dringende vraag stations nederland

BONGHIT

Experimenterende gebruiker
hallo beste df members
Nou wou ik vandaag naar nederland gaan maar vond men portefuille niet .
Dus nu moet ik morgen naar Sittard gaan voor mijn groenten.
Nu was mijn vraag : kun je in het weekend nog een papieren treinkaartje kopen aan de balie in nederlandse stations of zijn die gesloten in het weekend ? Want ik snap niets van die automaten (heb het al eens geprobeerd maar lukte niet :confused: , denk dat dat niet werkt als je niet van Nederland bent ofzo :confused:

Hoop op een snel antwoord
dank bij voorbaat

groetjes bonghit

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Kan nog gewoon papieren kaartjes halen, balie/loket is altijd open (is mijn ervaring)

Rookze alvast :)

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Je kan ook de contucteur aanspreken bij het opstappen en op de trein betalen als ik me niet vergis.
Zelf al meermaals gedaan... wel in België.

Maar denk dat dit in Nederland ook wel kan

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
mandragora zei:
Je kan ook de contucteur aanspreken bij het opstappen en op de trein betalen als ik me niet vergis.

Helaas niet in Nederland. Een kaartje krijgen van de conducteur kost je 35 euro extra, dus dat zou ik niet doen. Het hangt er volledig van af welk station je een papieren kaartje met cash wilt krijgen. Met muntgeld moet het te doen zijn, daar zijn wel automaten voor. Maar een balie heb je maar beperkt, vooral in het zuiden. Ik kom van de regio Sittard, en daar is geen loket. Maastricht daaraantegen wel, Roermond en Weert niet, Heerlen weet ik niet zeker maar volgens mij wel.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Pandan zei:
mandragora zei:

Helaas niet in Nederland. Een kaartje krijgen van de conducteur kost je 35 euro extra, dus dat zou ik niet doen.

Als je hier op de trein zelf betaald maar wacht tot de conducteur jou eerst aanspreekt dan is het ook veel duurder, maar als je gelijk bij het opstappen zelf de conducteur opzoekt en aanspreekt erover is het hetzelfde.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
mandragora zei:
Als je hier op de trein zelf betaald maar wacht tot de conducteur jou eerst aanspreekt dan is het ook veel duurder, maar als je gelijk bij het opstappen zelf de conducteur opzoekt en aanspreekt erover is het hetzelfde.

Helaas zijn die regulaties aangepast. Heb het zelf ook vaker geprobeerd, maar het is altijd van, ja dan moet je 35 euro extra betalen, daarna een brief naar de NS sturen dat je dat betaald hebt doordat er geen loket is. Een paar jaar geleden lukte me het ook nog, maar de laatste tijd zijn ze veel strenger geworden op dat gebied, vooral na de introductie van de OV-Chipkaart.

Bovenaan