• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Datura trip-report (split uit datura)

dateZ

Newbie
Datura was een van de gestoordste dingen dat ik ooit gedaan heb.

Ik had et bij een maat geprobeert, het komt heel zwaar op
zo zwaar dat je volledig je motoriek over je lichaam kwijt bent.
Ik moest gaan plassen en kon bijna niet meer. Ik liep van de ene muur
tegen de andere muur zo naar toilet om me daar tegen te houden terwijl
ik een zware poging deed tot plassen.

Dan gingen mijn maten slapen en ik had blijkbaar mijn bus gemist
en was dan terug gekomen.
Ik was dan bij mijn maat in zijn appartement terug geraakt en daar
herinner ik me weinig van. Tijdes dat ik daar was had ik een
grote droom beleefd, ik twijfel nog altijd of ik die nu mee maakte of niet.
Van die droom herinner ik me nog flarden. Ma nix is me nog duidelijk.

M'n maten zeggen dat ik daar eind staan schreeuwen heb, da ik
voor het grootste deel van de tijd een wartaaltje aan het uitkramen was,
dat ik zelfs een tijdje superraar gedaan heb met een kan, ik zou
ook hasj in het rond gegooid hebben , herinner ik me allemaal nix meer van.

Ik weet wel nog dat ik die morgen, zat ik een uur of 6-8 op datura,
terug naar buiten ging om de bus te gaan nemen. Buiten gekomen
zag ik een meisje zitten op een fiets. Ik weet niet waarom maar
ik begon er mee te praten. Na een korte conversatie verdween ze gewoon. Ze was ineens in het niets opgelost.

Nu goed , dan ging ik maar de bus nemen, heb er effen op staan freaken
maar het heeft geen zin om daar lang bij stil te staan. Op de bus gezeten
heb ik een man zien oplossen in een grote mooie blauwe spiraal
met sterretjes en vlindertjes er uit... da was weer superraar... der
zaten ook nog 2 andere mensen voor me dus ik dacht ik zal
de deur in de gaten houden dat ze niet naar buiten kunnen. Na tijdje
keek ik weer voor me, had hele tijd deur in gaten gehouden, ze waren
weg die mensen, super raar.

Dan thuisgekomen vulde ik m'n glas water aan een watertank
en dan ging ik terug en mijn glas was weer leeg. Ik herhaalde
et voorval een 2-tal keer telkens werd mijn glas weer leeg.

Dat was egt een super rare ervaring... Ik wist nie goed hoe of wat..
Ik ging dan maar naar mijn kamer want mijn ouders zeiden dat
ik nog keihard aan het hallucineren was en ik kon daar niet tegen,
loog het keihard af, achteraf zeiden ze nog dat ik 1 meter van de
watertank stond en dacht da mijn glas aan het vullen was...

Over het algemeen had ik ook een heel blurred gezichtsveld.
Precies of je je nerges op kan fixeren. Op msn moest ik mijn
lettertype super groot zette omdat ik nix meer kon lezen en mijn
emotie-icons hadden allemaal een 3e oog. Superfreaky dat :grin:

Dan kon ik toch al weer grotendeels normaal doen maar het zotste
van mijn trip begon toen. Eerst kwam mijn zus en haar baby, samen
met mijn ouders de kamer binnen. Kon er gewoon mee praten, zij
praatten terug en ineens losten ze op. Toen ik naar buiten ging achter
sigaretten constant maten die uit niets naast me kwamen, eind naast me
liepen, tegen me aan het praten waren en dan weer oplosten. Da was
egt zo gek omdat ge der egt wel effectief tegen kunt praten ik had dat
nog nooit meegemaakt, bewegende dingen ja, maar dat ze reageren
op de dingen dat je zegt, naar je luisteren , naar je kijken en alles was
zo verdomd realistisch, dacht da ik schizofreen werd ofzo, was wel ff
bang dat et niet meer normaal ging komen...

