doel van trippen

wat is je hoofddoel met gebruik van tripmiddelen

• een leipe avond

Stemmen: 0 0,0%
  • experimenteren uit nieuwsgierigheid

Stemmen: 1 33,3%
  • leren (achter de essentie van alles te komen)

• leren (om traumatische ervaringen te verwerken)

• leren (de psyche onderzoeken)

• contact met het doden rijk

• vluchten uit de "realiteit"(maatschappij)

• Totaal aantal stemmers
    3

jcutter

Badass junkie
Het enigste wat ik doe; is op bed liggen met gesloten ogen en herinneringen naar boven proberen te halen of gewoon zo realistisch mogelijk blijven redeneren totdat je niet meer kan. Verder heb ik eingelijk niet eens behoefte aan sociaal contact tijdens het trippen. Ik vind het erg persoonlijk om eerlijk te zijn...

En voor kennis; ga ik wel boeken lezen en ga ik in zee met situaties waarvan ik weet dat ik daar fouten ga maken en van fouten leer je!

jcp

Bewuste gebruiker
Ik heb gekozen voor "leren (de psyche onderzoeken)" omdat ik tot nu toe met alle trips die ik meegemaakt heb toch het idee heb dat het allemaal in mijn eigen hoofd speeld.

Daarmee bedoel ik dus dat ik niet het idee heb dat ik iets bovennatuurlijks waarneem als ik trip, maar eerder m'n eigen brein aan het verkennen ben.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb gekozen voor: leren (achter de essentie van alles te komen)

maar ben het eigenlijk niet eens met mn eigen keuze :P
Alles is overdreven, ik zou het geen eens willen weten allemaal.
Merk dat ik er niet veel beter van word.

Santa Maria

Experimenterende gebruiker
Ook gekozen voor leren (achter de essentie van alles komen) maar ik doe het zeker ook uit nieuwschierigheid en ook eigenlijk wel voor een gekke avond :grin:

azgaza

Badass junkie
Een kruizing tussen puur vermaak en psychonautische redenen eigenlijk. Ik vind het wel best zo, ik respecteer het middel en de mogelijkheden maar ik doe het hoofdzakelijk gewoon omdat ik het echt heel leuk vind, en het is prettig dat ik mezelf en mijn omgeving in het process beter en beter leer kennen.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Toch maar gekozen voor het leren (achter de essentie van alles komen), maar eigenlijk zijn de opties leipe avond, experimenteren, psyche onderzoeken en vluchten uit de maatschappij ook allemaal een beetje van toepassing.

inferno33

Bewuste gebruiker
Ik vond mijn (minimale aantal) trips tot nu toe eigenlijk vooral heel erg leuk. Het leren is wel een mooie bijzaak dat zeker.

Gekozen voor "leipe avond" dus...

PS wat een vage optie, is er niet iets als een leuke avond, dit lijkt er zo op dat je gewoon zo vaag mogelijk wilt zijn..

Karnomelk

Newbie
PS wat een vage optie, is er niet iets als een leuke avond, dit lijkt er zo op dat je gewoon zo vaag mogelijk wilt zijn..
onder een leipe avond bedoel ik hier mee dat er verder niets met de trip zelf word gedaan. Met een verder doel dan alleen dat op die avond.

Shroomfan

Belezen gebruiker
Ik heb gekozen : leren (achter de essentie van alles te komen).
Maar ook zeker en vast om alles te zien bewegen , kronkelen , super geluiden te horen , vanalles door je heen te voelen gaan , totaal te ontspannen en even te ontsnappen uit deze wereld en het dagelijkse leven.

Drientje

DF-koning
Ik koos voor leren(traumatisch verwerken). Ik heb erg veel meegemaakt en pas na vorig jaar december, na mijn eerste lsd trip, ben ik actief begonnen om de dingen in perpectief te plaatsen en verwerken van gebeurtenissen. Het heeft mijn ogen geopend, dat ik niet verder kon in dit leven voordat ik schoonschip maakte met de mensen die slecht voor me waren, en dingen uit het verleden weggegooid had uit mijn hoofd. ik voel me sindsdien alsof ik kan vliegen!!!

