Documentaire herkomst cocaine

Detroit303

Bewuste gebruiker
Hoewel dit eigenlijk bij de media dump mag, wouw ik er toch even een topic aan wijden.

Dit is een Panorama docu over de herkomst van onze coke. Alex James, de basgitarist van Blur, gaat het daar eens allemaal bekijken. Moraal van het verhaal: er hangt bloed aan je coke gast! :openmouth:

Alweer een reden om dat egopoeder links te laten liggen.

[youtube]L-DRoWlN3Og[/youtube]

[youtube]DTlgTHWxbiA&feature=related[/youtube]

[youtube]v-TFVi-xpzQ&feature=related[/youtube]

:wave:

Judas

Wijs gebruiker
Thanx for posting this docu Detroit. Best boeiend maar wat die moraal betreft: er kleeft ook bloed aan de benzine waarop onze motorvoertuigen rijden, aan veel voedsel in de supermarkten, aan medicijnen die artsen aan ons voorschrijven, dus ik vindt dit verhaal geen goed argument om geen sos te gebruiken.

Als je teveel na gaat denken over hoe alles in elkaar steekt, dan kan er zich een flink deprimerend perspectief gaan ontvouwen, waarin een mens zichzelf als medeplichtige aan talloze misdaden beschouwt. Dan kan je je geweten met cocaine uitschakelen, maar over het algemeen wordt je daar op de duur nog zwartgalliger van. Coca is een dope die het best tot zijn recht komt als je hart met naieve vreugde gevuld is en de spermatoiden daar beneden in koor Halleluja zingen...

Denk dat ik binnenkort toch maar eens een vakantietripje naar Columbia ga maken :P

Provenzano

Experimenterende gebruiker
Detroit303 zei:
...

Moraal van het verhaal: er hangt bloed aan je coke gast! :openmouth:

Alweer een reden om dat egopoeder links te laten liggen.
:wave:
Een van de grootste redenen dat er bloed vloeit door cokeproductie en handel is dat het vrijwel overal verboden is en daardoor verder weg van de bron voor enorme prijzen/winsten verkocht wordt.

Mokum3.33

Belezen gebruiker
ja ik vraag me dan dus ook af hoe het zou zijn geweest als het legaal was?
hoop minder problemen lijkt me

Bovenaan