Crystal meth

Whitesnow

Experimenterende gebruiker
Zou iemand mij de werking van crystal meth uit kunnen leggen? Ik plaats dit bericht bij 'coke' omdat ik denk dat de werking van crystal meth vergelijkbaar met die van coke. Zijn er eigenlijk mensen die ervaring met dit spul hebben? Hoor er namelijk nooit iets over.
En ja, ik ken deze drug door breaking bad :rock:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij heeft het helemaal niets te maken met een coke-effect eerder met speed-effect maal zoveel.

De werking duurt malen langer en de rush is malen heftiger dan speed, maar denk dat het wel een beetje vergelijkbaar is met speed als basis.

Grts

Whitesnow

mandragora zei:
Volgens mij heeft het helemaal niets te maken met een coke-effect eerder met speed-effect maal zoveel.

De werking duurt malen langer en de rush is malen heftiger dan speed, maar denk dat het wel een beetje vergelijkbaar is met speed als basis.

Grts

Dankjewel. Zou je dan meteen het verschil van de werking tussen coke en speed uit kunnen leggen? :tongueout: dacht altijd dat speed soort van goedkope coke was :confused:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Beiden hebben een stimulerend effect.

Heb zelf de indruk dat speed veel meer 'lichamelijke' net als 'geestelijke' energie geeft. Iemand die cocaïne gebruikt heeft die drang tot bewegen minder.
Het stimulerende effect van cocaïne is meer van psychische aard.
Van speed word je helderder dan van coke.

Coke is ook iet wat verdovend.
Speed werkt ongeveer 8 uur, terwijl cocaïne maar een half uur tot een uur werkt.

Zelf word ik van speed euforischer (heerlijke lange rush) dan van coke.
Van coke krijg ik het soms ook benauwd na een half uurtje dus dan moet je weer bij gaan snuiven.

Met coke in je lichaam kan je wel makkelijker slapen dan met speed lijkt me.

Grts

Whitesnow

mandragora zei:
Beiden hebben een stimulerend effect.

Heb zelf de indruk dat speed veel meer 'lichamelijke' net als 'geestelijke' energie geeft. Iemand die cocaïne gebruikt heeft die drang tot bewegen minder.
Het stimulerende effect van cocaïne is meer van psychische aard.
Van speed word je helderder dan van coke.

Coke is ook iet wat verdovend.
Speed werkt ongeveer 8 uur, terwijl cocaïne maar een half uur tot een uur werkt.

Zelf word ik van speed euforischer (heerlijke lange rush) dan van coke.
Van coke krijg ik het soms ook benauwd na een half uurtje dus dan moet je weer bij gaan snuiven.

Met coke in je lichaam kan je wel makkelijker slapen dan met speed lijkt me.

Grts

Thanks voor deze info. Wow, half uur tot uur is wel héle korte werking. Ik zou dan eerder speed gaan gebruiken.. Is ook stuk goedkoper volgens mij, 5 tot 10,- de gram toch?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ben het niet echt eens met je dat het stimulerende effect van coke van psychische aard is, als ik een base wit rook dan rush ik harder als op pep ga ook harder als van pep dan het werkt wel maar 10 a 15 minuten maar de rush die een base geeft en hetzelfde is als ik coke haal om te snuiven dan krijg ik een hardere energie rush als op pep maar max een uur en dan is het ook over... de eerste keer coke voor mij was in spanje in ging super hard ervan de jaren erna heb ik met nederlandse coke nog niet hetzelfde gehad totdat ik aan de heroine ben gegaan toen kwam ik dus ook veel in aanraking met mensen die coke basen en ben zelf ook af en toe gaan meeroken... Toen voelde ik ineens de rush van coke ik ging harder dan hard wou zoveel doen in zo korte tijd dus zelf maar een halve gehaald, en wat ben ik die avond hard gegaan altijd vond ik speed lijper als coke maar sindsdien is speed ingehaald door de coke tijden veranderen...

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik had het dan ook over coke snuiven :wink: , coke roken heb ik weinig ervaring mee.
Coke roken was/is niet me ding.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Whitesnow zei:
Thanks voor deze info. Wow, half uur tot uur is wel héle korte werking. Ik zou dan eerder speed gaan gebruiken.. Is ook stuk goedkoper volgens mij, 5 tot 10,- de gram toch?

Idd ik legde voor speed een 4,50 euro neer, hangt er sterk vanaf waar/bij wie je't koopt.
Kan oplopen tot 10 euries.

