Dodelijke drug

rushhour

Newbie
Sinds begin dit jaar zijn er al in België 3 doden gevallen door een nieuwe? dodelijke drug.
Het zou een menging zijn van speeld + cathinone. Het is een geel poeder dat opgenoven zou moeten worden.
De temperatuur van het lichaam zou zo hoog stijgen dat men er aan zou sterven.
Ik waarschuw maar, misschien is dit al geweten, maar je weet maar nooit.

SjaakT

Experimenterende gebruiker
OOSTENDE - De politiediensten van ons land waarschuwen voor een nieuwe dodelijke drug. In Oostende overleed al een twintiger ten gevolge van het speedmengsel.

In Oostende viel op 6 januari een drugsdode. Drie dagen eerder, op 3 januari, werd ook al een druggebruiker in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. De man is intussen aan de beterhand.

Na onderzoek bleek dat beide twintigers dezelfde dodelijke drug hadden genomen. Het gaat om een mengsel van speed en Cathinone, een geel poeder. Cathinone is een chemische variant van kath, een plant die onder meer in Somalië gekauwd wordt om in een roes te komen. Na inname van het drugsmengsel kan je lichaamstemperatuur zo hoog stijgen dat je eraan sterft.

De 26-jarige leverancier van het drugsmengsel zit inmiddels in de cel. De politiediensten van het hele land waarschuwen inmiddels dat er een nieuwe dodelijke drug in omloop is.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110120_143

Hmm...

W.F.L.

Badass junkie
En gele speed, dat neem ikzelf dus zowiezo niet :P

Maar lag het wel echt daaraan? Cathinone lijkt me nou niet echt heel potent. Ik heb ook weleens pep gesnoven toen ik Mephedrone op had, en dat is methylmethcathinone. Als ik al kijk naar de zwakte van methcathinone op zich vind ik het maar een vaag verhaal. Die dingen werken wel erg vaatvernauwend, daarom sta je er zo strak van. Maar of je daar automatisch aan hoeft te sterven.. :confused:

Ik geloof er alvast weinig van. Misschien deden die gasten wel gewoon dom toen ze het genomen hadden (teveel inspanning/hoge doseringen en dergelijke, zoals een aantal van die mephedrone doden?).

Drientje

DF-koning
Oh, spannend. Sinds wanneer is drugs leven brengend? Drugs is toch altijd al dodelijk, ligt er net aan hoeveel je neemt....

rushhour

Newbie
Het is toch een plicht om een waarschuwing te zetten.
Niet iedereen leest de krant of een ander tijdsschrift waar het in zou staan. :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dus dan is het geen dodelijke drug, maar een dodelijke combinatie.

En zo lang er geen hoeveelheid bij staat, geloof ik er vooralsnog niks van.

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
W.F.L. zei:
Ik heb ook weleens pep gesnoven toen ik Mephedrone op had, en dat is methylmethcathinone. Als ik al kijk naar de zwakte van methcathinone op zich vind ik het maar een vaag verhaal. Die dingen werken wel erg vaatvernauwend, daarom sta je er zo strak van. Maar of je daar automatisch aan hoeft te sterven.. :confused:

Ik heb ook wel eens mephedrone gebruikt met MDMA, dat zou gevaarlijker moeten zijn, maar ik heb nergens last van gehad. Daarnaast is mephedrone ook geen cathinone, dus ik zou niet weten hoe dat zou uitpakken. Maarja 9 van de 10 berichten over jongeren die overleiden door drugs, is gewoon door hun eigen schuld, omdat ze teveel gebruiken of gewoon dingen combineren die je niet hoort te combineren.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Lijkt me sterk dat het zo veel kwaad kan die combinatie, Scopolamine heeft ze ook al eens gecombineerd, niks aan de hand.

Nu vind ik die titel wel weer een voorbeeld van "stating the obvious", elke drug kan dodelijk zijn als je er niet fatsoenlijk mee omgaat.

W.F.L.

Badass junkie
DamienDope zei:
Daarnaast is mephedrone ook geen cathinone, dus ik zou niet weten hoe dat zou uitpakken. Maarja 9 van de 10 berichten over jongeren die overleiden door drugs, is gewoon door hun eigen schuld, omdat ze teveel gebruiken of gewoon dingen combineren die je niet hoort te combineren.

Mephedrone zou gevaarlijker moeten zijn. Dat is namelijk de potentste van de 3 (methylmethcathinone), daarna komt methcathinone en dan pas cathinone. Ik heb methcathinone gehad en dat is zelfs minder sterk dan pep. Cathinone zou dus nog minder sterk moeten zijn.

Daarom, ik denk dat het meer aan iets anders (oververhitting in dit geval, wat net zo goed bij andere drugs kan) ligt dan echt de combinatie van die 2 uppers. MDMA en Mephedrone combineren is denk ik zelfs gevaarlijker, haha.

etticckx

Newbie
hey heb een vraagje ben van plan een weekendje 'hard' te gaan met vrienden we hebben 2 gram speed en 1 gram mephedrone, nu is dit wel een goede combo? en hoeveel zou te veel zijn want we willen niet dat er doden vallen (;

Loestiaan

Newbie
etticckx zei:
hey heb een vraagje ben van plan een weekendje 'hard' te gaan met vrienden we hebben 2 gram speed en 1 gram mephedrone, nu is dit wel een goede combo? en hoeveel zou te veel zijn want we willen niet dat er doden vallen (;

die dingen kan je gewoon combineren, geen probleem. 2 gram spit en 1 gram 4-MMC is niet heel erg veel voor een heel weekend. Ik zou je wel afraden alles in 1 keer te gebruiken aangezien Speed best heftig kan zijn als je veel neemt.

Skippy

Wijs gebruiker
In omgeving Den Bosch zijn ook een paar dooie gevallen van vervuilde xtc.
Ik blijf eigenwijs, mn vertrouwde dealer snoept altijd zelf iets voordat ie verkoopt, zo test ik het :P

Bovenaan