Demonstratie Paddoverbod

Glorf

Experimenterende gebruiker
Hoi ik ben niet van de organisatie maar vond het gek dat dit nog niet op het forum stond (buiten een klein bericht bij Natuurlijke Empathogenen).

Het gaat er echt van komen. Zaterdag 27 oktober van 13:00 tot 15:00 uur is het zover, er komt een demonstratie op de Dam in Amsterdam. Neem je zelf geknutselde paddo’s mee (s.vp. geen echte!). En neem je vrienden mee, nodig al je kennissen uit.

Sprekers (tot nu toe): Simon Vinkenoog (dichter), Hans Plomp (auteur), August de Loor (Adviesburo Drugs), Sieger (dichter/performer en Freek Polak (psychiater, bestuurslid Stichting Drugsbeleid). Ook zijn we in gesprek met politici en muzikanten om er een mooi geheel van te maken.

Als je ver weg woont, kun je mischien een oproepje op het forum zetten of je met mensen mee kan rijden.

Wil je helpen? - Stuur dan een Mail -

bron: www.reddepaddo.nl

azgaza

Badass junkie
Ik ga sowieso. Ik woon namelijk toch al in Amsterdam, en ik ben zwaar tegen het paddo verbod en vind het een van de idiootste dingen sinds.. het lsd verbod. Het rapport van het CAM is gewoon genegeerd!

Ik hoop dat de opkomst een beetje hoog is, en dat er veel mensen komen.

Wacky

Badass junkie
Zelfde avond als trance orient express in ruigoord.

Komt goed uit dus, ik zal er bij allebei zijn :)

azgaza

Badass junkie
Zeker 3 van mijn vrienden (2 hebben ook een aantal posts op DF) gaan ook en ik denk dat gezien er zat mensen alleen uit amsterdam dan naar de dam gaan, en misschien nog wat uit andere steden dat de opkomst wel goed zal zijn.

Northawke

Wijs gebruiker
Shit, ik zit helemaal boven in Groningen en ik heb geen cent meer om te makken. :( Ik had heel graag heen gewild.

azgaza

Badass junkie
Ze hebben een forum daar voor carpoolen en kunnen niet wat mensen dat hier pogen te regelen? Dan kan het misschien. En wie denkt dat het een leuk idee is er als er meerdere df-ers zijn pogen een kleine meet van te maken?

Wacky

Badass junkie
Lijkt me een goed plan. Ik ga er in elk geval zijn.
Wie mij daar wil meeten kan me PMen, dan kunnen we dat regelen :)

Kroelie

Newbie
Ik ga ook zeker! Was toch al van plan even te gaan winkelen in Amsterdam dus ik maak zeker een pit-stop op de Dam! :grin:

pepito

Bewuste gebruiker
Ga niet mee in die werkelijkheid van verboden etc....Prima zaak dat verbod. Belachelijk dat je zo een middel in de winkel kunt kopen. Paddestoelen (en dan de spirituele) zijn niet te koop en laten zich niet kopen. We kennen het bewijs uit de media. Ook hier op dit forum; lekker trippen in het pretpark of op schoolreisje. Mijns inziens is het daar niet voor bedoeld. en gaat het ook vaak mis. alle andere hard drugs zijn ook illegaal: en een portie paddo's doet meer dan een paar lijnen coke.....En niet bestemd voor party aan pukkelige pubers... :wink: Als de paddestoelen voor jou zijn weggelegt zullen ze op je pad komen, je kunt iets niet verbieden te groeien...
Totale onzin die demonstratie dus. Doe niet mee aan die niet echte werkelijkheid, je bevestigt het verbod....

azgaza

Badass junkie
Ik ben er geweest en ik heb zeker iets gezien dat de media negatief kan uitmelken, er staat al een filmpje van op het internet en op de website van reddepaddo.nl staat een link naar dat filmpje. Het lijkt misschien schattig, maar het kan tegen de tegenstanders van het verbod gebruikt worden; kindjes met protestbordjes die roepen "wij willen paddo's".

Maargoed; ik durf toch niet zo snel paddo's te kopen als ze illigaal zijn, gewoon om dat er makkelijk mee gerotzooid kan worden, mensen kunnen iets willekeurigs plukken dat op kaalkopjes lijkt en zeggen dat het ze zijn, en ik weet dat zéker gedroogd ik het niet zal kunnen zien.
Bij LSD is het dan nog wel makkelijk; het is zo'n beetje óf LSD, óf papier. Of het is een dikker groter stuk papier en het is zeldzaam DOB; maar dat is eerder een rede om ook blij te zijn. Feit is dat daar niet eens rattenrif op past, een blotter, maar paddo's zijn gewoon makkelijker mee te kloten, en dat bevalt me niet.

ZI09

Bewuste gebruiker
pepito zei:
Ga niet mee in die werkelijkheid van verboden etc....Prima zaak dat verbod. Belachelijk dat je zo een middel in de winkel kunt kopen. Paddestoelen (en dan de spirituele) zijn niet te koop en laten zich niet kopen. We kennen het bewijs uit de media. Ook hier op dit forum; lekker trippen in het pretpark of op schoolreisje. Mijns inziens is het daar niet voor bedoeld. en gaat het ook vaak mis. alle andere hard drugs zijn ook illegaal: en een portie paddo's doet meer dan een paar lijnen coke.....En niet bestemd voor party aan pukkelige pubers... :wink: Als de paddestoelen voor jou zijn weggelegt zullen ze op je pad komen, je kunt iets niet verbieden te groeien...
Totale onzin die demonstratie dus. Doe niet mee aan die niet echte werkelijkheid, je bevestigt het verbod....

kant, wal.

spacekonijn

Badass junkie
pepito zei:

er zit wel iets in je verhaal maar jaarlijks sterven er in nederland 0 mensen aan paddo's, in andere landen vallen er veel meer doden wat bijna altijd komt doordat mensen de verkeerde soort geplukt hebben.

aangezien er hier niet echt meer sjamanen in het bos zitten die je kunnen vertellen welke paddo jij het beste kunt nemen vind ik de smartshop toch zeker een goede vervanging.

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Als de paddestoelen voor jou zijn weggelegt zullen ze op je pad komen, je kunt iets niet verbieden te groeien...

Das het soort nonsens dat je van een kaartlegger verwacht. Waar slaat dat op? En jouw eerste paddo's , ben je die dan zelf gaan plukken? Of groeiden ze plots aan je bed?
Had het hier laatst over met een kweker van mexicaanse paddestoelen, die gast was zelf voorstander van een minder soepel beleid.
Niet dat hij voorstander was van een totaal verbod, maar het feit dat je in veel fun/kado/chinese... shops ook paddo's kan krijgen. (heb ik zelf nooit gezien) maakt wel dat het eerste ongeluk eraan zit te komen.
Denk dat een degelijke controle naar leeftijd eerder een stap voorwaarts zou zijn. Maar het zijn gewoon praktische regelingen die er dienen vastgelegd te worden. Je kan geen wet funderen op het stelsel, als de paddo voor jou weggelegd is kruist ie je pad.

Bovenaan