Dour 2007

Jeller

Badass junkie
zalig festival!!!
de organisatie is idd wel slecht ma das typisch wallonië hé..

Venetian Snares vond ik het beste=> Psychedelische waanzin!

kheb mij ook redelijk nuchter gehouden, alleen de eerste dag een klein slokje mdma om mij beetje wakker te houden en de derde dag een alex grey trip en natuurlijk heel veel joints en genoeg bier

valt al bij al heel goe mee

ZI09

Bewuste gebruiker
MetaalKonijn zei:
Lijkt me een dikke hel, vooral als je ook nog een keer vol bepakt bent met halve liters.
Het gewicht van halve liters is met 4 man sterk al snel te verminderen.
Echter tenten, rugzakken, klapstoelen en overige bagage gaan wat minder vlot.

Het wakkere festival?
Mooi opgemerkt ja. Er is inderdaad altijd wle IETS of IEMAND klaar om je wakker te houden.
Woensdag-donderdag en zondag-maandag sloegen wel alles hoor.
Hoewel de zondag->maandag erg vermakelijk was.

3-4 uur op die berg lopen was ook chill. Ik vond dat ding echt super ontspannen.

-spaceman-

Badass junkie
Dit waren mijn absolute toppers van dour!

Dag 1
I Love Ufo
Triggerfinger
Tiefschwarz
Bonobo
The Cinematic Orchestra
DJ Food & DK (Solid Steel)
Coldcut Presents Journeys by VJ
Goldie
Rotator
Grooverider
Noisia

Dag 2
Sean Lennon
The Rhythm Junks
Alamo Race Track
No Means No
Hot Chip
Jah Voice sound system
RJD2
Improvisators Dub
ADULT.
Goose
Dave Clarke
Motor
Digitalism
Joe Nice
Skream

Dag 3
Gomm
The Frames
SebastiAn
Busy P
Teenage Bad Girl
Dropkick Murphys
Le Peuple de l'Herbe
Justice
Vitalic
Erol Alkan
Dr. Lektroluv
Surfing Leons

Dag 4
Hocus Pocus
Mud Flow
Tokyo Ska Paradise Orchestra
Babylon Circus Experience
Skarbone 14
New-York Ska-Jazz Ensemble
Dj Shadow
Amon Tobin
Dark-Stylz
Hugo Freegow

De artiest Hugo Freegow heeft veel indruk op me gemaakt... het was een dj (of 2) die de meest rare muziek tot een geheel wist te maken... over het algemeen maakte hij muziek die ik nog nooit heb gehoort... deze gasten maakten echt vanalles... country/hawaitunes/(happy)hardcore/rock/metal/techno/house en dat dan gecombineert met elkaar... ongelovelijk!!

@ ZI09: vond je het niet heel zonde om op dour je tijd te verspillen aan een bergklim... Ik had zoveel andere dingen te doen... vorig jaar zag ik ook al mensen op de berg, en kon het toen ook niet echt plaatsen...

ZI09

Bewuste gebruiker
-spaceman- zei:
@ ZI09: vond je het niet heel zonde om op dour je tijd te verspillen aan een bergklim... Ik had zoveel andere dingen te doen... vorig jaar zag ik ook al mensen op de berg, en kon het toen ook niet echt plaatsen...
Wow, jij ehbt ECTH VEEL gezien daar, enorm lijsten man :grin: (voor de quote maar even weggelaten, anders staat het topic wel heel vol)

Die klim, nee, ik had ene planning wat ik wilde zien gemaakt voor Dour, en voo vrijdag was die helemaal leeg. En toen ik er donderdag rondliep en die berg zag had ik echt zoiets van "Ja, daarboven, daar wel ik jonkelen".
Ajah, vandaar dat dus ook maar moest gebeuren, en ik moet zeggen, ik vond het er heerlijk! Even rust, frisse lucht en relaxen. (bij die bosjes was er zelfs schaduw) Ik vond het zelf nog 1 van de gaafste dingen die ik er heb gedaan. We hebben er volgens mij ook 3 tot 4 uur op rondgelopen, vond het daar echt super.

En die paar bands, och. 2 van de 4 uit ons groepje gingen hardcore bandjes kijken toen. Maarja, fok hardcore bands. Daar houd ik dan echt weer niet van. + overdag in die hitte naar het festival terrein vanaf camping F vond ik toch al niks.
Zodoende.

