depressie+ADHD+Strattera

Robotnr1

Newbie
jo,

ik zou graag strattera gaan gebruiken omdat ik ADHD heb en depressief ben, in welke mate depressief weet ik niet maar hier ben ik pas laatst achter gekomen ik heb dit al sinds ik kind ben (ik dacht dat het normaal was).
Ik weet niet goed wanneer dit verandert is als sinds lange tijd ervaar ik bijna geen plezier meer aan dingen, en daardoor ben ik 'onhandelbaar', 'rotjoch', ... want ik moest eigelijk altijd extremen opzoeken om nog iets van sensatie te voelen. voor mijn depressie was ik altijd buiten met mijn buren waar we vuren maakte en speelde maar daarna zijn we verhuist zodat ik ze niet meer zag. ik miste ze erg hard maar ik weet niet zeker of dit het getriggered heeft. misschien moet ik AD gebruiken maar dit durf ik niet goed te vragen omdat ik me er eig voor schaam tov buitenstaanders, en ik heb goeie dingen gehoord over Strattera.
greetz to all

Martijn.

Belezen gebruiker
Ik denk dat het het beste voor je is om je toch over je schaamte heen te zetten en naar de huisarts te gaan. Die kan je als het goed is het beste advies geven.

Er zijn ontzettend veel antidepressiva in omloop met verschillende werking. Het ene antidepressivum zal dus wel bij je werken, terwijl een andere niet werkt.

Maar hoe wil je AD's gaan gebruiken zonder naar de huisarts te gaan? Ga gewoon naar de huisarts, als je dan AD's krijgt voorgeschreven krijg je ze ook nog'ns vergoed... dan heb je ze dus gratis en voor niks.

xtc4fun

Experimenterende gebruiker
de kans dat een anti depressiva wat voor je doet is zeer minimaal.
ik heb bijna alle AD's geprobeerd.
meestal doet het niets of soms geven ze zelfs bijwerkingen.

ik heb ADD + lichte depressie en een angststoornis.

kan ook zijn dat t aan mij ligt ik merk namelijk ook geen verbetering op ritalin of dergelijke
(hoogste dosis 4 x 30mg per dag)
en van benzo's merk ik ook vrij weinig , alprazolam doet niets en valium moet ik tog zeker
40MG pakken om een klein beetje slomer te worden.

de enigste straat drug die EGt wat doet is GHB bij mij.
XTC merkte ik alleen de 1e keer wat van daarna nooit meer.
ook speed merkte ik de 1e paar keer een enorm love gevoel maar nu niets meer.
coke ook niet.
(en is geen kwaliteitsverhaal allemaal getest)

het lijkt wel of ik voor alle drugs een bijna onmiddelijke hoge tolerantie opbouw.

behalve voor GHB dan.

XTC pillen waarvan vrienden van een halve van spacen (130MG) kan ik er 3 tegelijk van pakken.
word alleen maar nuchter (van te voren alcohol gedronken)

wat een klein beetje kan helpen voor je ADHD als ritalin ed niet werken is een middel als risperdal

Cole

Belezen gebruiker
Strattera of al die andere rotzooi, concerta, ritalin, .. maakt het alleen maar erger. Ik gebruik sinds kort ook concerta en ik begin terug labiel te worden en depressief. Enerzijds helpt het enorm op school gebied, maar verder word ik niet rustig en wel agressief en terug last van mn bipolaire stoornis. learn to live with it :)

Bovenaan