DMT Doffe wereld (vraagje)

Hallo

Wie: ik alleen 28j 90kg
slaapkamer
20ste keer dat ik dmt rook op 4-tal maanden tijd

Ik ben gaan trainen en heb daarna nog 2 hamburgers gegeten.
Ik douche, trek een propere jogging aan en ga naar mijn kamer.
Ik leg wat dmt op het pijpje dat daar nog stond van gisteren.
Ik neem een diepe hijs en hou mn adem 20sec in. Mijn beeld vervormd, ik hou nog even in en blaas dan uit. Ik leg me achterover op bed. Ik zie enkele simplistische figuren en daarna kom ik in een andere onaangename wereld. Er zijn dikke vuile slakvormige wezens waarvan ik weg wil. Ik zit een beetje vast tegen die wezens. Ze zijn zo dik en ik kan er niet voorbij maar moet ernaar kijken. Ik denk echt "ga toch weg" richting die wezens. Alles is dof bruin en grijs.
Zo blijft het even. Dan kom ik nog in iets donker kubusvormig terecht waar ik door moet.
Heel vreemd

Ik heb al vaak getript met dmt en heb sinds 2 dagen nieuwe. Het ruikt naar dmt maar de vorige (enkele weken geleden) waren meer kristallen waar dit meer poeder is. Mijn trips zijn wel erg heftig, in die zin dat ik volledig "out" ga. Maar veeeel minder kleurrijk en minder liefdevol. Het voelt meer als een doffe droom, type nachtmerrie waar mijn vorige trips... ja totale waanzin waren op vlak van kleuren, emoties, dimensies, entiteiten.

Hebben jullie hier een uitleg voor?

Kan het dat dit "slechte" (niet minder heftig, maar minder kleurrijk) dmt is.
Of is het zo dat dmt = dmt en dan moet een trip altijd kleurrijk zijn.

Ik vraag me nu dus af of ik iets verkeerd doe, dat er emotioneel of spiritueel iets mis zit waardoor ik geen toegang krijg tot de mooie dimensies en enkel de duistere-onaangename dimensies te zien krijg.

Of kan het zijn dat de DMT van een andere soort is waardoor dat mijn trips beinvloed.

Erg jammer want ik ben al lang niet meer naar de kleurrijke, lieve dimensie gegaan, die ik nu wel zou kunnen gebruiken.

Ik heb op 2 dagen 5 trips gemaakt en allemaal zijn ze te vergelijken de laaste trek die ik 30 min geleden heb gedaan heb ik er echt belachelijk veel opgegooid... De kleurrijke wiskundige geometrische patronen ontbreken volledig.

Erg jammer
Dmt helpt me namelijk om met mijn cocaine verslaving te stoppen (bijna 6 maanden clean) Als ik af en toe die goddelijke dimensie van dmt mocht betreden kwam ik er met veel kracht en (misschien ingebeelde) wijsheid uit. In ieder geval had ik dan geen zin in Coke omdat ik wist dat er meer is dan hemel en aarde...

Groetjes

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Uit eigen ervaring weet ik dat trips erg kunnen verschillen terwijl de stof hetzelfde is.
Vaak vergeten we dat onze lange termijn mood, maar ook de mood die we die dag hebben grote invloed heeft op hoe je een trip beleeft. Dat je je die dag lekker in je vel zit is wel belangrijker dan de emoties die je mee draagt over een langere periode van tijd, want deze sturen je trip voor het groten deel. Om een vergelijking te maken, bij ayahuasca zit bijvoorbeeld een heel ritueel van te voren eraan vast gebonden (inclusief vasten, mindful worden, intentie zetten) en uit eindelijke gaan de meeste mensen er naartoe om trauma's, dingen waar ze mee zitten of nieuwe inzichten te krijgen.

