d

pieter-b

Wijs gebruiker
doen jullie dit dan in een huis, op straat of in een uitgaansgelegenheid?

de leeftijden daargelaten zijn groepen van meer dan 4 man meestal niet zon goed idee.

iedereen is erg suggestief, en omdat het voor iedereen nieuw is, en er een paar hele jonge mensen tussen zitten voorspel ik massa hysterie.

hoeft natuurlijk niet..uiteindelijk hangt het allemaal van jullie zelf af.

paddosoort durf ik je niet zoveel over te zeggen eigenlijk.. mijn meest handelbare trip was waarschijnlijk op de sterkste paddos, de hawaiaanse.. truffels maakten me erg wazig..moeilijk om dingen te begrijpen..kaalkopjes ken ik alleen vanuit 'od' situaties :wink: en mexicaanse vielen opzich ook erg goed... ik zou idd voor de mexicaanse gaan, maar anderen kunnen hier vast meer over vertellen.

ik zou niet meer dan 1/2 bakje pp nemen.. wellicht zelfs minder..ik weet zo niet wat de drempelwaarde is.

]-[IG]-[

Experimenterende gebruiker
Jah ik zou idd voor een halve Mexicaanse paddo's gaan. Deze zijn goed te doen voor beginners en als je het iets te weinig vindt organiseer je gewoon weer zo'n dagje binnen een week of 2-3.

En over die leeftijden: ik zou ze gewoon mee laten doen. Ik weet niet precies wie het zijn maar als het gewoon vrienden zijn zie ik geen reden waarom niet. Het is niet jouw verantwoordelijk en als zij het willen, laat het ze lekker proberen. Het is goed mogelijk dat juist iemand van 16 of 17 er niet goed op zal gaan, en bijv die van 14 wel. Ligt ook een beetje aan de personen.

teebo

Bewuste gebruiker
mijn meest handelbare trip was waarschijnlijk op de sterkste paddos, de hawaiaanse..
idem!
heum, zorg dat je een leuk huis hebt en neem niet meer dan een halve portie, Ik zou het eigelijk niet aanraden in zo een grote en jonge groep, er gaan zoiezo mensen slecht gaan vrees ik, op zn minst de kerel die zn huis in bruikleen geeft. ik zou zeggen, dump die jongsten
langs de andere kant, de eerste keer dat ik paddo's nam was met 9 man, en ik heb echt een schitterende avond gehad, kheb me geen second aan iemand gestoord...( maar nu zou ik dat niet meer kunnen.)

het lijkt op een massahysterie-en totale chaos concept, dus schrijf zeker een report!

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Mijn eerste keer was met een groep van 5 mensen. Was erg goed bevallen. Het is wel, hoe meer mensen, hoe meer chaos. Ik had echt de indruk dat ik op een ontzettend druk feest aanwezig was. En wat teebo net zei was bij ons ook gebeurd. Degene die het huis ter beschikking gaf was (in het begin van de trip) bad gegaan. Hij dacht namelijk dat er van alles kappot zou gaan in zijn huis.

sabe007

ik zou gewoon ineens een half bakje truffels eten. dan ben je normaal wel goed weg voor 5 uur :) zeker als het je eerste keer is. en de personen die 14 en 15 zijn dat kan echt geen kwaad want paddo's zijn namelijk niet schadelijk voor de gezondheid enz....

