Dag drie

Newbee

Newbie
Hey iedereen,

Ik loop al een tijdje stilletjes mee te lezen, in de hoop mijn afkick wat te vergemakkelijken.
Ik kom zo ongelofelijk veel herkenbaars tegen, niet normaal.
Kort mijn verhaal, voor wie zich interesseert..
Ben vanaf mijn 12e opgegroeid met drugs, en zat vanaf toen bij een heroineverslaafde dagelijks jointjes te roken. Een beter voorbeeld van hoe het niet moest had ik niet kunnen hebben wat dat betreft.
Jaren gingen zo voort, en in de weekenden dronk ik wel eens wat en slikte ook wel eens een pilletje/snuifje, maar nooit echt een probleem geweest. Wel verdiepte ik me meer in de handel om een zakcentje te verdienen.
Vanaf mijn twintigste werd het echter normaler en normaler om bij de drank een snuifje te nemen, verbaas me nog steeds hoe geaccepteerd coke is geworden in mijn omgeving.
Doordat ik flink stashte was mijn huis afgeladen met drugs. En hoeveel ik nooit echt verzot was op basen, begon ik dat vaker en vaker te doen. Zeker toen mijn relatie uitging.
Dit begon vanaf september '08 problematischer te worden, en ondanks het goede voorbeeld heb ik in een in de warre bui een stukje folie gepakt en mezelf tot rust gechineest.

Dat was het begin van drie maanden hooked, en met oud en nieuw kreeg ik het besef dat dit niet goed was. Sociale omgeving was weg, werk weg en ik besloot te kappen.
Ging een tijdje goed, totdat ik weer thuis was en een hoeveelheid bruin vond. Weer een paar weken hooked totdat ik mn maatje belde en hem het spul meegaf. Niks wou ik meer in mijn huis hebben.
Toen nog 1 terugval gehad, afgelopen vrijdag, en nu, maandag zo ongeveer op mijn derde dag.
Wat ontwenningsverschijnselen ben ik erg onrustig, koud en slaap slecht.
Heb me aangemeld bij verslavingszorg en kan daar over een maand ambulant terecht. Ga vanavond verhuizen, weg uit de binnenstad en een tijdje bij een stabiele vriendin.

Mijn vraag aan jullie, hoe vecht ik de komende weken uit totdat ik bij de verslavingszorg terecht kan, en hoelang hou ik last van ontwenningsverschijnselen?

Respect voor jullie in ieder geval dat je je lot deelt met een ander.
Ik heb er heel veel aan in ieder geval.
G.

speeseend

Wijs gebruiker
Als ik jou was, dan zou ik het rustig aan doen. Maar wel door blijven gebruiken tot het moment daar is. Je zoekt immers niet voor niets hulp :wink:

Om het jezelf wat gemakkelijker te maken, kan je alvast beginnen met serieus af te bouwen. Dan bedoel ik niet zozeer snel, eerder SERIEUS.

Succes man,

Eend

Yoro

Bewuste gebruiker
Zoals de Eend zegt, het lijkt mij ook niet de beste oplossing om de komende maand cold turckey te gaan om vervolgens na die maand met methadon te beginnen...
Een maand is trouwens wel erg lang voordat je daar geholpen kan worden zeg!
Bij mij in de regio is het eerder een week. :confused:
Aanmelden, en de volgende week je dosis ophalen.

Maar als je echt nog een maand moet wachten lijkt mij het beste om toch wat te blijven chinezen. Je kunt beginnen door het minder te doen, en op vaste tijden met vaste hoeveelheden. Met regelmaat dus, en dan je daar serieus aan houden.
Des te lager je startdosis methadon hoeft te zijn over een maand.

