doseren 4fmp capsule

damage

Newbie
Hey allemaal, heb onlangs een gram 4f besteld via internet, samen met capsules en een weegschaaltje(de standard 0.01 van DE). Nu heb ik ervaring met de blauwe route66 van ong 150mg maar vraag ik me af hoe ik dit in een capsule kan realiseren. De 4f is getest op 80% en mijn capsules zijn van maat 4 formaat.

Ik ben als volgt tewerk gegaan:

Heb de dichtheid van 4f opgezocht en ben zo op de conclusie gekomen dat er in een maat4 capsule ongeveer 200mg in past als die gevuld is.

Ik heb 150mg actieve stof dus nodig wat bij een puurheid van 80% neerkomt op 187.5 mg.

Ik heb de capsule bijna helemaal gevuld en na het wegen kom ik op 200mg.

Dus als ik het gewicht van de capsule aftrek en vervolgens deel door 80% dan zou ik op de hoeveelheid actieve stof moeten komen, wat neerkomt op ongeveer 136mg 4f.

Nu is mijn vraag of ik dit op de juiste manier heb gedaan en geen stap ben vergeten. Ook vraag ik mij af of 136mg dan wel genoeg is als ik 150mg ben gewend van route66. Zelf denk ik van wel omdat een capsule waarschijnlijk makkelijker oplost dan een pil die ook bindmiddel bevat.

Fool

Badass junkie
Als je capsule 30 milligram weegt klopt het. :)

Je zult wel iets minder hard gaan op 136 milligram dan op 150, de begindosis van 4-fmp schijnt nogal belangrijk te zijn. Waarom weeg je niet gewoon exact 150/0.8~=190 milligram af? Je capsule zal niet meer of minder zwaar inslaan dan een pil, vanwege het gebrek aan bindmiddel. Oplossen doet het toch wel in je maag.

damage

Newbie
Fool zei:
Als je capsule 30 milligram weegt klopt het. :)

Je zult wel iets minder hard gaan op 136 milligram dan op 150, de begindosis van 4-fmp schijnt nogal belangrijk te zijn. Waarom weeg je niet gewoon exact 150/0.8~=190 milligram af? Je capsule zal niet meer of minder zwaar inslaan dan een pil, vanwege het gebrek aan bindmiddel. Oplossen doet het toch wel in je maag.

ja de capsule weegt ongeveer 30mg :). De rede waarom ik niet 190mg afweeg is omdat ik dit nooit allemaal in de capsule krijg, ze zijn daar te klein voor helaas. Denk dat ik maar is over moet naar een maat 3 of 2.

SROADS

Newbie
Ik ga morgen 4FMP gebruiken. Heb een zakje van 1 gram en wil dit gaan verdelen over capsules van formaat 1.
Wat is aan te raden qua startdosis? Ik lees hier uiteenlopende verhalen over. De een had een topavond met 130mg, waar anderen 180mg of meer nodig hadden om er meteen lekker in te komen. Ik ben 1,84 en weeg 70kg. Wat zouden jullie aanraden? :wink:

Helenas

Bewuste gebruiker
SROADS zei:
Ik ga morgen 4FMP gebruiken. Heb een zakje van 1 gram en wil dit gaan verdelen over capsules van formaat 1.
Wat is aan te raden qua startdosis? Ik lees hier uiteenlopende verhalen over. De een had een topavond met 130mg, waar anderen 180mg of meer nodig hadden om er meteen lekker in te komen. Ik ben 1,84 en weeg 70kg. Wat zouden jullie aanraden? :wink:

Het is een beetje een kwestie van uitproberen wat voor jou prettig is. Ik zou 160 mg doen. Als het te weinig is kan ne de volgende keer meer nemen. Ook hangt het natuurlijk af van hoe puur je 4fmp is djs moeilijk te zeggen!

Bovenaan