Drank en 3mmc

Passiegebruiker

Belezen gebruiker
Denk dat hier meer mensen last van hebben.
1 biertje en je grijpt al naar een neusbiertje.
Drinken met mn maten is helemaal verpest mijn lichaam kent het nietmeer om alleen te drinken, daardoor ga ik snel knikkebollen van de drank als ik niet gebruik.
Zo kom ik steeds in dezelfde situatie, en ga ik zelf gebruiken waar dat helemaal niet toepasselijk is.

Drank is zo’n sociaal geaccepteerde drugs het is overal. Het is steeds hetzelfde patroon waar ik in val. Toch wel een verslaving
opgelopen hierdoor…

Miss iemand hier ervaring mee en die er vanaf is gekomen?

miles

Wijs gebruiker
Drinken met mn maten is helemaal verpest mijn lichaam kent het nietmeer om alleen te drinken, daardoor ga ik snel knikkebollen van de drank als ik niet gebruik.
Zo kom ik steeds in dezelfde situatie, en ga ik zelf gebruiken waar dat helemaal niet toepasselijk is.

Drank is zo’n sociaal geaccepteerde drugs het is overal. Het is steeds hetzelfde patroon waar ik in val. Toch wel een verslaving
opgelopen hierdoor…

Dit had ik met coke, na een maandje of 2 ontlopen van coke situaties kon ik er weer normaal me omgaan, hoef nu zelfs niet meer perse mee te doen als ik een ander bezig zie

_shikantaza

Badass junkie

opgelopen hierdoor…

Stoppen met drinken.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik had op een gegeven moment niet eens meer drank nodig om te beginnen met amfetaminen 😎

Toen stopte ik met de amfetaminen. Maar mijn drinktempo bleef hetzelfde. Elk weekend veel te vroeg, te dronken.

Drank dus ook zwaar geminderd. Vooral die gewone routine drankjes doordeweeks. Uiteindelijk ook drank maar ff op nul gezet. Dat "normale" moest er echt af. En sindsdien ben ik drank en drugs gebruik meer gaan plannen. Niet zozeer om te zien wanneer ik iets mág gebruiken maar om overzicht te hebben van hoeváák ik gebruik. Zonder oordeel daarover. Door daar bewust van te zijn is het makkelijker om die "normale" en spontane momenten nuchter te blijven.

Dat gezegd hebbende. Na een verslaving, hoe mild ook, is het zéér moeilijk om gecontroleerd te gebruiken. Minstends een maand ophouden met alles en dan eens kijken waar je staat.

Succes!

Bovenaan