Toen kwam ik weer in mijn kamer binnen en ging ik weer achter mijn
pc zitten, ik zag dan mijn draad van mijn lamp bewegen dat een
meter of 7 voor me stond. Ik zo van huh?! , gaan kijken en daar
zag ik allemaal miniscule beestjes in me bed lopen, zo realistisch
dat ik mijn ouders erbij heb gehaald van "ma, der zitten allemaal kleine
beestjes in mijn bed :grin:"

Verder hoor je doorheen de trip ook soms es stemmetjes door je hoofd gaan, heb ook paar keer mijn naam horen roepen van achter me, en
toen ik achter me keek zag ik niets meer.

Ook veel zwarte schaduwen zie je zo rond je vliegen, of van uit je ooghoeken zo net achter je. En als je dan kijkt zie je weer niets meer.
Kom je wel beetje gek van :tongueout:

De hallucinaties nemen langzaam af, het tripeffect ook, het blurren van je zicht duurt wel nog redelijk lang, heb daar kleine 3 dagen last van gehad...

Voor de rest datura is een hele harde dope weet niet of ik et ooit nog
zal nemen, heb er wel de gestoordste hallucinaties op gehad, zo realistisch en vooral interactief...

Commentaar bij andere ervaringen:
Klopt dat je wandelen de moeilijkste opdracht ooit is , zeker als het opkomt, ik zat in de zetel en kon zelfs geen glas water van tafel nemen die halve meter voor me stond, had geen kracht meer precies in mijn
handen en kon mijn spieren niet meer goed beheersen, en je draait superhard in je hoofd en wordt er eerst wat misselijk van...

Heb geen spijt dat ik het ooit gedaan heb maar is wel randje gek worden :)

-cheerz-

Dags

Bewuste gebruiker
ZIEK!!! what the fuck! ik wordt na 6 uur paddo'en al geirriteerd dat het zo lang duurt!! Ook dat je zolang alleen ben geweest tijdens je trip, je bent zeker wel wat gewend? Hehe ik weet wel wat mijn ouders zouden doen als ze weten dat ik aant trippen ben :grin: dan ben ik zwaaaaar het zuur. Wel supervette report trouwens, ik zou het nooit doen omdat ik zeker weet dat ik zo bang zou zijn dat ik er niet meer vanaf kom , heb er ook nog nooit van gehoord trouwens, maar het klinkt ook wel weer een beetje verleidelijk :P dat spacen.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
whoa!
ik sta echt te kijken van je report :openmouth:
heel goed gedaan :)
de 1e datura trip report (naar mijn weet)
dat maakt me toch wel een btje nieuwsgierig :flushed:

spacekonijn

Badass junkie
denk dat er maar weinig mensen zijn die niet nieuwschierig zijn naar datura...( naja ik bedoel mensen die van trippen houden dan)
vooral het interactieve vind ik reuze interessant.

denk toch niet dat k me er ooit aan zou wagen

Elektronik_dynamite

Badass junkie
spacekonijn zei:
denk dat er maar weinig mensen zijn die niet nieuwschierig zijn naar datura...( naja ik bedoel mensen die van trippen houden dan)
vooral het interactieve vind ik reuze interessant.

denk toch niet dat k me er ooit aan zou wagen
nee idd ik ga me er ook nog niet aan wagen
van wat ik van de rest er over heb gelezen kan het heel makkelijk fout gaan
maar zoals ik het nu lees maakt het me toch wel wat nieuwsgierig :P
weer een drug op de lijst van drugs die je moet proberen als je nog maar een week te leven hebt :wave:

caatje

Badass junkie
Psychedelic_Fairytale zei:
kan iemand me ff uitleggen wat datura precies is?
heb er nog nooit van gehoord :flushed: ...

datura

ontopic: tjemig wat een report. Als ik dit zo lees denk ik, laat maar!! Veel te eng. De ervaring achteraf helemaal kick, maar niet voor mij weg gelegt

A

Anonymous

Gast
Mr.jiho zei:
mooi reportje
wel zware drugs zo te zien
met welke drugs had je al ervaringen (hallucinogen)?
:wave:

Nee, het is een deleriant. Dat verklaard dat hij het meeste van zijn trip niet kan herinneren.