Buiten hoe je je voelt, is het wel zo dat sommige mensen zeggen dat er verschil zit in sommige DMT extracties. Er zijn varianten waar meer n,n-DMT in zit en andere hebben een 50/50 verhouding met NMT. NMT is een alkaloïde die voor komt in sommige DMT houdende wortels en deze zorgt over het algemeen voor een geleidelijke trip, vriendelijker en minder in je gezicht.
Of dit komt door dat de potentie van NMT minder is, of een eigen psychoactieve werking op zich heeft weet ik niet.
Tenslotte heb je nog 'Jungle Spice' welke rood/geel achtig van kleur is. Dit is ook gewoon DMT maar iets minder zuiver, met extra alkaloïden van de wortel en zou een extra intense ervaring creëren. Ik zie toch liever schone witte DMT, weet maar nooit of die gelige/rode DMT resten aromatische oplosmiddelen bevat.

Als je over DMT praat kan je het trouwens over meerdere soorten hebben, zo heb je dus n,n-DMT/NMT (complexe figuren) en 5-MeO-DMT (veel minder visueel, void effect)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb dit topic even verplaatst, aangezien het meer een vraag dan een report is.

Blijft lastig in te schatten wat er precies voor zorgt dat het anders is. Sowieso is elke trip met hetzelfde middel natuurlijk al anders zoals ElvenSpice ook al zei. Maar ook de extractie kan anders zijn en daardoor misschien net wat andere stoffen bevatten. Nog een optie is dat de DMT al redelijk geoxideerd is naar DMT-N-Oxide, dit is een degradatie product van DMT die wel degelijk actief is maar iets minder potent en met een net wat ander effect. Schijnt iets langer dan pure DMT te duren en iets minder heftig te zijn. Blijft dus lastig te zeggen of het aan de andere batch ligt of aan jouw set en setting.

Wordt het ook niet tijd om het wat rustiger aan te gaan doen met DMT? Je gebruikt het wel heel vaak, dan gaat het speciale er ook af natuurlijk.

MeejheM

Badass junkie
Als jij je drugs niet laat testen, kunnen wij jou niet al te veel meer vertellen. ik snap dat je dmt misschien wek niet eens kan laten testen via de staatsgesposorde testcentra.

als jij met een nieuwe partij dmt ander resultaat ervaart is de zuiverheid van je middel twijfelachtig. van de andere kant hebben we het over een erg veranderlijk stofje, wat op verschllende tijden anders kan werken.

als je deze gegevens combineert kom je er misschien nooit achter. C'est la vie...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zelf geen ervaring met DMT, maar wel met psychedelica gebruiken om het dagelijkse leven te ontvluchten. Dat is iets wat een paar keer werkt, maar natuurlijk geen echte oplossing voor die ongelukkige gevoelens. Ik gebruikte psilocybine op die manier: om de paar weken (en soms vaker) trippen om voor mezelf te voelen dat het leven niet zo zinloos is als het lijkt. Ik trip nu nog steeds, maar dat is sporadisch: misschien eens in de 3 of 4 maanden.

Ik denk dat zulke mindere ervaringen tekenen kunnen zijn dat het daar niet is te vinden, hoe indrukwekkend je eerdere ervaringen ook waren. Een beetje hang up the phone if you get the message (al hou ik mezelf daar ook niet helemaal aan :wink: ).

Hoi Benjamin

de voorbereiding is bij dmt belangrijk , zeker als je het wat vaker gebruikt. Zoals ik je verhaal interpreteer heb je verwachtingen gecreeerd ipv intenties gezet.

heb zelf een periode gehad (na de 20ste keer) waarin ik een keer of 5 achter elkaar ben gestorven, het sterven van de aarde heb gevoeld en rode ,matte modderachtige rood/bruin/grijs tinten heb ik ervaren.

Na deze ervaringen heb ik een contemplatiepauze ingelast van een paar maanden.

(allemaal met dezelfde batch MHRB)

dmt kristallen degenereren bij kamertemperatuur, ingevroren blijft het langer dan 6 maand goed. Wat betreft de kleur, het kan komen door de methode van extraheren. Bij verdamping blijven er nog betrekkelijk veel plantvetten en andere rotzooi in , hierdoor krijgt het een gele of soms zelfs rode kleur. Door kristalisatie hou je een veel zuiverder product over.

