Down na een week benzo slaappillen ?

Hoi,

Hoi vorige week was het druk op het werk, lang verhaal kort, ben naar de dokter geweest voor slaappillen want ik moest heel de week en weekend dagen van +14u kloppen

Hij schreef me (met wat tegenzin) benzo's voor, lormetazepam van 2 mg

Heel de week stevig die pillen genomen,, de laatste 2 dagen zat ik aan 4,5 pilletje om in slaap te geraken... Niet zo slim weet ik, maar ik wen nogal al snel aan die dingen

Deze nacht niets genomen, want de drukke werkweek is voorbij, maar voel me nu echt lusteloos, depressief..... Beetje zoals een mdma comedown... Kan dit al van een week (stevig) benzo's nemen zijn ?

Ik weet dat als je ze voor lange pernodengebruikt een echte afkick ervan kunt hebben

Greets

transformated

Badass junkie
Achter een paar dagen zal je wel beter voelen. Zorg dat je jezelf wat bezig houd en goed eten dan zal je minder aan de lormetazepam denken. Ben er zelf verslaafd aan geweest en als ik het nu 3 dagen neem krijg ik al afkickverschijnselen. Als je echt teveel stress of druk heb kan je weleens 1 pilletje nemen. Maar doe het niet iedere dag door die slaappillen gaat je slaapritme toch naar de klote achter een tijdje. Pillen zijn nooit de oplossing voor problemen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Verontrustend dat een dokter hiermee akkoord gaat. Maar blijkbaar is jouw gezondheid ondergeschikt aan dat je jouw onmenselijke werktijden vol kunt houden door kunstmatig in slaap te komen. Ik dacht dat de functie van een dokter was om mensen gezonder te maken, maar blijkbaar niet. Dat een dokter zo dom is om dit voor te schrijven, betekent natuurlijk niet dat dit een goed idee is hè?

Fool

Badass junkie
Kan best, je hebt dan ook wel flink je best gedaan met de verkeerde benzo. Misschien moet je de volgende keer wat minder je dokter onder druk zetten en wat meer input vragen en naar advies luisteren? :P

Tolerance to and loss of the sedative effects of benzodiazepine hypnotics occurs within 14 days of regular use.[15]
https://en.wikipedia.org/wiki/Lormetazepam
Lijkt me dat 4.5 pil wel wat meer dan 'regular use' is, vooral omdat het niet ongebruikelijk is de dag na 1/2 goede nachten slaap een keer over te slaan.

Lormetazepam has a short to intermediate half-life of approximately 10–12 hours. Shorter acting benzodiazepine compounds are generally associated with a more intense and immediate withdrawal reaction compared to longer acting benzodiazepines. For this reason it is generally recommended to cross from lormetazepam to an equivalent dose of diazepam to gradually taper the dosage.[20]
https://en.wikipedia.org/wiki/Lormetazepam

Whilst the shorter duration of action helps to prevent a hangover effect, the rapid elimination of short acting benzodiazepines from the body causes a relatively steep fall in blood concentrations - the steeper the fall, the more severe the withdrawal effect. Lorazepam is particularly bad in this respect.
http://www.benzo.org.uk/bznz.htm
Dat is de enige benzo die ze noemen, op een pagina die eigenlijk over benzo's in het algemeen gaat. Dus ja, ik geloof best dat je er last van hebt. Gewoon bezig blijven, dingen doen en je normale waak-inbedlig-ritme aanhouden. Sporten/bewegen is altijd goed. Het zou vanzelf beter moeten worden. :)

Bovenaan