Depressie?

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Zoals sommige weten ben ik ondertussen 4 dagen volledig nuchter, de lichamelijke klachten van 6 - 7 weken dagelijks intensief gebruik beginnen af te nemen.
In de plaats beginnen de mentale klachten toe te nemen, Ik ben al vaker cold turkey gestopt met allerhande soorten drugs. Voordat ik een tijdje terug aan speed begon was ik verslaafd aan coke en alcohol op dagelijkse basis. Deze mentale klachten zijn meestal ook de oorzaak tot in toch terug herval. Ik ben niet zo praterig op persoonlijk vlak. Om niet terug in dezelfde gewoonte te vallen heb ik besloten proffesionele hulp in te schakelen. Aangezien dit al 10 jaar door gaat met ups en downs. Veel onderliggende problemen zijn hier de oorzaak van.

Nu was mijn vraag, zijn er online hulpgroepen die hetzelfde werken als een 'praatgroep' maar dan online?

Mijn gedachtes kunnen soms wel eens het extreme aannemen, ik ben bezig met een nieuw bedrijf en wil er dan ook gewoon voor gaan. Maar om te voorkomen dat ik herval en weer alles laat vallen moet ik er echt iets aan gaan doen. Ik ben bijna 24 en de tijd is er toch aangekomen om 'volwassen' te worden.

StraatPiraat

Badass junkie
Ik voel je heel erg in wat je hier zegt, ik heb een Discord server eigenlijk gericht op drugs en drugsgebruik maar zowel ik als anderen kampen met verslavingsproblemen of zijn clean geworden, wellicht dat je daar in de chat het een en ander kwijt kan. DM Als je een linkje wil.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Ik voel je heel erg in wat je hier zegt, ik heb een Discord server eigenlijk gericht op drugs en drugsgebruik maar zowel ik als anderen kampen met verslavingsproblemen of zijn clean geworden, wellicht dat je daar in de chat het een en ander kwijt kan. DM Als je een linkje wil.
Mhm. Proberen waard.

PowerPlant

Experimenterende gebruiker
Ik ben niet zo praterig op persoonlijk vlak.
Was ik eerst ook niet maar ben hier wel beter in geworden. En heb gemerkt dat het kan helpen. Sowieso als je met iemand praat kom je weer op andere gedachten/ideeën en dit kan wellicht je perfectief weer veranderen. Ik zou het i.i.g. een kans geven inderdaad, goed dat je hulp gaat zoeken.

Denk verder aan:
- Gezond eten/drinken
- Sporten
- Goede nachtrust
- Mediteren evt
- Sociale contacten onderhouden
- Genoeg naar buiten gaan
- Genoeg water drinken
- Etc je kent het vast wel.

Mijn gedachtes kunnen soms wel eens het extreme aannemen
Bedoel je hier cravings mee?
die hetzelfde werken als een 'praatgroep' maar dan online?
Typen of voice-chat?

Succes man!

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Was ik eerst ook niet maar ben hier wel beter in geworden. En heb gemerkt dat het kan helpen. Sowieso als je met iemand praat kom je weer op andere gedachten/ideeën en dit kan wellicht je perfectief weer veranderen. Ik zou het i.i.g. een kans geven inderdaad, goed dat je hulp gaat zoeken.

Denk verder aan:
- Gezond eten/drinken
- Sporten
- Goede nachtrust
- Mediteren evt
- Sociale contacten onderhouden
- Genoeg naar buiten gaan
- Genoeg water drinken
- Etc je kent het vast wel.

Bedoel je hier cravings mee?

Typen of voice-chat?

Succes man!
Beiden. En die puntjes wat je opnoemden zorg ik sowieso voor zelfs tijdens middelen gebruik. Anders vrees ik dat ik nu ergens lag begraven.