Ben zelf ook redelijk hooked geweest aan de sos, 10 tot 15 gr in de maand was vrij standaard, gokken, werken en snuiven, daarna baan kwijt geraakt, vriendin uit huis, kortom vrij zelfdestructieve levensstijl. In 2012 heeft een van mijn beste vrienden mijn interesse gewekt in ayahuasca ,

Na lang onderzoek heb ik in 2013 een 6 daagse ayahuasca ceremonie bijgewoond. Een van de meest bijzondere ervaringen ooit, maar om even on topic te blijven, daarna waren alle verbindingen in mijn hersenen gerelateerd aan sos verdwenen, terwijl ik mijn sosgebruik niet eens als verslaving zag. Daarna nog wel eens geprobeerd maar t doet me niks meer.

Als je serieus van een verslaving af wilt zou ik me ook verdiepen in iboga / ibogaine. Deze afrikaanse wortel helpt tegen alle soorten verslaving, schijnt wel erg heftig voor t lichaam te zijn en kan 1 tot zelfs meerdere dagen duren.

Alleen dmt roken om van de verslaving af te blijven is misschien niet zo effectief, heb een familielid die ook aan de sos zit, heb m een paar keer begeleidt met dmt, sosgebruik is wel minder geworden maar hij kan er niet afblijven, (dus muchos respect dat t jou al wel 6 maand lukt brother)

In het algemeen denk ik dat ayahuasca je meer kan helpen om de problemen in dit leven aan te pakken en dmt je meeneemt naar andere tijdlijnen van je ziel, door de verwondering in dmt land weet je dat er nog zoveel meer is dan dit leven en hierdoor wordt de drang naar sos wellicht minder.
Ayahuasca heeft de kracht om je mee te nemen en jou de oorzaak van problemen haarfijn duidelijk te maken (soms pas maanden later)

nog 1 ding , als je hebt gerookt minimaal 1 uur tussenpauze nemen, het systeem dat de dmt afbreekt is geactiveerd en moet weer tot rust komen. Anders kun je roken wat je wil maar het effect wordt steeds minder

hoop dat je er wat aan hebt en als je nog vragen hebt mag je me gerust een pb tje sturen

eat more Freud and get Jung :beer:

Allemaal bedankt voor de reacties!!

ElvenSpice zei:
Buiten hoe je je voelt, is het wel zo dat sommige mensen zeggen dat er verschil zit in sommige DMT extracties. Er zijn varianten waar meer n,n-DMT in zit en andere hebben een 50/50 verhouding met NMT. NMT is een alkaloïde die voor komt in sommige DMT houdende wortels en deze zorgt over het algemeen voor een geleidelijke trip, vriendelijker en minder in je gezicht.
Of dit komt door dat de potentie van NMT minder is, of een eigen psychoactieve werking op zich heeft weet ik niet.
Tenslotte heb je nog 'Jungle Spice' welke rood/geel achtig van kleur is. Dit is ook gewoon DMT maar iets minder zuiver, met extra alkaloïden van de wortel en zou een extra intense ervaring creëren. Ik zie toch liever schone witte DMT, weet maar nooit of die gelige/rode DMT resten aromatische oplosmiddelen bevat.

Als je over DMT praat kan je het trouwens over meerdere soorten hebben, zo heb je dus n,n-DMT/NMT (complexe figuren) en 5-MeO-DMT (veel minder visueel, void effect)

Heel interessant. Daar was ik dus niet zeker van, of er binnen DMT nog verschillende soorten zijn (verschillende extracties). Niet dat het zeker is dat dat de reden is van mijn "doffe" trips. Maar goed om te weten! Bedankt voor de info

Psychedelibee zei:
Nog een optie is dat de DMT al redelijk geoxideerd is naar DMT-N-Oxide, dit is een degradatie product van DMT die wel degelijk actief is maar iets minder potent en met een net wat ander effect.

Wordt het ook niet tijd om het wat rustiger aan te gaan doen met DMT? Je gebruikt het wel heel vaak, dan gaat het speciale er ook af natuurlijk.

De DMT was "vers van de pers" De kans dat hij al gedagradeerd was lijkt me onbestaande.
Ik ga het nu sowieso een periode niet meer doen. Die "doffe, zware" trips zijn geen pretje en ik ga het even laten bezinken alvorens het terug te doen.