The Chosen

Belezen gebruiker
Woensdagmiddag rond een uur of half 2 vertrokken vanuit Sneek, om zo rond een uurtje of 6/7 in Dour aan te komen. De reis liep zoals gepland en we waren rond 7 uur op het parkeer terrein aangekomen. Vanaf hier liepen we richting de camping met de positieve instelling dat we rond een uurtje of half 10 voor de tent zaten met een biertje in de hand. Helaas liep dit niet helemaal als gepland en hadden we te maken met een immense drukte waarbij het pas half 3 ’s nachts werd toen we eindelijk de tent op hadden gezet. Toen ben ik eigenlijk maar direct gaan slapen om de volgende dag een beetje fit te zijn.

De volgende dag hebben we het dorp verkent, supermarkt geplunderd en zijn we nog verdwaald geraakt in het dorp zelf.
’s Avond zijn we naar het festival terrein gelopen om daar Vive la Fete te aanschouwen. Deze Franse band maakte er een leuk feestje van met hun rock / disco muziek. Toen even wat eten gehaald om daarna te genieten van de Wu Tang Clan. Deze heren kwamen een half uur te laat op maar het optreden was het waard. Erg geslaagde hip hop, alleen jammer van het lage volume.
Na dit optreden ben ik teruggegaan naar de camping wegens het feit dat ik me niet helemaal goed voelde, dus de eerste dag erg weinig gezien.

De vrijdags zijn we vroeg naar het festival terrein gegaan om daar wakker te worden met de Sigur Rós achtige muziek van Bambi Kramer. We zijn vanwege de relaxte sfeer bij dit podium hier maar blijven hangen en hebben daarna Sean Lennon gezien dat ook weer een zeer ontspannend muziekje teweeg bracht.
Vervolgend even bij Animosity, maar hardcore is toch niet echt mijn ding, vooral niet in een snikhete tent.
De volgende act die we keken was zZz en wat een act. Deze 2 Nederlanders met hun orgel en drumstel wisten voor psychedelica liefhebber er een waar feestje van te maken. Nummer over drugs en sex gingen er goed in bij menig lsd gebruiker in het publiek. Maar ook zonder invloed van verdovende middelen was dit een zeer optreden.
Vervolgens gaan kijken bij Jimi Tenor & Kabu Kabu. Dit was niet helemaal mijn ding maar een maat van me wilde deze jazz-achtige? band wel eens live zien, vandaar.
Dave Clark, wat een geweldige muziek, keiharde psytrance kwam er uit de tent, maar helaas was deze tent veel te vol, dus op naar Motor. Hiervan even 2 nummertjes gezien om daarna richting tent te gaan.

Zaterdag begon met een heerlijke frisse duik in de oude mijnafgraving vlakbij het festivalterrein om daarna lekker fris en fruitig het festival terrein te bezoeken voor Two Gallants. Deze 2 heren maakten echt geweldige country achtige postrock. Hierna volgde voor mij HET optreden van Dour: Griots and Gods (the young gods vs. Dälek). De sfeer die bereikt werd ging ver boven alles wat ik hier had gezien. Deze experimentele hiphoppers en krautrockers combineerden hun stijlen op een unieke wijze. GENIAAL!
Tijd om te chillen op de camping om ’s avond fit te zijn voor Autechre. Een zeer duistere set van deze dj’s, maar erg te genieten. Venetian Snares kwam vervolgens hetzelfde podium op om de zaal even laten te genieten van een keiharde breakcore set die eindigde met wat “winnipeg is a frozen shithole” nummers. Erg geweldige set en tijdens deze 2 acts wel een liter zweet kwijtgeraakt door de immense warmte in de tent.
Toen Otto Von Schirach het podium betrede had ik geen idee idee wat ik van deze maskerdragende artiesten moest verwachten, maar het sprak me niet erg aan.

Zondags eerst even een stukje van een franse zigeunerband gekeken om daarna even flink wakker te worden met Merzbow. Godver, wat een harde set speelde hij, maar het was wel een zeer vermakelijk optreden, maar dat waren niet veel mensen met eens, aangezien de tent niet erg vol bleef. Hierna even een middagdutje bij het meer gedaan om vervolgens de drone goden van Sunn O))) te gaan kijken. Geweldige set hebben ze gespeeld en ik was zwaar onder de indruk van de sfeer die ze wisten neer te zetten ondanks de enorme hitte.
Na Sunn zijn we naar de tent gegaan, spullen ingepakt en naar huis gescheurd om vervolgens vanochtend om half 5 weer in het hoge noorden van Friesland aan te komen.

Pluspunten:

+ mooi weer
+ mooie omgeving
+ goed voedsel
+ redelijke prijzen
+ aardige mensen
+ relaxte sfeer
+ geweldige optredens
+ Young Gods vs. Dälek
+ Douwe Egberts koffie service
+ mijnafgraving om te zwemmen
+ ouwehoeren met ZI09