De E-Joint!

Pammer

Bewuste gebruiker
Zoals sommigen van jullie al kennen, er bestaat een E-cigarette. Dit is een elektronische sigaret die een ledje laat branden bij het trekken en ook degelijk rook uit je mond laat komen!

Dit mooi speelgoed ziet er zo uit:

Nu, sommigen weten hoe het precies werkt, maar om dit even te verduidelijken een tekening van hoe dit ineens zit:

De atomizer is eigenlijk een verwarmingselement die de lucht opwarmt.

Ik ben bezit van een tal van deze e-cigarettes (ooit gratis gekregen) en ja hoor ze werken goed. Maar wat als je nu de vulling eruit haalt en hierin een knopje wiet insteekt? Wat heb je dan? een E-joint! Het werkt dan eigenlijk als een vaporizer!

:grin:!

Pammer

Bewuste gebruiker
ben het net aan het doen; mmhh de smaak alleen al :hearteyes: :hearteyes:
Effect ben ik niet zeker van of dat gaat werken maar toch :mrgreen:
Het verwarmt wel tot 80°C heb ik gemerkt maar de wiet blijft mooi groen, het wordt niet bruin, of is dat juist beter voor THC-verdamping?

Pammer

Bewuste gebruiker
Hoeveel graden dat het daar wordt weet ik niet precies maar ik denk niet 150°C helaas...

pascal828

Badass junkie
Pammer zei:
Hoeveel graden dat het daar wordt weet ik niet precies maar ik denk niet 150°C helaas...
Een microprocessor in de sigaret registreerd de lucht die wordt aangezogen. Een verdamper voegt hier microscopisch kleine druppels van de vloeistof aan toe. De processor stuurt een LED lampje aan die de damp verwarmt naar de temperatuur van gewone sigarettenrook (50-60 graden Celsius).
:(

Pammer

Bewuste gebruiker
Dju, ik dacht dat ik weer een gat in de markt had gevonden XD.
Maarja ik heb het getest en ik voel wel kalmerend effect maar niet echt stoned ;(

pascal828

Badass junkie
Pammer zei:
Maarja ik heb het getest en ik voel wel kalmerend effect maar niet echt stoned ;(
Hmm, heb het even opgezocht.

Maar zowel de THC, als de CBD(cannabidiol) en de CNB (cannabinol), verdampen niet eerder dan 180°C.

Ik denk dat je een placebo-effect ervaart. :P

Pammer

Bewuste gebruiker
pascal828 zei:
Pammer zei:
Hmm, heb het even opgezocht.

Maar zowel de THC, als de CBD(cannabidiol) en de CNB (cannabinol), verdampen niet eerder dan 180°C.

Ik denk dat je een placebo-effect ervaart. :P
Kan. Of misschien wordt die veel warmer dan 60°C? Ik kan me enorm verbranden als ik het opendoe en metaal aanraak onmiddelijk na werking...

Edit: en als ik lang genoeg trek komt er zelfs een beetje rook uit...

pascal828

Badass junkie
Pammer zei:
Ik kan me enorm verbranden als ik het opendoe en metaal aanraak onmiddelijk na werking...
Dat kan misschien wel, maar je kunt je ook verbranden aan de douchkraan.

Pammer zei:
en als ik lang genoeg trek komt er zelfs een beetje rook uit...
Maar zoals ik net al heb opgezocht, is dat niet de rook van de stoffen waarvan je stoned wordt.

Maar veel plezier van je placebo! :grin:

Pammer

Bewuste gebruiker
Als je een cartridge plaatst en het vloeistofampul eruithaalt komt er helemaal geen rook uit de e-cigarette omdat de vloeistof ontbreekt. Daarom onstaat er geen rook. Als ik nu deze lege cartridge vul met wiet dan onstaat er toch rook.

De rookontwikkeling is dus niet door de vloeistof zoals je had uitgelegd.
Even ter verduidelijking :)

poison drink

Belezen gebruiker
Pammer zei:
Of misschien wordt die veel warmer dan 60°C? Ik kan me enorm verbranden als ik het opendoe en metaal aanraak onmiddelijk na werking...

Ik dacht eens geleerd te hebben dat als je een heet voorwerp vastneemt, je het nog in je handen kunt vasthouden tot ongeveer 50-60°C. Daarboven is het té warm, dus het zou goed kunnen dat 80°C al aanvoelt alsof je je verbrand.

Fronske

Belezen gebruiker
Als dat bedrijf er nu gewoon sterkere batterijen ofzo insteekt zodat het tot 180° verwarmd kan worden, zijn ze rijk. Ofja, toch rijker dan nu, want hun e-sigaret lijkt maar een flop tot hiertoe.

Pammer

Bewuste gebruiker
Fronske zei:
Als dat bedrijf er nu gewoon sterkere batterijen ofzo insteekt zodat het tot 180° verwarmd kan worden, zijn ze rijk. Ofja, toch rijker dan nu, want hun e-sigaret lijkt maar een flop tot hiertoe.
Dat kan je allemaal zelf doen. Hoewel je het verwarmingselement ook gaat moeten vervangen. Kortom het is best om er een vaporizer te kopen of zelf te maken en niet proberen te modden zodat het sterker is :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, dan heb je de geur en smaak van wiet zonder stoned te worden. Leuk :)
Dit is alleen wat voor stoere 13 jarige jongens die willen opscheppen. Normaal wil je toch juist dat je wél stoned wordt zonder dat mensen ruiken/zien dat het wiet is.

Overigens vraag ik me af of er geen merknamen onrechtmatig gebruikt worden op de site, zo kijkend naar de Marlboro en Camel liquids. Het pakje Marlboro ziet er voor een Turkse nepper er nog slecht uit, en zie nergens copyright tekens staan.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het artikel maakt melding van een aantal verdachte zaken, in Amerika.

Wanneer je daar thee zet van zelf geplukte kruiden ben je ook een junk.

Een nieuwe drugs 'Dab' is dus eigenlijk gewoon THC? Dan is het geen nieuwe drug ook.
Daarnaast heeft elke drug een andere verdampings/verbrandingstemperatuur dus zal het echt niet zo fijn werken voor alles dan beweerd wordt.

Gewoon weer media geile aandacht van spuiten en slikken... :rolleyes:
Vond het een paar jaar geleden beter. Toen was het nog commerciële, maar wel eerlijke, voorlichting over dingen die echt aan de man zijn.

Bovenaan