X

shokora

Wijs gebruiker
Ik wil eigenlijk meerdere opties doen.

Ik koos maar voor 'nieuwsgierigheid', maar op de lange termijn wil ik wel meer over de psyche/wereld leren dmv van trippen. Maar eerst moet ik dmv nieuwsgierigheid uitvinden welke middelen wat doen.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Moet altijd alles een 'doel' hebben? Kun je niet gewoon 300mics droppen en naar je werk gaan alsof er niets aan de hand is?

Drientje

DF-koning
Adrenochroom zei:
Moet altijd alles een 'doel' hebben? Kun je niet gewoon 300mics droppen en naar je werk gaan alsof er niets aan de hand is?

Wat voor werk doe jij dan? Ik zou niet kunnen werken met lsd op. Ik deed reclame werk en zou mijn baan ineens zo nutteloos gaan vinden als ik lsd zou nemen. Ik zou klanten gaan overtuigen van het onnut van hun bedrijf en gaan wauwelen over het universum en hun plek daarin...
Nee geen lsd op mijn werk... haha

X

pieter-b

Wijs gebruiker
Trippen op Paddos: Kosmische schoonheid herkenning en appriciatie, spiritualiteit ontplooiend.
Trippen op LSD: Rejuvenerend, Levensmomentum corrigerend.
Trippen op DMT: (nog niet echt ervaring in maar mijn motief om het te willen is spiritualiteit ontplooiend, en kennis over mijn hersenen en geest, en nieuwschierigheid in de elfjes :wink:
Trippen op Ayahuasca: (ook nog niet echt mogen ervaren) Hoop op diepe fundamentele levensveranderende levenslessen.
Trippen op Iboga: Het loslaten van alle maatschappelijk bepaalde (en daarom voor mij onzichtbare) nutteloze rituelen en gedragspatronen.

Enigszins samengevat zou ik zeggen dat trippen voor mij een manier is om mijn algemene richting bij te stellen indien nodig, te groeien in de vaardigheid van het menszijn.

Magic Guest

Belezen gebruiker
-een leipe avond
-experimenteren uit nieuwsgierigheid
-leren (de psyche onderzoeken)
dit zijn mij keuzes, ik heb maar niet gestemd omdat ik maar niet kon kiezen. Het ligt een beetje aan de situatie of soms doe ik het gewoon allemaal in 1 trip :beer:

minamo

Bewuste gebruiker
ikzelf trip om even van de *echte wereld* weg te zijn, en even alles net iets mooier en anders te zien:).

Jeller

Badass junkie
hmm het leeraspect heb ik ondertussen wel min of meer gehad, dus het gaat bij mij om een leipe avond..

maar iets wat er niet tussenstaat en zowat het meest geniale ooit is muziek op LSD, komaan daar gaat het bij toch wel volledig om, hoe vet sommige geluiden wel niet kunnen klinken, niets op lsd kan mij zo euforisch krijgen