En met donkeren gedachten bedoel ik verschillende dingen. Dit kan gaan van zelfmoord ( zou dit nooit echt doen) tot heel andere dingen. Nahja je moet het hele vervaal weten.
Typen kan ik hoe dan ook mee helpen met die Discord server, praten ben ik zeker toe bereid maar is wat lastiger i.v.m drukte.
Typen.. praten. Allemaal goed voor mij. Woon zelf sinds kort terug bij men ouders en die weten raar genoeg van niks. Dat wens ik ook zo te houden 🤪

StraatPiraat

Badass junkie
Beiden. En die puntjes wat je opnoemden zorg ik sowieso voor zelfs tijdens middelen gebruik. Anders vrees ik dat ik nu ergens lag begraven.

En met donkeren gedachten bedoel ik verschillende dingen. Dit kan gaan van zelfmoord ( zou dit nooit echt doen) tot heel andere dingen. Nahja je moet het hele vervaal weten.

Typen.. praten. Allemaal goed voor mij. Woon zelf sinds kort terug bij men ouders en die weten raar genoeg van niks. Dat wens ik ook zo te houden 🤪
Ik zie je wel in de Discord verschijnen!

Paranoize.

Badass junkie

Wil meegeven dat die dingen voor je ouders verborgen houden averechts gaat werken tegen je! Zou er gewoon open en eerlijk over zijn.

Syl

Badass junkie
Wil meegeven dat die dingen voor je ouders verborgen houden averechts gaat werken tegen je! Zou er gewoon open en eerlijk over zijn.
Ben zelf moeder van een 19 jarige en 22 jarige.
Ik zou het als ouder juist heel graag willen weten als het slecht gaat.
Dit om te kunnen helpen daar waar mogelijk is.
Achteraf te moeten horen dat je er alleen mee rond gelopen hebt is voor een ouder heel moeilijk.
Maak er gebruik van dat je weer bij ze woont en speel open kaart.
Dat zullem ze echt waarderen.
Sterkte.. ❤️

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Ja ik ben geïnteresseerd in dat linkje

JapieVerslaagd

Bewuste gebruiker
Zoals sommige weten ben ik ondertussen 4 dagen volledig nuchter, de lichamelijke klachten van 6 - 7 weken dagelijks intensief gebruik beginnen af te nemen.
In de plaats beginnen de mentale klachten toe te nemen, Ik ben al vaker cold turkey gestopt met allerhande soorten drugs. Voordat ik een tijdje terug aan speed begon was ik verslaafd aan coke en alcohol op dagelijkse basis. Deze mentale klachten zijn meestal ook de oorzaak tot in toch terug herval. Ik ben niet zo praterig op persoonlijk vlak. Om niet terug in dezelfde gewoonte te vallen heb ik besloten proffesionele hulp in te schakelen. Aangezien dit al 10 jaar door gaat met ups en downs. Veel onderliggende problemen zijn hier de oorzaak van.

Nu was mijn vraag, zijn er online hulpgroepen die hetzelfde werken als een 'praatgroep' maar dan online?

Mijn gedachtes kunnen soms wel eens het extreme aannemen, ik ben bezig met een nieuw bedrijf en wil er dan ook gewoon voor gaan. Maar om te voorkomen dat ik herval en weer alles laat vallen moet ik er echt iets aan gaan doen. Ik ben bijna 24 en de tijd is er toch aangekomen om 'volwassen' te worden.
Wat ontzettend jammer dat clean zijn de depressie niet verhelpt. Goed dat je hulp heb gezocht. Alles komf uit. Geen bullshit en geheimen meer. Mijn verslaving en paniek aanvallen wilde de huisarts oplossen met benzo's. Toen dat niet werkte een anti depressiva geaccepteerd. Het probleem zat in de verslaving zelf. Fysieke hulp groepen zijn er zat. Online weet ik niet. Nu ik daar vanaf ben. Zelf nog steeds verslaafd aam dia en kratom maar sinds ik niet meer drink van de anti depressiva af ben verdween het als sneeuw voor de zon.

Clean zijn en praatgroepen over depressie heb ik geen ervaring mee. Lees de andere reacties. Zo te lezen zijn er genoeg mensen die hier meer kennis van hebben.

Ik zeg ook zeker niet dat een middel tegen depressie niet nodig is. Maar please niet in combinatie met andere middelen want dat werkt voor geen meter. Althans niet bij mij

Heel veel succes

Bovenaan