MeejheM zei:
Als jij je drugs niet laat testen, kunnen wij jou niet al te veel meer vertellen. ik snap dat je dmt misschien wek niet eens kan laten testen via de staatsgesposorde testcentra.

Ik ben van Antwerpen en hier is het sowieso niet evident om je drugs te laten testen.. Laat staan DMT :)

Mindless zei:
Zelf geen ervaring met DMT, maar wel met psychedelica gebruiken om het dagelijkse leven te ontvluchten.

Ik doe het niet echt om te "ontvluchten" Ik heb geen depressieve gevoelens of zo. Ben best gelukkig (al zou het altijd beter kunnen, maar bij wie niet?) Ontvluchten zou ik het dan ook niet noemen. t Is gewoon zo dat die drang naar sos soms nog erg venijnig is. in zulke mate dat ik niet kan eten van de stress (je kent dat wel de moment dat je geest zegt nu is het tijd voor een dikke lijn) zaterdag na een paar biertjes en met 50 euro op zak. Als ik dan een hijs dmt doe krijgt mijn geest even een mokerslag waardoor mijn gedachten "gereset" worden zeg maar. Ik merk dan dat de craving naar sos op dat moment (die avond) sterk afneemt en ik rusitg kan gaan slapen of zo...

De Mooiste Thee zei:
Hoi Benjamin

heb zelf een periode gehad (na de 20ste keer) waarin ik een keer of 5 achter elkaar ben gestorven, het sterven van de aarde heb gevoeld en rode ,matte modderachtige rood/bruin/grijs tinten heb ik ervaren.

Na deze ervaringen heb ik een contemplatiepauze ingelast van een paar maanden.

Ben zelf ook redelijk hooked geweest aan de sos, 10 tot 15 gr in de maand was vrij standaard, gokken, werken en snuiven, daarna baan kwijt geraakt, vriendin uit huis, kortom vrij zelfdestructieve levensstijl. In 2012 heeft een van mijn beste vrienden mijn interesse gewekt in ayahuasca ,

Na lang onderzoek heb ik in 2013 een 6 daagse ayahuasca ceremonie bijgewoond. Een van de meest bijzondere ervaringen ooit, maar om even on topic te blijven, daarna waren alle verbindingen in mijn hersenen gerelateerd aan sos verdwenen, terwijl ik mijn sosgebruik niet eens als verslaving zag. Daarna nog wel eens geprobeerd maar t doet me niks meer.

Als je serieus van een verslaving af wilt zou ik me ook verdiepen in iboga / ibogaine. Deze afrikaanse wortel helpt tegen alle soorten verslaving, schijnt wel erg heftig voor t lichaam te zijn en kan 1 tot zelfs meerdere dagen duren.

In het algemeen denk ik dat ayahuasca je meer kan helpen om de problemen in dit leven aan te pakken en dmt je meeneemt naar andere tijdlijnen van je ziel, door de verwondering in dmt land weet je dat er nog zoveel meer is dan dit leven en hierdoor wordt de drang naar sos wellicht minder.
Ayahuasca heeft de kracht om je mee te nemen en jou de oorzaak van problemen haarfijn duidelijk te maken (soms pas maanden later)

Ik zat ook makkelijk rond de 15gr/maand. En ook de modderige trips waarover je spreekt zijn heel herkenbaar. Bij mij waren het echt slijmerige (modderige) gigantische bruine/grijze wormen die in mijn gezicht geduwd werden.

Ik ga het (dmt) nu even niet meer doen, even niet meer "forceren". Het zal er nog wel eens van komen en dan laat ik zeker weten hoe de ervaring was.

Ben al een tijdje aan het informeren naar een ayahuasca ceremonie. Maar je zegt dat die van jou 6 dagen duurde? Hoe gaat dat dan juist? Ik dacht dat het toch maar om 1 dag/nacht gaat.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
BenjaminxXx zei:
De DMT was "vers van de pers" De kans dat hij al gedagradeerd was lijkt me onbestaande.
Ik opperde het ook alleen als mogelijke suggestie. Overigens kun je er dan nog niet perse vanuit gaan dat er geen sprake is geweest van degradatie, aangezien die ook al in het plantmateriaal heeft kunnen plaatsvinden.

Bovenaan