BacingsPen

Badass junkie
spacekonijn zei:
SpacingBen zei:
is dit lichamelijk schadelijk? :sunglasses:

het is een middel uit de natuur ben , echt iets voor jou dus :rolleyes:

middelen uit de natuur zijn niet bij voorbaad goed...

natuurlijke middelen die bewerkt zijn door de mens zodat ze bijv. extra sterk worden zijn bij voorbaad NIET goed...

Omdat ze niets anders doen dan inspelen op het verlangen van de mens... meer meer meer en nog eens meer!

maar kan zijn dat ik het verkeerd uitleg omdat ik een biertje teveel op heb :beer:

spacekonijn

Badass junkie
SpacingBen zei:
spacekonijn zei:
SpacingBen zei:
is dit lichamelijk schadelijk? :sunglasses:

het is een middel uit de natuur ben , echt iets voor jou dus :rolleyes:

middelen uit de natuur zijn niet bij voorbaad goed...

natuurlijke middelen die bewerkt zijn door de mens zodat ze bijv. extra sterk worden zijn bij voorbaad NIET goed...

Omdat ze niets anders doen dan inspelen op het verlangen van de mens... meer meer meer en nog eens meer!

maar kan zijn dat ik het verkeerd uitleg omdat ik een biertje teveel op heb :beer:

biertje of geen biertje het slaat gewoon totaal nergens op wat je zegt.

meer meer meer ? waar heb je het over.....
er zijn tig chemisch geproduceerde drugsoorten die minder verslavend zijn dan het kauwen van een coca-blad ( lol ) ...

BacingsPen

Badass junkie
je hebt idd cocabladeren, en dat doet opzich niet veel schade (ook niet op langere termijn.) verder heeft het ook niet eens zo'n heel veel effect. (gekeken naar ervaringen die ik heb gelezen.)

En dan heb je coke, waarvoor een duurzaam proces nodig is en waarbij de GOEDE eigenschappen van cocabladeren vaak nog door verdwijnen ook nog...

Naja, dit is nu zinloos maar begrijp je dan echt niet waar ik heen wil?

BacingsPen

Badass junkie
en ik zeg ook niet dat alle chemische drugs slecht zijn...

Alleen is het dan zo gek om maar even alles wat chemisch is buiten te sluiten? Gewoon weg omdat ik zo'n hoge pet op heb van drugs?

Bovendien komen de nare gevolgen van drugs ook veel meer voor bij chemische dan bij natuurlijk drugs! Dat is toch gewoon de waarheid?

minn

Badass junkie
Elektronik_dynamite zei:
whoa!
ik sta echt te kijken van je report :openmouth:
heel goed gedaan :)
de 1e datura trip report (naar mijn weet)
dat maakt me toch wel een btje nieuwsgierig :flushed:

hiiih, mij ook,
maar doe t maar nie :mrgreen: :wave:

BacingsPen

Badass junkie
dallandra zei:
ik zou gillend gek worden denk ik.
wel een vet report!

tsja, hoe ik jou zag onder invloed van paddo's was: mmm, die meid heeft het heel erg zwaar!

Heb je eigenlijk nog een keer paddo's gedaan? (vermoed van niet)

spacekonijn

Badass junkie
SpacingBen zei:
en ik zeg ook niet dat alle chemische drugs slecht zijn...

Alleen is het dan zo gek om maar even alles wat chemisch is buiten te sluiten? Gewoon weg omdat ik zo'n hoge pet op heb van drugs?

Bovendien komen de nare gevolgen van drugs ook veel meer voor bij chemische dan bij natuurlijk drugs! Dat is toch gewoon de waarheid?
ja wat je nu zegt klopt wel , wil je alleen duidelijk maken dat je je mening niet teveel op chemisch of natuurlijk moet baseren.

je moet gewoon elk middel apart van elkaar zien en kijken wat ze aanrichten...

