Dexamfetamine versterken

xtc4fun

Experimenterende gebruiker
weet iemand een manier om de werking en het effect van dexamfetamine te versterken (of verlengen).

ik heb iets gelezen over het middel zantac erbij maar dit was een beetje onduidelijk.

iemand die hier meer over weet?
(middelen die verkrijgbaar zijn zonder recept graag)

kildeer

Belezen gebruiker
Interessante vraag. Ten eerste: doe het niet, want kans op serotoninesyndroom is aanzienlijk bij het combineren van dex en bv. een MAOI-remmert (antidepressiva). Tevens worden veel antipsychotica op dezelfde manier gemetaboliseerd (door iets wat CYP2D6 heet :confused: ) als amfetamines dus hebben deze ook een wisselwerking.

Werkende stof in maagzuurremmers als Zantac is ranitidine. Dit remt de productie en afgifte van maagzuur en pepsine (= eiwit-splitsend spijsverteringsenzym) door het maagslijmvlies.
Het lijkt mij het meest logisch dat Zantac je stofwisseling vertraagd en zodoende de afbraak van de dex tegengaat.

Wat ander googlewerk bracht het volgende rapportje:
AMPHETAMINES POSITIVE : Zantac Side Effects Report #5577070-0
Consumer or non-health professional from UNITED STATES reported ZANTAC problem on Dec 05, 2007. Male patient was diagnosed with gastrooesophageal reflux disease and was treated with ZANTAC. After drug was administered, patient experienced the following problems/side effects: amphetamines positive, . ZANTAC dosage: unknown. During the same period patient was treated with CLARITIN. Patient recovered.

Blijkbaar worden mensen na het gebruik van rantitidine positief getest op amfetamines in hun plasje. Waarom dat is weet ik echt niet.. overeenkomende molecuulstructuren? Ben geen scheikundige :sunglasses:

Hier staat dat ranitidine tevens het effect van bepaalde benzo's versterkt: http://digestive-system.emedtv.com/rani ... ne-p2.html

Vergeet ik natuurlijk helemaal te vragen waarom je in godsnaam de werking van dex zou moeten of willen verlengen. Dude, na 36 uur wakkeren van 150 mg oraal 55% zuivere dex is het láátste waar ik aan denk een Zantacsje te nemen om de slaap lekker nog langer uit te stellen :)

xtc4fun

Experimenterende gebruiker
de reden is omdat ik ADD heb.

heb al diverse antidepressiva geprobeerd zonder resultaat.

ritalin ook zonder resultaat.

nu heb ik dexamfetamine en ik kan niet egt zeggen of het wat doet.

de dosering is al een aantal keer verhoogd en ik zit nu op 2 keer 12.5mg dexamfetamine per dag
ik merk hele lichte concentratie verbetering, maar soms word ik er gewoon moe van.
en als ik wat merk is het effect snel uitgewerkt.

nu moet ik wel zeggen dat bijna geen enkele medicijnen werken bij mij.

benzo's doen ook niets.

mij is verteld dat of ik nou wel of geen add/adhd heb dexamfetamine altijd wel wat zou moeten doen.

nu willen ze het verhogen naar 3 keer 12.5mg ipv 2 keer 12.5mg, of naar 2 keer 17.5mg.

het lijkt me dat de dosis hetzelfde houden alleen 3 x ipv 2x alleen de werkingsduur verlengd niet het effect.

kan het zo zijn dat ik gewoon bijna niets merk van 12.5mg (weet niet of dit een hoge of lage dosis is.)?

of iemand een verklaring waarom ik geestelijk zo ongevoelig ben voor medicatie zoals ritalin, dexamfetamine, valium, oxazepam enz.?

vroeger merkte ik veel meer effect van drugs/medicijnen.

kan het misschien zo zijn regelmatig GHB gebruik een tolerantie ofzo opbouwt voor amfetamine?
of iets dat ervoor zorgt dat je van andere midellen minder voelt.?
(voor benzo's kan ik me voorstellen)

(ik gebruik ook een lichte dosering antipsychotica)

alvast bedankt voor reacties sorry voor de vele vragen , ik zou erg blij zijn als iemand me kan helpen.

Bovenaan