk ook niet veel, dus ik denk dat áls ze ergens achter zouden komen, het geen groot probleem zou zijn.
Toch ga ik het niet zomaar vertellen, misschien als ze er rechtstreeks naar zouden vragen.
Als ze zouden ontdekken wat er in mn kast zat, dan zou het denk ik wel een probleem zijn..

matthijs

Badass junkie
Mijn ouders hebben wekenlang gedacht dat ik dealde en harddrugs gebruikte als ik thuis was...Datheb ik ze volgens mij toch echt wel uit hun hoofd weten te praten. Ik geloof dat ik ze ook het idee uit hun hoofd heb weten te praten dat ik af en toe xtc slik..(een keer gedaan)
Ze weten dat ik blow en dat vinden ze al ech heel erg.

RandomDude123

Bewuste gebruiker
@ fun, waarom vertel je het niet tegen je ouders? Als je verwacht dat ze het allemaal wel prima vinden, waarom zou je dan nog die sneaky levenstijl moeten leiden.

slunse

Bewuste gebruiker
hehe, mijn ouders werden al vroeg met de waarheid geconfronteerd :mrgreen:
op mn veertiende vonden ze zo'n 15g groen in m'n kamer, vele dagen stoned thuiskomen, paar jaartjes later was het super'nuchter' thuiskomen 's ochtends en helemaal niet hoeven te slapen of eten.. :tearsofjoy:
en toen ze vorige zomer 100p's vonden in mn kamer liet het wsl niet veel meer aan de verbeelding over.. :grin: (ze hebben ze wel laten liggen :tearsofjoy:)
tijdje geleden vonden ze er nog 50 die ik i'n mn vestzak had laten zitten na een feestje, helemaal vergeten :flushed:
maar sindsdien hebben ze het zowat aanvaard denk ik, m'n pa is er nog steeds tegen maar met m'n ma kan ik er wel over spreken. ze hebben ergens aanvaard dat ik blowde (alhoewel ze wel wilden dat ik stopte voor school de laatste tijd, wat ik ook ongeveer gedaan heb)
sinds kort nemen ze wel alles weg wat ze vinden, kan ik hen natuurlijk niet kwalijk nemen, maar ze zoeken er wel niet achter. als ze iets vinden is het weg, punt. en daar kan ik wel mee leven. voorts zorg ik ervoor dat ik niet al te scheef meer ben als ik thuiskom, zodat zij niet al te ongerust zijn
ik probeer ze ook wel te informeren over dingen waar ze niets vanaf weten, of denken dat ze iets vanaf weten

Lana

Wijs gebruiker
minn zei:
Lana zei:

woww..
jij hebt wat meegemaakt zeg.. mag k vragen hoe oud je nu bent?

Ben nu 23.
Het contact met m´n ouders is nu redelijk, omdat ik een zoon heb. Daar willen ze wel een leuke opa en oma voor zijn. Maar als hij er niet was geweest, had ik er nu echt geen contact meer mee gehad.
Ik snap dat ze het moeilijk vonden, maar om nou een kind van amper 16 de straat letterlijk op te schoppen. En dan vinden ze het gek dat je nog meer gaat gebruiken. En dan weer liepen ze te janken of ik alsjeblieft contact op wou nemen, en dan nam ik contact op en scholden ze me uit voor mager lijk, junk en fietsendief. Of ik moest zo nodig langs komen, kwam ik langs, kreeg ik een paar schoppen van m´n pa en moest ik weer oprotten.
En ondertussen maar genieten van hun kleinburgerlijk leventje, met dikke auto onder d´r kont. Pleur op. Alles voor het zicht van de buren. Daar heb ik echt een schijthekel aan.
M´n ouders hebben het goed voor elkaar en verwachten dat een ander dat ook zo doet en wil. Kunnen het niet hebben dat ik anders ben. Want mij interesseert het niet wat "de buren" van me denken.

Ik hou er maar over op, want ik word nou al weer giftig. :rolleyes:

A

Anonymous

Gast
Ik ben tegenwoordig heel eerlijk met me ouders tegenover drugs, blowen doe ik niet meer maar dat hadden ze geaccepteerd, en ze keken na in qontrol ook niet raar op toen ik met een vaag pillenhoofd thuiskwam.

Sja, en ze weten van alles af behalve pep. Daar heb ik verder geen intresse in, dus dat laat ik maar achterwege.

