Even te verduidelijken dat zoals iemand hier al zei b12 te nemen. Dat is niet genoeg, vitamine b1 is veel belangrijker dus koop bfact forte in de apotheek, daar zitten beide vitamines in. En in periodes dat je niet drinkt is dat niet nodig.
Iemand noemde hier Mariadistel en dat is inderdaad wetenschappelijk bewezen zeer goed voor de lever, je kunt het als thee zetten.
Maar ik vind het wel straf dat je na een maand zuipen al dommer zou worden. Bij zware alcoholisten duurt het jaren voor ze ervan beginnen aftakelen.
Ikzelf heb 15 jaar 20 a 30 halve lieters per dag gezopen, soms ook whisky en regelmatig cannabis. Toen ik naar de ontwenningskliniek gegaan ben hebben ze een iq test gedaan bij mij.
Ik had alles juist en heb geen enkele keer gegokt, ik wist gewoon elk antwoord en kreeg als resultaat hoogbegaafd. Niet om te stoefen maar om te verduidelijken dat je wel al heel lelijk moet doen om er echt dommer van te worden.
Mijn lever vertoonde sporen van vervetting maar nog niet onomkeerbaar. Ik heb ook verhoogde cholesterol maar nog niet erg genoeg om medicatie ervoor nodig the hebben.
En ik ken veel van die mensen in stad waar ik woon, ik kom veel in cafés en sommigen zitten daar om 7u ´s ochtends al trippel binnen te gieten.
Het zou mij dus sterk verwonderen dat je van een maand te zuipen merkbaar dommer zou worden. Ga eens naar een dokter want misschien is er iets anders aan de hand?
Weet je ook zeker dat de alcohol daar in orde was, heb je daar misschien moonshine gedronken want daar kunnen schadelijke stoffen inzitten als dat door amateurs gemaakt is.