Qocaïne

Badass junkie
whaa eerste instantie dacht ik dat ik een DXM report zat te lezen..
Ik dacht.. wtf.. Hoeveel capsules heb je wel niet genomen? :P

Datura is heftig spul.. Mooi beschreven.. Sticky? :grin: :wave:

BombSki

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
ohja?
een ayahuasca trip komt nogal flink wat kotsen bij kijken.
als je 'chemische' DMT rookt dan zijn er geen kotsneigingen.
zoals het konijn al zegt moet je elke stof en plant apart beoordelen.
enne ik zou ook erg oppassen met datura, lees maar eens wat trip reports en dan hebben de meeste mensen al geen zin meer erin.

en dat het lichamelijk schadelijk is omdat je er een OD van kan krijgen is ook onzin omdat je in theorie van elke stof een OD kan krijgen.

De jongen

Bewuste gebruiker
Als je wat meer wil weten over de datura soorten of bv datura meteloides ook duivelskruid genoemd.

Lees dan het eerste boek van carlos castaneda. Een amerikaans antropoloog die door een sjamaan word onderwezen en die datura , peyote en humito(paddestoelenrook) moet gebruiken. De trips zijn heel leuk uitgeschreven. Zo kan hij onder invloed van datura bv vliegen in deze wereld door een bepaald ritueel met datura. Of waarzeggen,....
De effecten verschillen naargelang je de wortel ,het blad, de zaadjes of de bloemen gebruikt. :wave:

Jeller

Badass junkie
vet report!
maar toch vidn ik het niet slim om datura te nemen

men zegt dat je na en datura trip nooit meer dezelfde bent

is dit lichamelijk schadelijk?
je kan er alleszins een overdosis van hebben en je zicht kan wel tot een maand wazig blijven

of het schade op zich doet weet ik niet, kdenk dat je wel schade oploopt door de trip zelf, door te vallen enzo

De jongen

Bewuste gebruiker
In dat boek word gezegd dat als de datura jou aanvaard je een vrij leuke trîp hebt. En vaak rood ziet of in slaap valt

Wanneer die je niet aanvaard moet je heel hard en pijnlijk kotsen en kan je weken ziek zijn....

Hier gaat het wel om vrij grote hoeveelheden veronderstel ik :wink:

septerrac

Newbie
datura,s duivelskruid, brugmansia's, nachtschade, allemaal van dezelfde soleance familie, deze planten zijn zeer giftig, en zeer moeilijk te doseren.

er schijnt een hele kleine scheidingslijn tussen een pretige trip dosis en een dodelijke dosis te zitten..

als ik dat al lees, dan voor mij geen datura's..

toch een mooi report daarom

sjaartrol

Bewuste gebruiker
In onze tuin staan verschillende planten van de nachtschadefamilie (belladonna, mandragora, datura) en ik wil die ooit wel eens teste. maar dat zal helemaal nog niet voor nu zijn, het is echt een van de gekste hallucinogenen die er zijn. een echte heksenplant. er gaan veel verhalen rond van mensen die dagen tot weken na de trip nog een troebel zicht en visioenen hadden...
ik ben ervan overtuigd dat die planten veel verborgen informatie bevat over extra dimensies en het geestenrijk.

J0rrit

Badass junkie
sjaartrol zei:
In onze tuin staan verschillende planten van de nachtschadefamilie (belladonna, mandragora, datura) en ik wil die ooit wel eens teste. maar dat zal helemaal nog niet voor nu zijn, het is echt een van de gekste hallucinogenen die er zijn. een echte heksenplant. er gaan veel verhalen rond van mensen die dagen tot weken na de trip nog een troebel zicht en visioenen hadden...
ik ben ervan overtuigd dat die planten veel verborgen informatie bevat over extra dimensies en het geestenrijk.

??? waar heb jij t over? je tript door misconnecties in je hersenen, that's it.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
SpirtualBen zei:

als je bedoelt met nare gevolgen het verslavingsgevaar; ja dan

als je bedoelt het gevaar dat de trip met zich meebrengt; nee... planten zoals datura kunnen voor hoeregekke hallucinaties veroorzaken en je kan er zelfs ook lange tijd blind van worden (van brumansia alleszinds is er iemadn die bijna een heel jaar blind was, geleidelijk aan kwam haar zicht terug) terwijl LSD en andere chemische tripmiddelen (pure DMT) voor een meer vrolijke trip zorgen (meestal) waar je geen negatieve bijwerkingen van ondervind zoals het uitkotsen van paddo's of amanitas...