Ik wil gewoon niet dat me ouders er achterkomen via via. Want dat zou ze wel teleurstellen. Sinds ik open kaart speel is de relatie wel beter geworden, puur omdat ze snachts niet meer wakker liggen van 'Waar zou kleine bob nou mee bezig zijn'

Osi`

Bewuste gebruiker
Ja inderdaad, ik ben ook heel eerlijk tegenover m'n ouders, mijn stiefvader had het wel vaak door dat ik eens stoned thuiskwam na school ofzo. Maar toen we ergens gingen eten met mijn broer die ik amper zie en die woont bij mijn echte vader (die overigens er niets over weet, want ik weet dat hij me zou verrotslagen, wat ie al genoeg gedaan heeft met sigaretten ofzo ..) En ik zei op een goed moment, toen iedereen aan het lachen was en gezellig aan't praten was, dat ik af en toe eens wiet gebruikte. Kheb daar 3x met mijn ouders erover gediscusseerd over het gebruik, risico's ...

Sindsdien mag ik hier thuis wel eens een jointje opsteken, maar niet teveel (alhoewel ik het eigenlijk te vaak doe ..)
Maar verder ondervind ik geen problemen. Tenzij met school, maar ik ben school al een hele tijd beu en ik studeer toch niet graag (en dat komt niet van de joints, want dat had ik al voor ik smoorde)

Ma soit, je moet altijd open kaart spelen, eerlijk zijn en zeggen dat je gebruikt, liever dat dan via via erachterkomen.

Tjoffer

Newbie
Niet overal gaat het zo makkelijk
Niet in elk gezin kan je zo maar ff zeggen dat je drugs gebruikt of hebt gebruikt.
Als je ouders er echt tegen zijn .. zoals mijne .. kan je het maar beter voor jezelf houden .. wat niet weet wat niet deert ..
ik kan over veel dingen met mn ouders praten en ik kan bijna alles aan ze kwijt.. maar drugs is nu eenmaal slecht voor je en als ik het over drugs heb zullen ze me hoe dan ook proberen tegen te houden omdat ze denken dat het voor me eigen bestwil is..
ze zullen t nooit goedkeuren.. dat zekerr

A

Anonymous

Gast
Ik kwam altijd met argumenten: Je drinkt zelf toch ook?
Pa wat heb je in je mond zitten? Dat is geen drug?
Ik weet waar ik mee bezig ben (dus niet) en heb het onder controle ik beland niet in de goot dit dat :P

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
mijn ouders weten niet veel van drugs af, dus al laat je het word xtc vallen bij mij is het meteen zo'n instelling van ' Weg met die klerezooi ' Ze denken dat het super erg is geen denken aan dat ze dat ooit goed vinden ik heb 1 keer verteld aan me ma dat ik een joint had gesmoord ze werd meteen verdrietig, boos zal ze niet worden ze wil gewoon dat ik op het goeie pad blijf dus vandaar dat verdriet, ze denk dat een joint al heel heeell erg is, (omdat ze er dus verstand van hebben van 0,0%) dus ik laat het maar dat soort dingen aan me ouders te vertellen want al zou ik vertellen dat ik bijv, wel eens een pilletje slik denken ze meteen dat ik in de goot eindig en dat ik een junk ben dat soort dingen. terwijl wij allen weten dat een keertje een schijfje nemen niet erg is.

over het algemeen heb ik ook al wat oudere ouders dus die kunnen niet zogoed mee in de maatschappij van nu, ze schrikken zich dus rot als je het over wiet hebt ofzo, in hun tijd hadden ze het alleen over puzzelen etc :rolleyes:

Kim

Wijs gebruiker
Mij is anders mijn moeder heeft

na het ontdekken van mijn verslaving allemaal artsen en klinikekn proberen aan te smeren

Nu weet ze dat ik het doe maar ze zegt er nietr veel van
Als ik maar normaal doe en niet binnen gebruik

Mijn stiefvader daar in tegen die heeft nogal losse handjes
en die mept me het hele huis door als ie merkt dat ik gebruik

Maar door de crack voel ik er niet veel van

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Kim zei:

na het ontdekken van mijn verslaving allemaal artsen en klinikekn proberen aan te smeren

:openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: whoooohh geen aardigge stiefpa zo te horen, nja veel sterkte ermee :(

Kim

Wijs gebruiker
need^weed zei:
Kim zei:

:openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: whoooohh geen aardigge stiefpa zo te horen, nja veel sterkte ermee :(

Neuih is een klootzak we hebben elke dag ruzie
maar ja door de crack ben ik focked op dan gebeurt het sneller

caatje

Badass junkie
@kim, het is dus actie=reactie. Zoals ik het lees. Ik kan me van ouders die (stief)kinderen hebben hun gevoel van onmacht best begrijpen. Niet dat ik slaan/mishandeling goed praat!!!!
Het lijkt me vreselijk om je (stief)kind naar de klote te zien gaan. Dit is wat denk ik geen enkele ouder zich bedacht had toen ze op de roze baby wolk zweefde jaren geleden.

Bovenaan