azgaza

Badass junkie
Eigenlijk doe ik het grotendeels voor de visuals, ik trip altijd visueler dan de mensen om mij heen en ik vind de visuals gewoon prachtig. Eens in de zoveel tijd wil ik ze ook weer zien. Als ik me verheug op een trip, verheug ik me op de visuals, als ik terug denk aan eerdere trips denk ik ook aan de visuals.
Maar.. ze zijn een stuk meer dan een leipe avond, het is de puurste schoonste kunst, ik heb tot op heden weinig dingen gevonden die die mate van schoonheid evenaren.
Ik heb niet het gevoel dat ik er nog veel van ga leren, ik heb mijn filosofie en kijk op de wereld heel vast, LSD herinnert me er dan wel aan hoe logisch die voor mij lijkt, en hoe mooi alles samenloopt, maar ik heb het niet nodig om daar achter te komen, misschien hadden mijn eerste paar paddotrips en eerste twee LSD trips nog een grotere invloed op de ontwikkeling hier van, maar nu ben ik gewoon zeker.
Mijn eigen hoofd denk ik ook redelijk te kennen maar gezien een mens constant veranderd en ik nog steeds opgroeiende ben gebruik ik het ook om mijn eigen gedachtes beter te verkennen, dichter bij de kern van mijzelf te komen, en vooral voor zelf reflectie.
Ik probeer er ook de menselijke psyche beter mee te begrijpen, zowel die van mij als die van andere mensen. Het vergelijken van andere mensen hun denken met het mijne, en tripmiddelen geven daar weer een extra dimentie in.
Dan is er nog het feit dat het alles zo versterkt, sfeer, indruk, intuïtie, en met name voor die laatste rede ook.. omdat intuïtie zo veel sterker werkt pak je alles op van de omgeving, meer dan anders en zo leer je je vrienden, en vreemden ook beter kennen, beter begrijpen en wordt je zekerder over de vermoedens die wellicht al had.

Maar op #1 staat nog steeds: visuals. Wauw. Visuals.

Jeller

Badass junkie
meestal ziet mijn trip er zo uit:
toegekomen op een feestje neem ik wat lsd en drink wat bier, joints vermijd ik liefst zoveel in die fase, want die nemen mijn energie weg en kvind ze dan ook niet zo lekker..

de volgende 2-3 uur loop ik een beetje verwonderd rond op een feestje, meestal volop aan het dansen, drinken en genieten van de samenkomst van de hallucinaties en de muziek.. ik merk vooral dat er veel afwisseling is in wat ik wil doen.. meestal hou ik mij wel bezig met feesten, maar dikwijls is er te veel randactiviteit waardoor ik soms meer bezig ben met de mensen rond mij heen.. op een groot feestje loop ik soms ook graag gewoon rond en praat ik even tegen iedereen die ik ken zonder echt de hele tijd een vaste gesprekspartner of feestgenoot te hebben..

dan als de trip in de volgende fase komt waarbij het stabiel op de piek zit wordt alles wat gestructureerder en wordt het tijd om wa te lullen en te lachen :grin: tegen die tijd is iedereen volledig scheef op een feest dus kan je echt wel genoeg zeveren tegen de sterren op..

dan beginnen joints mij ook wel te smaken dus rol ik er mij meestal één..
als ik dan moe begin te worden en ik zit verzadigd qua feestgevoel ga ik meestal chillen bij iemand thuis en nog op het gemak wat napraten en nog wat muziek beluisteren en meestal heel veel joints roken :tongueout:

daarna proberen slapen, meestal lukt dat wel na een feest..

dusja tgeen wat ik het meeste doe is beetje lol maken en feesten, ik let dus vooral op de muziek en naast de visuals kan je ook moeilijk kijken hé :tongueout:

nicolai

Wijs gebruiker
bij mij is alles wel van toepassing eigenlijk...behalve dan het in contact komen met het dodenrijk. dat zal niet zo snel gebeuren namelijk. tenminste mij is het nog nooit overkomen. maar ik ben wel anders gaan denken over bepaalde dingen sinds ik drugs ben gaan gebruiken. ik ga niet zeggen dat het door de drugs komt, want het kan net zo goed met het iets ouder worden te maken hebben.

Funky Monkey

Badass junkie
Eigenlijk was mijn doel om te beginnen met trippen: Leren in het algemeen (psychisch, zelf reflectie, trauma (als je het zo wil noemen :P)) omdat trippen meestal een hele andere kijk op de problemen / ideeën geeft, maar dit geld eigenlijk voor elke drugs wel (behalve coke (en crack ?) dan, omdat dit meer afstompende en egoïstische drugs zijn) :)

Nu gebruik ik het ook soms om gewoon een uber leipe avond te hebben! :beer:

Bovenaan