dexamfetamine retard

Wendy2

Newbie
Ik gebruikte speed voordat ik ging sporten. (vechtsport) Dat ging lekker, maar ik kreeg er wel kramp van in mijn kuiten. Nou gebruik ik dexamfetamine, maar mij valt op, dat 10mg retard(dus langzame opname) minder sterk werkt dan 5mg normale. Heeft iemand hier ervaring mee? Wel is het waar dat met de normale dex je heel snel pieken en dalen krijgt in je gemoedstoestand. (b.v. snel huilen) en met de retardvorm heb ik dit minder of niet. Ik slik het vrijwel dagelijks tegen mijn depressie. Ik word er wel wat agressief van. :smilingimp:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat klopt, bij de Retard vorm komen er steeds kleine beetjes dex vrij en wordt de opname verspreid over langere tijd. Je zult er dus minder van voelen en het werkt langer.

spuky10

Experimenterende gebruiker
ik wist niet dat het in retard form bestond. gewone werkt ongeveer 5 uur dacht ik (als med. bij adhd) hoelang werkt retard? en waar is het verkrijgbaar?
wat staat er op het doosje?

drugs are bad!

Spuky stelt goede vragen, ik kan zelf nix vinden over een retard vorm.
Normaal vinden dokters het geen bezwaar om de dosis te verhogen tot 9x5mg per dag.
Kan nog hoger...
Retard is dan niet nodig.
Ben benieuwd of je een link naar de bijsluiter kunt plaatsen!
Is het geen methylfenidaat retard?

spuky10

10 mg methylfenidaat retard van de regenboog apotheek is hetzelfde als 5 mg gewone (alleen werkt het dus 2 keer zo lang)
dus dat is weer hetzelfde als 2,5 mg dex. dus als het geen dex retard was maar mPh. dan verklaard dat waarom je veel minder voelt.
Mocht het wel echt dex ret. zijn, is het mogelijk dat het wat langzamer opkomt qua gevoel, maar dat het uiteindelijke resultaat op de concentratie wel hetzelfde is.
maar nogmaals... graag meer info!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb wel vaker gelezen dat de Regenboog apotheek ook dex retard capsules maakt. 't Schijnt de enige apotheek in Nederland te zijn die ze maakt...

geen mPh dus

Wendy2

Newbie
Ja, inderdaad ze komen van de regenboog. Toch vind ik de gewone beter werken, maar je krijgt al heel snel last van reboundverschijnselen. Van de retardvorm merk ik minder. Je moet er gewoon wat meer van slikken. Ik wilde er graag wat vrolijker van worden, maar het heeft niet het gewenste "speed"effect.

Bovenaan