De joint die ermee stopte?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik heb me nou toch iets ranzigs gevonden! Ik kan nergens vinden wat het is, dus ik hoop jullie wel (:
Ik was vandaag een jointje aan het roken en halverwege besluit die joint dat 'ie er mee kapt. Kwam geen rook meer doorheen :rolleyes: Tipje eruit gepeuterd, helemaal zwart en kleverig aan de bovenkant.. eigenwijs, nieuw tipje gedraaid, er in gestopt, weer aangestoken. Niet veel verder stopt 'ie er weer mee, weer helemaal zwart, ik gaf het op. Maar ik moest weten wat het was, opengemaakt, het hele mengels van wiet en tabak was 1 bruin kleverig goedje geworden.. nu is mijn vraag.. WTF :confused:

azgaza

Badass junkie
Dat heb ik zelf wel eens gehad met hele slechte hasj, met goede hasj en wiet gebeurd het me echt nooit, hoewel.. ik gooide hemg ewoon weg als hij niet meer wilde roken of scheurde er een stuk af.. maar het gebeurd neit meer sinds ik goede kwaliteit heb.
Wat zat er in de joint dan?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
azgaza zei:
Gewoon wiet. In vergelijking met wat er in die coffeshop normaal verkocht wordt, nog best goeie ook. Haal altijd 4 gram en er zit nu nog genoeg in voor 1 joint en de rest was gewoon goed..

azgaza

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
azgaza zei:
Gewoon wiet. In vergelijking met wat er in die coffeshop normaal verkocht wordt, nog best goeie ook. Haal altijd 4 gram en er zit nu nog genoeg in voor 1 joint en de rest was gewoon goed..

Oke dat is dan best raar.. en bovendien best smerig.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb dat ook wel is maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken.

Het is gewoon een verstopt filtertje bij mij vol geteert met ellende.

Stonie

MetaalKonijn

Badass junkie
Het ligt waarschijnlijk aan een tabaksverdeling in de joint die niet helemaal juist/tactisch/optimaal/luchtig is.

Armani7

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Ik heb me nou toch iets ranzigs gevonden! Ik kan nergens vinden wat het is, dus ik hoop jullie wel (:
Ik was vandaag een jointje aan het roken en halverwege besluit die joint dat 'ie er mee kapt. Kwam geen rook meer doorheen :rolleyes: Tipje eruit gepeuterd, helemaal zwart en kleverig aan de bovenkant.. eigenwijs, nieuw tipje gedraaid, er in gestopt, weer aangestoken. Niet veel verder stopt 'ie er weer mee, weer helemaal zwart, ik gaf het op. Maar ik moest weten wat het was, opengemaakt, het hele mengels van wiet en tabak was 1 bruin kleverig goedje geworden.. nu is mijn vraag.. WTF :confused:

lijkt me best kut als dat met je laatste wiet gebeurt :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
MetaalKonijn zei:
Het ligt waarschijnlijk aan een tabaksverdeling in de joint die niet helemaal juist/tactisch/optimaal/luchtig is.
Ik gebruik niet eens gek veel tabak, met 1 sigaret doe ik 3 soms 4 keer, en ja.. gewoon, er doorheen:þ

spacekonijn zei:
zorgen dat er tabak voor de tip zit en niet teveel wiet/hasj anders slipt ie dicht.
Altijd tabak aan het begin, komt de smaak ook ten goede.. schijnt..

Armani7 zei:
lijkt me best kut als dat met je laatste wiet gebeurt :P
Dat was gelukkig niet zo, maar ik rook maar 1 jointje per dag (anders weet ik het wel weer, als het 2 wordt, wordt het 3..4..5..), dus nog eentje draaien zat er niet in :þ

Doodkapje

Wijs gebruiker
LIGT NIET AAN DE TABAK. DIT LIGT AAN DE ROTZOOI DIE ZE OP DE WIET SPUITEN. IK ROOK PUUR EN HEB HET OOK AF EN TOE EN MEESTAL ALS IK MINDER KWALITEIT (lees goedkopere) WIET HEB;
DEZE IS MEESTAL OOK EEN BEETJE PLAKKERIG ALS IE NOG NAT IS...

ik heb dit ook meermaals meegemaakt en idd zoooo frustrerend. en als ik die peuk dan uitdruk in de asbak dan kan ik met de peuk asbak en al optillen... dus ligt aan de slechte wiet...in de toekomst beter effe voelen of ie niet te kleverig is...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Doodkapje zei:
ik heb dit ook meermaals meegemaakt en idd zoooo frustrerend. en als ik die peuk dan uitdruk in de asbak dan kan ik met de peuk asbak en al optillen... dus ligt aan de slechte wiet...in de toekomst beter effe voelen of ie niet te kleverig is...
Ik woon in Spijkenisse en die gangsterass coffeeshop heeft altijd wel een beetje plakkerige wiet, maar ik word er wel stoned van! Omfg :openmouth:
Dat verhaal van die asbak is wel een beetje ranzig :þ

Doodkapje

Wijs gebruiker
@exceptional insight : ja stoned word je er inderdaad wel van maar gezond vind ik zo iets toch niet.