Om nu een maand lang helemaal niets te gebruiken is een mogelijkheid, maar zeer zeker niet de makkelijkste en al helemaal niet de pijnloos. Als je dit toch van plan ben zou ik in ieder geval proberen bij de arts wat medicijnen te krijgen om de ontwenningsverschijnselen te verzachten.
Zoals Oxazepam/Diazepam iets in die trend.
Ik ken er maar weinig die het volgehouden hebben, en lukte het wel, dan was het een levende hel.
Aan jou dus de keus, cold turckey bij je stabiele vriendin, of minimaal blijven gebruiken tot je de hulp kunt krijgen die je zoekt.

In ieder geval heel veel sterkte en succes ermee! :wave:

Newbee

Newbie
Dank jullie voor de reacties!
Ben nog steeds op de goede weg, en de lichamelijke klachten zijn zo goed als weg.
Het was wel een tegenslag dat ik een maand moet wachten op de verslavingszorg, maar heb ondertussen een doorverwijzing geclaimed bij mijn huisarts voor ambulante psychiatrie.
Werken aan datgene, waarom ik steeds naar middelen grijp etc.
Cold turkey was heftig, maar zag het niet zitten om meth te gaan gebruiken. Zal dan weer een gevecht worden om daar af te komen.

Ik laat jullie over een paar dagen wel weten hoe het gaat.
Thanks voor de reactie's en support.
G.

Lenin

Belezen gebruiker
Blij te horen dat je't volhoud! En ik vind het bijzonder knap van je dat je beseft dat je hulp nodig hebt om de basis van je steeds wederkerende verslaving weg te halen.

Veel succes!

Yoro

Bewuste gebruiker
Newbee zei:
Cold turkey was heftig, maar zag het niet zitten om meth te gaan gebruiken. Zal dan weer een gevecht worden om daar af te komen.

Knap hoor! Petje af :)
Dat is ontzettend moeilijk en toont je wil om er echt mee te kappen.
Je hebt die eerste paar moeilijke stappen gezet.
Dat in combi met psychiatrische / psychologische hulp is een goed recept om je probleem serieus aan te pakken. Zoals de Eend zegt: Good Job, en nu volhouden hè!
Sterkte en succes
:wave:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
hartstikke knap ... dr zullen er zat zijn die nu zeggen van heee flutafkick want het was niet lang ...
je weet nu zelf hoe erg het al lijden is na een paar maandjes echt dope gebruiken.
moet je nagaan als dat jaren zouden worden ... idem ditto met terugvallen over een tijdje, die ontwenning word er echt alleen maar erger op

blijf van die zooi af voorlopig/altijd en je zult zien dat je echt helemaal je oude zelf word, waarschijnlijk zelfs wel een stuk meer ook door de pijnlijke ervaring, mits je echt nix meer gebruikt. En daarbij bedoel ik ook benzoos en barbituraten ... je hebt in feite nu je lichaam laten zien hoe 'waardevol' lichamelijk verslavende dingen kunnen zijn, dat onthoud je lichaam en voor de rest van je leven heb je meer kans om daaraan evrslaafd te worden. De beste manier om dat niet te laten gebeuren is gewoon niet nemen :wink: mits het echt niet anders kan, maar daar heb je dokters voor tenslotte.

En dat is misschien ook gelijk het moeilijkste ... om op de lange termijn van heroine af te blijven. Daar heb je ook dokters voor.
mensen kunnen tenslotte na een paar jaar overmoedig worden. Dus ik vind het een heel erg slim idee om je daarbij psychologisch te laten helpen. Dat kan echt een enorme slok op een borrel schelen. Misschien zul je even moeten wachten, maar op de korte termijn heb je nu al zulke grote stappen kunnen zetten, dan maakt het toch weinig uit dat de lange termijn een iets langere tijd in beslag gaat nemen :wink:

succes!
:wave:

Newbee

Newbie
Hey iedereen,
gaat nog steeds goed, echter wel veel last van psychische klachten gehad deze week. Heb de antidepressiva weer genomen, als stok achter de deur.
Doorverwijzing voor de hulpverlening schiet alleen niet op, en dat maakt me wel moedeloos. Heb naar mijn mening echt wel laten merken dat ik het moeilijk heb, maar dat is voorlopig afwachten.
Uiteindelijk toch op de goede weg :)

speeseend

Wijs gebruiker
Newbee zei:
..Heb naar mijn mening echt wel laten merken dat ik het moeilijk heb...

