Dormicum / midazolam

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Ik kan gemakkelijk aan deze tabletjes komen (15 mg) en ik benieuwd of er iemand is met ervaring met dit stofje.
Het lijkt mij een pure inslaper, de halfwaardetijd is namelijk nogal kort.

Dus wie kan me wat meer vertellen over midazolam o.a. of het recreatief de moeite is, ervaringen etc.

Bedankt.

Wiki add:
Midazolam, (merknaam Dormicum® van Roche en in de VS Versed®en Hypnovel®) hoort bij de benzodiazepines. Het heeft sterke anxiolytische, amnestische, hypnotische, anticonvulsieve, spierrelaxerende en sedatieve eigenschappen. Het is een snelwerkende benzodiazepine, de groep medicijnen waar Xanax® (alprazolam) en Valium® (diazepam) ook toe behoren

Spor

Wijs gebruiker
He donnie

Hier kan ik je wel wat over vertellen, maar het is uit mijn hoofd dus pin me er niet op vast...

Ik kan er inderdaad ook aan komen, luchtdichtpuntkom he :wink:

Het is een apparte benzo, die ik altijd al eens heb willen proberen puur om 1 ding; de halfwaarde is korter als de werkingsduur ! Dat is normaal niet het geval bij benzo's, normaal is het andersom... Het is inderdaad een inslaper, maar hij werkt langer als de 2,7 uur (uit mijn hoofd he) halfwaardetijd.

Heel interessant goedje, onlangs nog bestelling gemaakt, maar er zijn wel grenzen vind ik; 40 euro per doos is een beetje belachelijk...

Psilo

Bewuste gebruiker
ZIjn benzo's nu echt de moeite? Ieder natuurlijk zijn ding maar je wilt toch niet iets proberen dat je slaperig maakt en zorgt voor een amnesie?

Als je dan zonodig benzodiazepines als recreatief middel wilt gebruiken waarom dan niet een langer werkend middel dan het kortwerkende Midazolam?

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
@Spor

Bedankt voor de info.
Je zegt "onlangs nog bestelling gemaakt" met Dormicum erbij? Als dat zo is laat weten hoe je het vond. :)
Ik zat ook te twijfelen om het te bestellen, maar door nog wat onvoorziene andere uitgaven heb ik het ook nog niet gedaan... nog niet.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Psilo zei:
ZIjn benzo's nu echt de moeite? Ieder natuurlijk zijn ding maar je wilt toch niet iets proberen dat je slaperig maakt en zorgt voor een amnesie?

Als je dan zonodig benzodiazepines als recreatief middel wilt gebruiken waarom dan niet een langer werkend middel dan het kortwerkende Midazolam?

1. Ja zo op zijn tijd zijn ze zeer de moeite, het ligt aan je instelling valium maakt mij alleen slaperig als ik op bed ga liggen en niets doe.

2. Been there done that, ik blijf nieuwe dingen uitproberen. Hoe korter de werking hoe heftiger is bij velen de mening over benzo's

p.s.
Wikipedia:
"In vergelijking met andere benzodiazepines is de kans op misbruik overigens wel vrij hoog, wegens zijn korte, maar sterke effect. Misbruik komt minder voor vanwege het feit dat het voornamelijk in ziekenhuizen wordt toegepast, en het weinig wordt voorgeschreven."

Psilo

Bewuste gebruiker
DonnieDark0 zei:
. Misbruik komt minder voor vanwege het feit dat het voornamelijk in ziekenhuizen wordt toegepast, en het weinig wordt voorgeschreven."

Benzo's worden heel veel voorgeschreven. Dat is de reden dat het buiten ons ziektekosten verzekeringspakket gaat vallen (in 2009 dacht ik). Omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Maar ik ben zeker niet tegen recreatief gebruik van benzo's hoor. :wink:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Psilo zei:
DonnieDark0 zei:
. Misbruik komt minder voor vanwege het feit dat het voornamelijk in ziekenhuizen wordt toegepast, en het weinig wordt voorgeschreven."

Benzo's worden heel veel voorgeschreven. Dat is de reden dat het buiten ons ziektekosten verzekeringspakket gaat vallen (in 2009 dacht ik). Omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Maar ik ben zeker niet tegen recreatief gebruik van benzo's hoor. :wink:

Dat klopt, maar die "wiki add" ging specifiek over Midazolam, welke dus zeer weinig wordt voor geschreven.

Nou gelukkig maar, ik was even bang dat je er wel iets tegen had !..... :wink:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
dormicum heb ik vroeger wel eens gehad ...

ik dacht dat ik best wat kon hebben omdat ik heel wat valium weg kon krijgen zonder om te vallen, maar dormicum noemde ik toen echt enorme knock-outers ..

natuurlijk eigenlijk ook helemaal niet te vergelijken met valium majah wist ik veel :)

:wave:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Kijk dat is nuttige informatie.

Weet je nog hoeveel mg tabletten je had, en had je puur amnesie of was je ook werkelijk direct vertrokken / in slaap gevallen?

Spor

Wijs gebruiker
DonnieDark0 zei:
Weet je nog hoeveel mg tabletten je had, en had je puur amnesie of was je ook werkelijk direct vertrokken / in slaap gevallen?

"Dat weet ik niet meer"

:wink:

en wss 15 of 30mg

jellies

Experimenterende gebruiker
ik heb ze welis gebruikt..

ik nam er toendertijd 2 in van 15 mg en ging douchen..
daarna met mn zus gewoon naar een winkelcentrum ,daar aangekomen heb ik me flink misdragen :flushed:
ik schijn een oogpotlood gestolen te hebben en een grote bek opgezet te hebben in een winkel,ik herinner me bijna nix alleen vlagen!
dus blijf thuis,je kan beter gaan slapen want je raakt echt grote stukken kwijt best wel eng eigenlijk!
ik scheen totaal mezelf niet te zijn geweest.
tijd erna heb ik ze nogis genomen met een vriendin en haar vriend,
die waren ook delen kwijt en ik gedroeg me wederom niet als mezelf hun trouwens ook niet.
best wel heftig spul dus en ik was toen echt wel wat gewend
zou beginnen met 1 als je het echt wil gaan doen dan ben je nog bij en zeerontspannen maar geheugenverlies krijg je er echt van dat is wel minder eraan... :rolleyes:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de info. Ik was ook niet van plan 'public' te gaan,
Dat doe ik alleen incidenteel onder invloed van valium :grin:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Psilo zei:

Toch wel, veel mensen houden namelijk ook van ketamine, lachgas of ghb (met laatstgenoemde heb ik zelf geen ervaring, maar weet uit informatie en ervaring van derden dat het ook een "roesmiddel" is). Ik vond het daarnaast zelf vroeger ook altijd leuk om voor de kick benzo's zoals oxazepam (serresta), themazepam en rohypnol te nemen en dan "opzettelijk" wakker te blijven. Verder is een inslapertje ook best lekker als je pep of coke hebt gebruikt en vervolgens niet kan slapen.... Daarbij moet je wel goed opletten dat je niet te veel van een van beide op hebt, want die combo is niet geheel ongevaarlijk!

Bovenaan