OT : het kan ook een beetje aan je filtertje liggen zoals Lysergine25 eerder zei. (ik heb ook al meegemaakt dat de teer gewoon uit men tipje droop, toen besloot ik ermee op te houden)

:wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Doodkapje zei:
@exceptional insight : ja stoned word je er inderdaad wel van maar gezond vind ik zo iets toch niet.

OT : het kan ook een beetje aan je filtertje liggen zoals Lysergine25 eerder zei. (ik heb ook al meegemaakt dat de teer gewoon uit men tipje droop, toen besloot ik ermee op te houden)

:wave:
Ach, ik doe wel meer dingen die niet gezond zijn, what's one more? En ja, dat heb ik ook wel eens gehad, toen we een joint van 2 vloeitjes hadden gedraaid, dat was echt echt te smerig.

azgaza

Badass junkie
Ik had ook wel eens teer uit mijn tipje, maar dat heb ik al lang niet gehad en ik rook nu alleen nog top kwaliteit.

paupie

Bewuste gebruiker
Ja dat had ik dus laatst ook voor het eerst. Halverwege krijg ik der in ene geen rook meer uit. Zit dat hele tipje verstopt met gore bruin/zwarte troep :(

Osi`

Bewuste gebruiker
Dat is als je de joint wss te los draait of te snel. En er zeker een paar open plekjes zijn (zachte plekken die je zo kunt induwen?)

Heb het ook. Als ik m'n joint rustig en tegoei rolt, proef ik die vieze teer amper bijna dus niet (met wiet dus hé)

Maar de donderdag was ik keisnel aan't rolle om m'n bus te halen en zo smokend al wandelend naar het station te kunnen gaan. Gevolg dat 1/3de van die joint (bij het tipje) al vies smaakte en mocht het al weggooien.

Mss zoiets? :)

Doodkapje

Wijs gebruiker
MetaalKonijn zei:
Osi` zei:
Dat is als je de joint wss te los draait of te snel. En er zeker een paar open plekjes zijn (zachte plekken die je zo kunt induwen?)

Helemaal juust.

helemaal verkeerd volgens mij. ik draai met mijn machientje altijd even vaste jointjes dus daar zal het niet aan liggen...

MetaalKonijn

Badass junkie
't Kan 2 kanten op, óf de joint is te strak, of er zitten fuckedup plekken in zoals Osi hierboven beschrijft.

Maar toch blijft het vaag, volgens mij is het tipje toch de grote boosdoener.

PePhenkie___//

Experimenterende gebruiker
Owke de tip was een afgescheurd treinkaartje met een wolligrandje, hij was A. te strak of B. te los, de joint werd in een hoog tempo opgesmoord dus hij werd extreem heet en zacht waardoor hij niet meer dampte...

Volgende keer beter draaien en de wiet niet zo mishandellen, wiet heeft ook gevoel hoor...

^ peter r. de vries heeft dat ff voor me uitgediept. :wink:

:stoned:

azgaza

Badass junkie
Het gebeurd bij slechte kwaliteit wiet/hasj of hele strakke joints, of bij hele brakke joints, dan kan het ook. Ook te grote stukken erin of te strak rond de tip veroorzaakt het effect. Denk ik.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het klinkt allemaal erg logisch.. Maar toch vind ik het bizar dat die wiet helemaal bruin en kleverig was geworden.. echt té smerig gewoon.

A

Anonymous

Gast
tsja ze zeggen niet voor niets dat een joint 4 x slechter is dan een sigaret :grin:

Hype

Bewuste gebruiker
bdk zei:
tsja ze zeggen niet voor niets dat een joint 4 x slechter is dan een sigaret :grin:
kut opmerking maar grappig genoeg krijg je van (pure) wiet rook geen kanker. Blame tabak, dus deze zin lijkt onzin. Ook 4x slechter, in welk opzicht?
azgaza zei:
Had je ooit eerder een joint open gemaakt? Misschien ziet het er wel altijd zo uit?
Ik heb toevallig gister een stukje joint (die ik al op had, maar ik stop meestal 0,5 cm voor de tip) eens open gepeuterd om te kijken hoe 't eruit ziet. Niet echt bijzonder (in dit geval iig) gewoon tabak maar iets droger ofzo.

eliXer

Experimenterende gebruiker
Lijkt me ranzig, zo'n plakzooi in mijn joint heb het zelf in de jaren nooit gehad :angry: mja ik zou 'm gewoon wegflikkeren :wave:

Osi`

Bewuste gebruiker
Zo'n plakkerige zooi krijg je alleen maar als je uw joint zo los draait dat de teersappen een weg kunnen vinden naar beneden.
Hoe strakker, hoe beter die ook zal smaken en hoe minder er teer naar beneden gaat meevloeien.

Bovenaan