drank & pillen

san am

Belezen gebruiker
Van drank en pillen hoor je vaak dat het geen goeie combi is. Komt dit enkel door uitdroging of zijn er nog andere redenen? En als je ook water erbij drinkt, zou het dan gewoon moeten kunnen?

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik heb zelf ondervonden als je veel drinkt en pillen neemt, dat je dan niet meer merkt dat je in feite gewoon dronken bent :) Je reageert er gewoon anders op.
Combi zal niet echt goed zijn, ook ivm lichaamstemperatuur.

Ik drink tegenwoordig 1 biertje bij het uitgaan en de rest geen alcohol (wel pillen).

Dreuge

Badass junkie
san am zei:
Van drank en pillen hoor je vaak dat het geen goeie combi is. Komt dit enkel door uitdroging of zijn er nog andere redenen? En als je ook water erbij drinkt, zou het dan gewoon moeten kunnen?

het kan

san am

Belezen gebruiker
ah oke, dan houd ik het bij pillen. Zorg ik gewoon dat ik er genoeg mee heb om de avond door te komen. :)
What about eerst zuipen 20:00-0:00 en dan pillen om 2:00 uur ofzo? Aangezien de drank dan wel redelijk weg is. Zou dat iets zijn?

Dreuge

Badass junkie
drink gewoon bier, doe jallie en als je dan nog zin heb om door te drinken (ws niet), drink gewoon door. je gaat er echt niet dood aan hoor

Karhu

Wijs gebruiker
Laat je wel even weten of je er een erge kater van overhoud? Dat zou het gene zijn dat mij tegen zou houden...

Dreuge

Badass junkie
als je vantevoren veel drinkt en die pil dropt in een zee van alcohol heb je mischien iets meer kans dat je moet kotsen, als je eerst pil neemt en daarna gaat drinken komt het wel goed hoor. je heb alleen kans dat je kanker hard ga en geen idee meer heb van wat voor onzin je allemaal uit kraamt :) vrienden van me gingen aan de pillen en gold strike, was erg leuk om te zien!

san am

Belezen gebruiker
Denk dat ik het zo ga doen: 20:00-0:00 rustig aan drinken 0:00 1e pil droppen -> evt. verder drinken of meer pillen droppen (neem er totaal 3 mee denk ik, dat moet genoeg zijn zonder tolerantie). Het is voor oud & nieuw dus wil niet tekort komen haha :P

san am

Belezen gebruiker
haha true, maar wil geen black out combinaties hebben op oud en nieuw :P dat bewaar ik voor andere dagen haha

Intoxication

Bewuste gebruiker
Het gaat hier ni om valium, als je knetterzat bent, en dan een uur later drop je de pil en je stopt me drinken kan de hoofdpijn van de alcohol er wel eens in kome sluipen (alcohol werkt uit)
blijven doordrinken dus :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: zalig kerstfeest :hearteyes: :wave: :rock: :rockband:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
san am zei:
Uit een onderzoek is naar voren gekomen dat 2 glaasjes alcohol zelfs beter is aangezien het de vasoconstricte werking tegen gaat en resulteert in een lagere bloeddruk. Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt. Ik zou voornamelijk water of fris drinken en op een avond maximaal 3 drankjes doen.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
Xeloc zei:
Laat je wel even weten of je er een erge kater van overhoud? Dat zou het gene zijn dat mij tegen zou houden...

dit dus + doordat je veel meer alcohol "aankan." (zo lijkt t oiv.) is de kans ook groot op erg geheugenverlies.

vind t persoonlijk geen aanrader om veel te drinken bij M. een beetje kan natuurlijk wel :)

Matheson

Belezen gebruiker
Ik denk toch dat je er mee moet oppassen. De alcohol droogt je ook uit. Dat is al gevaarlijk en misschien ga je daardoor juist ook weer te veel water etc drinken wat ook onprettig kan zijn. Of is dit nu wel heel overdreven? Vast wel.

Toch zeg ik voor mezelf hooguit 3 biertjes en verder gewoon water en andere drankjes. Vind ik ook veel lekkerder dan, eigenlijk...

Einstein

Badass junkie
Petrovic zei:
Meer zal niet beter zijn aangezien het je beide uitdroogt.
Niet helemaal correct. Het hormoon ADH zorgt ervoor dat water door het lichaam wordt vastgehouden. MDMA stimuleert de afgifte van dit hormoon, alcohol blokkeert het juist (constant naar de WC moeten wanneer je enkele biertjes getankt hebt).
Het lijkt me wel dat het risico op oververhitting nog een stuk groter wordt bij deze combi, vind het sowieso een griezelige combinatie gezien de vele (tegengestelde) bijwerkingen van beide drugs.

kaasbaas

Badass junkie
Einstein zei:
Petrovic zei:
Niet helemaal correct. Het hormoon ADH zorgt ervoor dat water door het lichaam wordt vastgehouden. MDMA stimuleert de afgifte van dit hormoon, alcohol blokkeert het juist (constant naar de WC moeten wanneer je enkele biertjes getankt hebt).
Het lijkt me wel dat het risico op oververhitting nog een stuk groter wordt bij deze combi, vind het sowieso een griezelige combinatie gezien de vele (tegengestelde) bijwerkingen van beide drugs.

Hoe groot is 't risico van oververhitting als je niet op een dansfeest bent of zoiets dergelijks en je dus niet zoveel beweegt?

KoxBox

Badass junkie
kaasbaas zei:
Einstein zei:
Petrovic zei:

Hoe groot is 't risico van oververhitting als je niet op een dansfeest bent of zoiets dergelijks en je dus niet zoveel beweegt?
Drink gewoon na elk glas (of 2glazen) alcohol een glas water.

W.F.L.

Badass junkie
Geheugenverlies vind ik vooral niet prettig bij die combinatie. Wat ik zowiezo wel vaker bij MDMA of XTC heb, maar als ik dronken ben en ik ga aan de pillen, dan weet ik niet eens meer hoeveel ik er genomen heb enzo, als ik wakker word. :grin: Wat ik ook wel vaker heb trouwens, maar drank verergert het wel een stuk. :P

Andyy

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Geheugenverlies vind ik vooral niet prettig bij die combinatie. Wat ik zowiezo wel vaker bij MDMA of XTC heb, maar als ik dronken ben en ik ga aan de pillen, dan weet ik niet eens meer hoeveel ik er genomen heb enzo, als ik wakker word. :grin: Wat ik ook wel vaker heb trouwens, maar drank verergert het wel een stuk. :P

cropp

Badass junkie
Je krijgt wel een kutkater, ook omdat je zo uitdroogt.

Ik vind drank op pillen relax, ook een pilletje als je al dronken bent, is eigenlijk het zelfde, andere volgorde. Ik heb ook het idee dat ik makkelijker in slaap val als ik half dronken ben.

Bovenaan