buzzrider

Wijs gebruiker
ik zou, net zoals iedereen hier al wel gezegd heeft, eerst mexicaanse (2 x 15gr.) nemen als ik jou was, deze dienen om hard te lachen en geven een zeer milde visuele trip. vraag echter eerst in de smartshop waar je ze gaat halen om raad, daar kunnen ze je wel helpen en info geven over de hoeveelheden die je kan nemen en verschillende sterktes...
ik zou zeggen, aangezien het je eerste keer is: neem er eerst eentje en zie wat je ervan voelt, neem dan als je je goed voelt na een half uur nog een tot je goed bent, vanaf dit punt kan je opbouwen... en onthoud goed: onderschat de sterkte niet, het is niet omdat je het nog niet voelt dat het je niet opeens kan overvallen (een rustige ruimte is een aanrader)

pieter-b

Wijs gebruiker
Als je voor een uur een paar kleuters in je tripkamer zou kunnen loslaten zonder dat er wat kapot gaat, .......dan heb je de juiste setting. :)

azgaza

Badass junkie
Verkeerde subforum; ik verplaats dit even naar Natuurlijke Empathogenen.
/Verplaatst.

En nu voor een antwoord:
De hoeveelheid mensen lijkt me een beetje te veel; een stuk of 3-4 mensen in totaal met jezelf meegerekend is al meer dan genoeg voor de eerste keer, anders krijg je toch de 'iedereen zit in in een andere trip' chaos, en dat is voor de eerste keer misschien niet zo prettig.
Of het verstandig is voor de 14 en 15 jarige zullen alleen zij zelf heel misschien eventueel kunnen weten, ik vind het wat jong, maar mijn eigen eerste keer paddo's was toen ik 15 was en dat beviel me prima, dus daar valt eigenlijk erg weinig over te zeggen, ligt aan de persoon. Het is wel erg jong.
Verder.. ik zou gaan voor mexicaanse; voor de eerste keer is dat niet zo sterk, en afhankelijk van wat voor trip je wilt een half tot een heel bakje per persoon. Een halve is meer aan te raden dan een hele op dat punt.

M8

Newbie
Re: 1ste keer paddo's doen met groep

trippie443 zei:
is het verstandig om die 2 van 14 en 15 mee te laten doen?

Je leeftijd in kalenderjaren kan sterk verschillen met je geestelijke leeftijd. Als hun (en jij natuurlijk) er zelf een goed gevoel bij hebben zou ik het gewoon doen.

Heb trouwens wel een paar keer getript met een groep van ongeveer 6 tot 10 mensen van 14 t/m 19 jaar. Als er een een aantal mensen bij zijn die al meerdere keren hebben getript kan het naar mijn mening wel goed gaan. Mischien is het beter om iemand die al een aantal keren heeft getript te vragen met jullie mee te gaan. Ik zelf vond de eerste keer dat ik tripte (het was voor iedereen die tripte de eerste keer) met 6/7 man wel wat chaotisch. Achteraf had ik de eerste keren beter met een kleinere groep kunnen trippen.

Even off-topic: ik ben niet zo goed met computers wat heb ik hierboven fout gedaan met die quote?

bobster

Newbie
men eerste keer een half bakje truffels gegeten en toch wel 4-5uur goed geweest :) we waren toen met 5 aant trippen en der waren nog 5nuchtere bij ofzo maar stoorden me echt niet.

Everio

Bewuste gebruiker
met echte trip middelen heb ik ervaring met paddo's en 2CB (erge hallucinaties (H)) maar een 1 sitter is goed, meerdere sitters is niet fijn... vooral niet als 1 grappig probeert te zijn...

laat de sitters zowiezo veel lezen over gedrag tijdens een trip... niet dat ze de lolbroek gaan uithangen

verder... iedereen huiswerk laten doen :) dat ze weten waar ze aan beginnen!

Henk1234

Degenen die het al een keer eerder gedaan hebben moeten een hele portie nemen. Diegene die nog nooit paddo's heeft gegeten raad ik een half bakje aan.

Mijn eerste keer was met 2 man in totaal, ieder een half portie hawaiaanse. Ik was 15, dus dat was geen probleem.

raizeredge

Wijs gebruiker
heb het een keer gedan met een groep van 8 man ik ging helemaal waus was wel lache aan de ene kant maar als je relaxt wil gaan dan moetje niet met zo veel mensen doen

Bovenaan