Krokodillentranen?

Tja, de psychische hulpverlening in Nederland is niet je van het. Mijn ervaring is dat je gek-gek bent of een normale Nederlandse rakker. Een wereld van verschil dus, per behandelend arts.

Ik wens je veel geestelijke kracht toe,

Eend

Yoro

Bewuste gebruiker
Fijn te horen dat je in ieder geval nog steeds op de goede weg bent :wink:
En wat betreft de geestelijke gezondheidszorg, daar heb ik gemengde gevoelens bij.
Voor de ene zijn ze echt waardevol en hulpzaam, maar voor de ander alles behalve dat.
Ik heb dit bij verschillende mensen in mijn directe omgeving op de voet gevolgd.
De ene hebben ze echt goed geholpen waar ze konden, en de ander waren ze liever kwijt dan rijk en hebben ze dus echt afgewimpeld. Het is daar in die zorgsector naar mijn mening nog erg zwart-wit. Dat is wat de Eend volgens mij ook bedoelt.
Je bent of gek-gek, of gewoon normaal.
De ene arts zal er alles aan doen om je te helpen met je probleem, terwijl de ander je met een kutgevoel afscheept want je bent niet gek-gek. Mijn advies in dezen is om een arts te vinden die het beste met je voorheeft. Dat zal waarschijnlijk niet de eerste zijn, maar blijven proberen want ze bestaan echt. Aandringen dus, en opkomen voor je recht op een goede arts.
Laat je niet afschepen. Als je voor jezelf weet dat je deze hulp nodig hebt moet je er niet zo'n eikel van een arts tussen laten komen die jouw probleem niet serieus neemt.

Sterkte en succes!

drugs are bad!

Experimenterende gebruiker
Mijn idee is dat de "verslavingszorg de verslaving verzorgt en je ermee helpt om te gaan.
Dit was nooit mijn idee, en als je zo goed doorgaat zou ik van die pest-meta afblijven,
Cold-turkey van 1 gram bruin per dag afkicken was niet leuk, maar in 2 weken was ik weer het baasje!
Onthou wel dat het leven geneigd is harde klappen uit te delen om je van het juiste pad af te krijgen.
Laat je daardoor niet verrassen, en je red het wel.
Er is zoveel moois om echt van te genieten als die aap niet meer op je rug zit! :grin:

r@r@

Wijs gebruiker
drugs are bad! zei:
Mijn idee is dat de "verslavingszorg de verslaving verzorgt en je ermee helpt om te gaan.

Ik dacht dat de verslavingszorg de verslaafden verzorgt... Misschien sprak jij wel een waarheid als een koe en is dat precies wat vaak zo mis is in de verslavingszorg.

Bij het Antroposofische Arta (Zeist) noemen ze het niet voor niets "verslaafdenzorg", zij zorgen in de eerste plaats voor de mens (het geheel) en niet voor de verslaving (slechts een deel van dat individu)...

Hoi! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Newbee zei:
Hey iedereen,
gaat nog steeds goed, echter wel veel last van psychische klachten gehad deze week. Heb de antidepressiva weer genomen, als stok achter de deur.
Doorverwijzing voor de hulpverlening schiet alleen niet op, en dat maakt me wel moedeloos. Heb naar mijn mening echt wel laten merken dat ik het moeilijk heb, maar dat is voorlopig afwachten.
Uiteindelijk toch op de goede weg :)

Ik ben eigenlijk wel beniewd hoe het Newbee de afgelopen maand vergaan is...

Bovenaan