DMT

fun

Bewuste gebruiker
Ik wil graag DMT gaan proberen.
Ik heb ruime ervaring met verschillende tripmiddelen.

Nou lees ik over verschillende soorten DMT, en op Azarius kun je zogenaamde ayahuasca pakketjes kopen, zaadjes etc.
Ook hoor ik verhalen over het extract.

Waar kan ik het beste voor kiezen?
En kan ik zelf een extract maken of is dit ook in bepaalde shops te verkijgen?

Bal0n

Badass junkie
Ik zou nog even wat beter researchen, als je het verschil tussen ayahuasca en DMT niet kent :). Probeer erowid.

fun

Bewuste gebruiker
Ik ben inderdaad niet zo duidelijk geweest.

Ik weet dat DMT de werkzame stof is, die in bepaalde kruiden zit.

Om die werkzame stof tot je te nemen moet je hem innemen, oraal kan dit in combinatie met een MAO-remmer (ayahuasca).

Als je de stof wilt roken zul je de stof dus op de een of andere manier uit het plantmateriaal moeten extraheren.

Mijn vraag is dus eigenlijk:
Werkt een kant en klaar te bestellen ayahuasca-pakket goed om te kunnen spreken over een DMT-ervaring?
Of is het extraheren van de stof noodzakelijk, en op welke manier kan ik dit het beste doen?

Bal0n

Badass junkie
Ja, dat begreep ik van je. Maar er is een groot verschil tussen een DMT trip en een ayahuasca trip :). Ik weet niet of die azarius pakketjes goed zijn..

fun

Bewuste gebruiker
Ik heb er ook mn bedenkingen bij...

Maar iemand die dan weet uit welke plantsoort het beste een extract te maken is en hoe dit te doen?

Er zijn zoveel verschillende planten waarin DMT zit:
-Desmanthus Illinois
-Mimosa hostilis (jurema preta)
-Psychotria viridis
-Chaliponga
-Yopo zaadjes
-Phalaris Arundinacea (=rietgras)

Ik heb een kort stukje gelezen op internet over een paar keer invriezen en ontdooien etc. maar de auteur hiervan leek me ook niet helemaal zeker van zn zaak.
Misschien dat iemand hier het weet?

Bal0n

Badass junkie
Mimosa hostillis zou ik voorgaan, en dan gewoon een simpele alcohol extractie. Zeker geen yopo-zaadjes kiezen, daar zitten nog een aantal andere alkaloiden bij die je niet wilt :)

fun

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je antwoord weer, Bal0n.

Dus alleen in alcohol leggen en daarna laten drogen is voldoende?

Enig idee hoeveel gram Mimosa hostilis gelijk staat aan hoeveel mg ge-extraheerd? en hoeveel uur moet dat dan in de alcohol liggen?

Wat betreft extraheren ben ik nog echt een noob...

Bal0n

Badass junkie
Elke mimosa plant bevat andere hoeveelheden DMT, dus er is eigenlijk niks te zeggen over de hoeveelheid DMT die je eruithaalt. Eigenlijk zou je een weegschaal moeten hebben die tot op 1 mg nauwkeurig af kan wegen.

De extractie is vrij simpel. Je doet je mimosa in een afsluitbare fles, giet er (veel) alcohol bij en laat het een aantal dagen staan en af en toe schudden. Nu giet je de alcohol uit de fles in iets anders, de mimosa laat je zitten in de fles en je doet er opnieuw alcohol bij. Weer paar dagen laten staan en schudden, de alcohol bij de andere alcohol gieten.

Dit zou ik een keer of 4 of 5 doen, de alcohol die je steeds afgegoten hebt moet je bewaren. De alcohol laat je verdampen, als het goed is blijft er een plakkerig goedje over, dit is DMT :)

fun

Bewuste gebruiker
Klinkt inderdaad simpel!

Bedankt voor je uitleg, ik ga er zeker gebruik van maken!

Aquilta

Experimenterende gebruiker
beide kunnen. De 1 levert beter resultaat op dan de ander. Probleem is echter dat de meeste mensen een leek zijn op het gebied van extraheren (scheikunde). Goed lezen en vertalen is voldoende maar vele vinden het te veel werk met de kans op mislukking. Daarom is een simpele extractie niet zo gek. En er zitten geen schadelijke alkaloids in een ether/alcohol extractie. ooh en zoek goed uit wat voor soort alcohol je kan gebruiken. NIet alles is geschikt.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik kan je trouwens de ayahuasca best aanraden, het hoofd bestandeel is dan wel geen DMT maar het is (naast Iboga) zo een beetje de sterkste hallicunogeen die we kennen. Beide prodcuten kunnen op azarius worden gekocht en zijn (naar mijn meing) van redelijke kwaliteit, niks is beter dan verse ayahuasca bestandelen maar de gedroogde variant is OK. Ik raad je wel aan eerst grondig research te doen naar de werkingen en ze niet zonder nuchter toezich te nemen. Dit soort zaken zijn alleen bestemd voor ervaren phychonauten.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Skyer zei:
Ik kan je trouwens de ayahuasca best aanraden, het hoofd bestandeel is dan wel geen DMT maar het is (naast Iboga) zo een beetje de sterkste hallicunogeen die we kennen. Beide prodcuten kunnen op azarius worden gekocht en zijn (naar mijn meing) van redelijke kwaliteit, niks is beter dan verse ayahuasca bestandelen maar de gedroogde variant is OK. Ik raad je wel aan eerst grondig research te doen naar de werkingen en ze niet zonder nuchter toezich te nemen. Dit soort zaken zijn alleen bestemd voor ervaren phychonauten.

