Dormicum

Hoi,

Ik gebruik momenteel dormicum als slaap medicatie(15 mg), maar wil a.s. zaterdag weer eens aan de MDMA. Ik zeker wil zijn dat er geen reactie plaats vindt tussen deze 2 soorten drugs, weet iemand toevallig de halfwaardetijd van dormicum, en of ik gewoon zo'n tablet de avond voor de houseparty kan nemen om in slaap te komen?

YawningMan

Belezen gebruiker
De halveringstijd is kort bij midazolam, ik meen 3 tot 6 uur.
En persoonlijk ken ik een aantal mensen die bijvoorbeeld diazepam combineren met MDMA, dat is zover ik weet altijd goed gegaan, volgens mij is er geen interactie tussen MDMA en benzodiazepinen. En sowieso na de coming down gebruiken als slaapmiddel gebeurt erg vaak.

Winehouse

Badass junkie
Ja, zo'n Dormicum tablet kun je dan gewoon nemen na XTC maar niet na downers zoals GHB en alcohol. Dat is gevaarlijk, dan sla je je slaappil gewoon over.

Angramar Temenos

Badass junkie
Benzodiazepines en hun metabolieten hebben een volledig verschillend werkingsmechanisme in vergelijking met MDMA en zijn metabolieten. Er is geen klinisch significante (of enige andere) wisselwerking. Benzo's en MDMA samen nemen is niet meer of minder schadelijk dan los fysiologisch gezien.

pelgrim

Bewuste gebruiker
Dit vind ik dus een lekkere benzo. Gvd spijtig dat ze hier in BE de tabletten 7.5- & 15mg Dormicum niet in de handel hebben pfff :( :(. Maar ik dacht wel de flacons midazolam (IV/IM) maar dan enkel voor in de ziezkenhuizen ??

Bovenaan