Designer benzodiazepines en reizen

medi777

Newbie
Beste

Mag je designer benzodiazepines in de ruimbagage steken of is het verboden deze mee te nemen?

BrieMetDeBril

Badass junkie
Dat het in Nederland "legaal" is, hoeft niet persé overal legaal te zijn. In een vliegtuig zou ik het zeker niet meenemen. Misschien in je zak 2á 3 pilletjes. Maar internationaal gezien zou ik nooit in een niet Nederlandse cel willen zitten.

BrieMetDeBril

Badass junkie
Niet op het vliegtuig maar in het bagage ruim ook best niet riskeren dan?
Ik raad dat af. Is het zo nodig dat je daar drugs moet hebben? Ben je afhankelijk? Als ik op vakantie ga neem ik niets mee. Gewoon om gezeik te verkomen.

Heb wel in buurlanden zoals België en Duitsland wiet en benzo's meegenomen, maar goed. Welke agent gaat een auto controleren

OtherShore

Badass junkie
Niet op het vliegtuig maar in het bagage ruim ook best niet riskeren dan?
De kans dat ze in je check-in baggage een paar losse pillen vinden is klein. En aangezien het hier om twee Schengen landen gaat valt het met de controles waarschijnlijk wel mee.

Maar wat als ze nou gevonden worden bij een steekproef? Dan heb je wel wat uit te leggen. Designer benzodiazepines zijn in ieder geval niet legaal voor persoonlijk gebruik. Die paar pillen neem je duidelijk ook niet mee voor onderzoeksdoeleinden. Als het medicijnen waren zou je een recept bij je moeten hebben, maar dat heb je niet. In de ogen van de douane is het dan al snel “invoer van illegale middelen”.

Niet dat je dan meteen de cel ingaat, vooral niet bij een kleine hoeveelheid, maar waarom zou je het risico lopen?

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
@medi777 ik zou ‘t niet doen tenzij je afhankelijk bent. Als de pilletjes gevonden worden ga je je vlucht sowieso missen, of het nou legaal is of niet. Lijkt me een vervelend begin van je vakantie.

Paranoize.

Badass junkie
Altijd goed opzoeken wat de wetten zijn van middelen in het land waar je naartoe gaat.... En dan heb ik het nog niet eens over onbekende middelen in je baggage hebben die ze misschien tegenkomen en vragen over gaan stellen

Zou het gewoon niet doen en voor je eige veiligheid pas vliegen / reizen als je er vanaf bent. Mits je afhankelijk ervan bent.

Highonlife

Bewuste gebruiker
Ik heb een keer, in de periode toen ik nog wel eens een benzo nam, een paar alprazolammetjes meegenomen op een vlucht (bestemming was geen Schengen-land). Ik had deze niet op voorschrift. De tabletten waren wel geblisterd. Ik had ze in mijn handbagage geduwd en mijn handbagage werd bij de X-ray eruit gehaald. Ik had echter niet het idee dat het om die paar tabletten te doen was, want ze opende de bagage en keken er vrij vluchtig in (leek meer een check uit veiligheidsoverweging). Die tabletten hebben ze ook niet gezien en heb ik dan ook gewoon mee kunnen nemen. Het waren er ook echt maar enkele en bovendien is alprazolam geen RC-benzo. Op TV bij een programma over drugssmokkel heb ik ooit eens gezien dat er bij iemand wel enkele blisters met benzo's ontdekt werden bij zijn bagage. Deze waren ook niet voorgeschreven. De douane-beamte gaf aan dat hij gewoon zijn reis kon vervolgen met de benzo's, maar de volgende keer even een voorschrift moest regelen bij de dokter. Dit was echter niet in Nederland, geloof in Zuid-Amerika ergens.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb ooit gehad dat ik naar een congres ging in Zwitserland en diep in mijn toilettas, ruimbagage dus, een klein stuk van mijn strip migrainepillen had zitten (op recept, maar had ik niet bij mij) en - per ongeluk! ik wist niet dat dat precies nog in die toilettas zat, ik ruim deze vaak niet leeg - ik denk een stuk of twee, hoogstens drie pilletjes methylfenidaat, waar ik destijds nog geen recept voor had. De methylfenidaat was geheel eruit gehaald, dus daar vond ik alleen de lege blistertjes van terug, bij de migrainepillen hadden ze er eentje uitgehaald, deze blijkbaar aan een test onderworpen en de rest laten zitten. Ik ben blij dat ik toen niet ben gepakt met deze slordigheid - had een verklaring mee moeten nemen voor de migrainepillen en de methylfenidaat sowieso helemaal niet bij me mogen hebben - en dat ze het stilzwijgend hebben afgehandeld, anders had ik lekker voor lul gestaan bij m’n collega’s en leidinggevende, die toen überhaupt nog niks wisten van m’n serieuze slaap- en concentratieproblemen (en nog wel meer problemen, maar oké).

Ook met een Schengenland als bestemming kunnen ze dus wel degelijk, als je pech hebt, zo ver gaan om zonder enige verdenking of verdacht gedrag van jouw kant je hele toilettas inclusief alle kleine vakjes overhoop te halen.

Een vriend van me heeft eens toen we een road-trip gingen maken in de VS geheel per ongeluk een hele oude XTC-pil meegenomen in de achterzak van een hele oude broek die hij ooit naar een festival had gedragen maar daarna nooit meer. Kwamen we achter toen we al daar waren, was een behoorlijk schrikmoment. Maar goed, dan maar ieder een halfje opgemaakt in Las Vegas. 😂 Niet opgemerkt dus, maar had ons serieus flink in de shit kunnen brengen als dat wel gebeurd was, met ook nog een overstap en dus meer dan één keer (lijkt me) ruimbagage door de controles.

Lang verhaal kort: ik zou het niet riskeren. Als je afhankelijk bent, vraag je dokter om diazepam, neem de medicatieverklaring mee (en zoek na terugkomst evt. hulp om er vanaf te raken).

De Zandman

DF-koning
Zelfs in Schengen landen moet je een zgn. Schengen verklaring bij je hebben als je op recept opiaten meeneemt.
Een hoop mensen vergeten dat en kunnen in vette problemen terecht komen bij een douane controle.
Maar ik zou never nooit drugs meenemen naar het buitenland! Wie kent de affiche nog met een afbeelding van een persoon met een rugzak met o.a. spuiten waarbij de waarschuwing stond met de tekst: drugs meenemen naar het buitenland? Vergeet het maar!
Ik zou het nooit doen, en heb het ook nooit gedaan.
Ik heb het niet zo op buitenlandse gevangenissen.....

Bovenaan