De belangrijkste werkzame stof in Ayahuasca is wel DMT...
N,N-DMT en 5-MeO-DMT, in combinatie met een MAOI zorgen ervoor dat je gaat trippen bij gebruik van ayahuasca

So, once again, won't trust you on this one either... :openmouth:

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
DMT zit in de bladeren die de Ayahuasca vine (Liaan der zielen) vergezellen in de kookpot. Echter deze bladeren bevatten slechts een klein percentage DMT en daarmee is het dus NIET het hoofdbestanddeel van Ayahuasca. Ik ken mijn ayahuasca, geloof me, daarnaast zijn er een stuk of 10 verschillende sammenstellingen die allemaal verschillen in DMT gehalte. Geen enkele heeft echter als hoofdbestandeel DMT.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Nee, ok DMT is niet het hoofdbestanddeel, dat is die teringmassa bladeren en liaan die je erbij gebruikt.
Maar het is wel de (belangrijkste) werkzame stof, uiteraard zitten er nog 10 andere soorten alkaloiden bij. Kijk een bij bijvoorbeeld peyote, daar zitten ik weet niet hoeveel werkzame alkaloiden in, en toch zegt iedereen: mescaline (omdat dat dus de belangrijkste werkzame stof is.

Wat ik wil zeggen is: de term hoofdbestanddeel is echt niet relevant in deze kwestie. Het hoofdbestanddeel van mijn paddothee is water... en daarna de leeggetrokken paddestoelen, en dan zitten er hele kleine sporen van alkaloiden in dat water, bijna niet meetbaar zo weinig, en daar ga je van trippen, de rest maakt helemaal niet uit in deze kwestie, het gaat om de werkzame stoffen.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Kijk, als je het zo benaderd heb je uiteraard gelijk, DMT is de werkzaame stof, met uiteraard een flinke dosis MAO remmers, dan kom je er wel :wink:

heartcore

Extractie

Goedemorgen,

Ik was op zoek naar de potentie van Chaliponga toen ik dit forum vond.

Recent heb ik een aantal extracties gedaan van Mimosa Hostilis. Hiervoor heb ik Marsofolds tek gebruikt en deze in overleg met een aantal ervaren mensen, redelijk foolproof gemaakt.

Hier is de tek met foto's:

http://heartcore.phpnet.us/index.php?op ... 4&Itemid=2

Groets
HC

Edit: Nederlandse versie compleet met winkeltips komt dit weekend :)

Edit 2: Gemiddelde potentie van Mimosa is 0,57%. Het materiaal wat ik heb gebruikt, had een potentie van ongeveer 1%. Ik wacht op dit moment op een kilo rootbark uit Mexico waarvan wordt gezegd dat de potentie 1.8%. Eea is van belang om te weten wanneer je een extractie gaat doen ivm met de te gebruiken hoeveelheid solvent.

heartcore

Site is down. Heb gelukkig de content kunnen redden. Ben op zoek naar andere host en aan het werk aan Nederlandse versie.

Daarnaast ga ik aankomend weeken een test doen met extractie van Chaliponga :)

Jeller

Badass junkie
Bal0n zei:
Elke mimosa plant bevat andere hoeveelheden DMT, dus er is eigenlijk niks te zeggen over de hoeveelheid DMT die je eruithaalt. Eigenlijk zou je een weegschaal moeten hebben die tot op 1 mg nauwkeurig af kan wegen.

De extractie is vrij simpel. Je doet je mimosa in een afsluitbare fles, giet er (veel) alcohol bij en laat het een aantal dagen staan en af en toe schudden. Nu giet je de alcohol uit de fles in iets anders, de mimosa laat je zitten in de fles en je doet er opnieuw alcohol bij. Weer paar dagen laten staan en schudden, de alcohol bij de andere alcohol gieten.

Dit zou ik een keer of 4 of 5 doen, de alcohol die je steeds afgegoten hebt moet je bewaren. De alcohol laat je verdampen, als het goed is blijft er een plakkerig goedje over, dit is DMT :)
wat voor een plantje is dat eigenlijk en waar vind ik dat :)

en hoeveel heb je nodig voor zo'n gemiddelde trip?
ik ken wel iemand die het eens wilt proberen en die heeft een weegschaal die tot op de 0.001 gram afweegt, dus dat is zeker mogelijk

heartcore

Mimosa hostilis. Gemiddelde ptentie: 0,57% dmt. (persoonlijke ervaring leert dat dit kan oplopen tot wel 1,8%, afhankelijk van land van herkomst etc..)

Te koop via online smartshops (maya-ethnobotanicals.com en azarius.nl hebben het allebei).

Je kunt Mimosa NIET roken voor een DMT trip omdat de hoeveelheid plantenmateriaal die je dan binnen 90 seconden zou moeten roken, veel te veel is.

Enige manier is dmv een extractie die relatief eenvoudig is uit te voeren.

Jeller

Badass junkie
groeit dat ook in belgië en zo ja waar kan ik het vinden :tongueout:

of als het hier niet groeit, wat groeit hier wel wat je kan extraheren op dezelfde manier en waar groeit het?

heartcore

Je kunt rietgras (bepaalde phalaris soorten) plukken in Belgie en Nederland. Of je kunt zaadjes kopen en het zelf verbouwen.

Phalaris bevat naast nn-DMT ook 5meo-DMT en bufotenine. Bufotenine is niet zo fijn om binnen te krijgen hoewel in kleine hoeveelheden doorgaans geen probleem.

Mimosa groeit niet in Europa maar is te koop via divers online smartshops. Mimosa bevat nn-DMT en in ieder geval geen bufotenine.

Bovenaan