Dringend hulp nodig: Truffels bewaren

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Deze zondag ga ik Dragon's Dynamite Truffels (Psilocybe Pajateros) halen in de smartshop. Dinsdagavond hebben ik en m'n vrienden afgesproken om ze te nuttigen.

Het enige probleem is dat ik ze 2 dagen in m'n kamer moét bewaren, zodat m'n ouders ze niet vinden. (ik geraak alleen zondag bij de smartshop)

Dus: ik kan geen koelkast, diepvriezer of koele ruimte gebruiken - alleen m'n kamer.

Nu, zou het haalbaar zijn ze in m'n dvd-box te bewaren op de kast (kamer is niet exteem warm)? Voor twee dagen lang? Of zouden ze dan niet meer werken? De smaak die verslechtert interesseert me niet echt.

Alle antwoorden en tips zijn welkom!

Dank bij voorbaat.

Tigg

Belezen gebruiker
2 dagen is geen probleem. Normaal bewaar je ze in de koelkast, daarbuiten kunnen ze eerder gaan rotten. Vergelijk het met de groenten die je normaal in de koelkast bewaart, 2 dagen buiten de koelkast is niet lang, dus dat is helemaal geen probleem.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Idd geen probleem. Maar om ze toch zo koel mogelijk te houden scheelt het wel een graadje als je ze zo laag mogelijk bewaard. Of bij het raam (zeker als het op een kiertje staat.)

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Ja kamertemperatuur kan niet al te veel kwaad voor 2 dagen lijkt me, probeer inderdaad wel de temperatuur zo laag mogelijk te houden. Veel plezier met je Pajateros

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Kan inderdaad gewoon.
Maar het kan zijn dat er mycelium op begint te groeien. Vooral als je het in het donker bewaard, wat zeer waarschijnlijk is. Dit is helemaal niet erg. Het kan goed zijn dat als je ze na 2 dagen tevoorschijn haalt er een wit laagje op zit, dit is mycelium. Het is ongevaarlijk en kan je er vrij makkelijk af halen. Ik heb dit ook al eens gehad, heb toen de mycelium er af gewassen en daarna alsnog gewoon gegeten. Heb een geweldige trip gehad!
Dus mocht je een wit laagje aantreffen, geen nood. :)
(Een zwart of ander gekleurd laagje is foute boel)

BLOEDLINK

Experimenterende gebruiker
Vraagje ook in dit topic. Ik heb het overige deel van de vorige trip gedroogd en eigenlijk daarna nog niet gekoeld of vacuüm bewaard, is dit wel noodzakelijk? Ze zien er namelijk nog hetzelfde uit als 3 dagen na het drogen.

HetEindeVanAlles

Belezen gebruiker
Goed, ik heb ze vandaag gekocht dus moeten ze maar één dag bijgehouden worden.

Heb ze in de onderste schuif gestoken in een kartonnen doosje. Nu nog een vraagje, moet ik ze in het gripzakje laten of eruit doen?

En moet dat witte laagje, het mycelium, eraf gedaan worden? Gewoon even wassen dan? Ik doe het liever niet, als het ongevaarlijk is, want ik ben bang dat ik er teveel afdoe dan :(

En Thanks!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het liefste uit het gripzakje, desnoods op wat keukenpapier.
Dan verklein je het risico op rotting/schimmel nog meer aangezien er nog wat vocht weg kan in tegenstelling tot in een gripzakje.

Het mycelium eraf halen hoeft niet perce, maar zou het wel doen.
Je gaat er niet teveel afhalen, gewoon alleen het witte.
Dat kan inderdaad door te wassen, of even met een borsteltje over wrijven (bijv. zo 1 waar je champignons ook mee schoonmaakt).

Bovenaan