maar waar ligt de scheiding tussen natuur en chemie? eigenlijk zijn wietplante ook niet meer natuurlijk omda ze zo zijn opgefokt door de mens...

sjaartrol

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
sjaartrol zei:

huh misconnecties in je hersenen? denk jij dat trippen enkel dingen zien is?
hoe verklaar je dan dat verschillende mense op ceremonies dezelfde hallucinaties kunnen krijgen van bvb ayahuasca?
denk je werkelijkk dat trippen een soort van tijdelijk gekzijn is?
oke, ja mag dat denken, maar ik ben ervan overtuigd dat trippen meer is dan gewoon dingen zien, de planten vertelle dingen dmv trippe... ze late je zien da er meer is dan da je kan vatten...

in de jaren 60 waren de hippies er ook van overtuigd da er extra dimensies zzijn, wat niemand natuurlijk geloofde... maar nu de kwantumfisica vverder is ontwikkeld, hebben wetenschappers het bestaan van extra dimensies aangetoond! THAT'S IT!!!

J0rrit

Badass junkie
sjaartrol zei:
DarkScope zei:
sjaartrol zei:

huh misconnecties in je hersenen? denk jij dat trippen enkel dingen zien is?
hoe verklaar je dan dat verschillende mense op ceremonies dezelfde hallucinaties kunnen krijgen van bvb ayahuasca?
denk je werkelijkk dat trippen een soort van tijdelijk gekzijn is?
oke, ja mag dat denken, maar ik ben ervan overtuigd dat trippen meer is dan gewoon dingen zien, de planten vertelle dingen dmv trippe... ze late je zien da er meer is dan da je kan vatten...

in de jaren 60 waren de hippies er ook van overtuigd da er extra dimensies zzijn, wat niemand natuurlijk geloofde... maar nu de kwantumfisica vverder is ontwikkeld, hebben wetenschappers het bestaan van extra dimensies aangetoond! THAT'S IT!!!

paas maar ff een link met een goeie bron waar staat dat extra dimensies zijn aangetoond gast. en trippen is niet enkel dingen zien nee. misconnecties ontstaan in alle gebieden van je hersenen, daarom ook dingen anders voelen, horen, denken :wink:

karton

Experimenterende gebruiker
ik heb een wetenschappelijke reportage gezien op de nederlandse televisie over een theorie die bewees dat er wel degelijk een 4de dimensie is die we niet kunne waarneme maar die er wel degelijk is.
daarom volgens mij en wss vele anderen is het zien van die dimensie wel degelijk mogelijk door het gebruik van verschillende stoffe.
er is echt zoveel meer da dat we kunne waarneme, dat is alleszins iets wat ik al lang geleerd heb door het gebruik van verschillende stoiffe en dat is waarom ik nog meerwil gebruike ook. om steeds meer te leren en ontdekken

Jeller

Badass junkie
ksluit me meer aan bij Darkscope dan bij jou hoor sjaartrol..
Ik krijg er echt het schijt van dat mensen het te hoog in hun bol krijgen door wat te trippen

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
ksluit me meer aan bij Darkscope dan bij jou hoor sjaartrol..
Ik krijg er echt het schijt van dat mensen het te hoog in hun bol krijgen door wat te trippen

huh, ik krijg het toch niet te hoog in mn bol??? ik denk (ben ervan overtuigd) dat het meer is dan dinge zien...

ik vind het nogal closeminded om te zegge da trippe enkel lekker leuk dinge zien en horen is die er niet zijn, een soort permanent gek zijn...
imo is trippen veel meer dan wa misconnecties in de hersenen, het is door die misconnecties da we andere dinge in andere dimensies en perspectieven kunnen waarnemen...

bvb lsd, nog nooit energieballen kunnen doorgeven aan iemand? of auras rondom mensen zien? stralingen die je normaal niet kan waarnemen maar onder bepaalde omstandigheden en middelen wel...

nuja, je mag denke wa je denkt over wa trippe is...

Bovenaan