Ik vind speed ook veel fijner om te gebruiken, ik haat het om om de haverklap een lijntje te moeten gaan snuiven. Bij speed is het hoppakee 1 maal snuiven en gaan voor een...een...lange tijd :)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
ok hou het zo want want basen is zeker na 1 keer al verslavend als het geld er is zeker 1 trek en je rookt je hele leven weg heb het bij genoeg mensen zien gebeuren... ben zelf blij dat ik niet over een groot kapitaal beschik daarom misschien dat ik het bij alleen heroine heb kunnen houden. Moet zeggen alleen heroine maar hier zie je dat veel heroine gebruikers ook veel in aanraking komen met cocaine en er ook aan verslaafd worden. De meeste halen in eerste instantie dope om niet ziek te zijn en dan gaan ze als ze geld over hebben nog wit erbij halen voor de rush... hier is het ook al mogelijk om voor 10 euro 0.15 coke halen voor uit te koken die pak meestal ook om te snuiven en dan een beetje ritalin erbij om het wat te versnijden zodat de lijntjes dikker zijn en het lijkt dat je meer hebt...

mrtrippy

Newbie
iemand nog recente ervaringen in NL met deze drug?

vraag me af of zoiets eigelijk wel in de omloop is in NL of enkel usa etc..

Wawa

Belezen gebruiker
Sprak laatst iemand die wel eens meth had geprobeerd maar dat was ook in the states, denk dat het in nederland niet zo groot is. Misschien maar goed ook want volgens mij helpt meth je echt half omzeep.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heb zelf in het verleden vaker speed gehad die ze pervitin noemen schijnbaar is dit ook een soort crystal meth. Dit spul kwam niet uit Nederland en damn wat ging je daar hard van. Dik 12 uur stuiteren na 1 lijn en die knallende energie erbij heb dit nooit met andere speed ervaren. Zelfs niet met de beste speed hier uit Nederland heb pervitin een paar keer gehad meestal was het een kleverige gele pasta/kristalachtige super pep maar ook gewoon witte pasta wat het moest zijn. Het was in elk geval geen normale speed dat weet ik wel. Weet ook niet zeker of het was wat ze zeiden dat het was het ging onder de naam pervitin rond in ieder geval.

willemvaag zei:
Heb zelf in het verleden vaker speed gehad die ze pervitin noemen schijnbaar is dit ook een soort crystal meth. Dit spul kwam niet uit Nederland en damn wat ging je daar hard van. Dik 12 uur stuiteren na 1 lijn en die knallende energie erbij heb dit nooit met andere speed ervaren. Zelfs niet met de beste speed hier uit Nederland heb pervitin een paar keer gehad meestal was het een kleverige gele pasta/kristalachtige super pep maar ook gewoon witte pasta wat het moest zijn. Het was in elk geval geen normale speed dat weet ik wel. Weet ook niet zeker of het was wat ze zeiden dat het was het ging onder de naam pervitin rond in ieder geval.

Pervitin is methamfetamine afkomstig uit Tsjechië. Deze meth wordt naar zo'n beetje heel Europa en noord Amerika geëxporteerd. Heb het zelf meerdere malen gebruikt, vond de ervaring meer gruwelijk dan fijn.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Vond het zelf wel bruut spul alleen het hield niet op en na 3 weken was ik total loss. Had ook gewone pep ernaast gehaald een keer en het effect was gewoon verschillend. Het werdt af en toe verkocht als pep maar het was geen gewone pep dat weet ik wel.

Whitesnow

willemvaag zei:
Vond het zelf wel bruut spul alleen het hield niet op en na 3 weken was ik total loss. Had ook gewone pep ernaast gehaald een keer en het effect was gewoon verschillend. Het werdt af en toe verkocht als pep maar het was geen gewone pep dat weet ik wel.
Maar ga j er echt strak van staan?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Pervitin daar ga je zeker hard van het spul wat me onder die naam werd verkocht werkte beter als welke pep dan ook. Je kon ook gewone speed erbij nemen dat heb ik dus ook gedaan een grammetje gewone pep gehaald en een grammetje van die pervitin. Moet wel erbij zeggen dat ik niet toen nog helemaal niet wist dat het pervitin was. Het was de laatste keer dat ik een echte terugval heb gehad ongeveer 3 jaar terug. Haalde weleens gewone speed maar daar werd ik meestal helder van en ging wel lekker maar gewoon. Toen zat ik bij mijn supplier en daar zat nog iemand anders die pep bij zich had die verdomd veel op dat spul van mijn beginnersperiode wat Pervitin was.

Had de link nog niet gelegd zelf maar met normale speed kan ik gewoon stoppen na 2 dagen en daarmee was het niet mogelijk. Dacht zelf dat het gewoon goede kwaliteit speed was en ging ook zo hard dat ik niet erbij stilstond dat het wat anders had kunnen zijn. Dus ben helemaal doorgedraaid van dat spul en de kluts kwijtgeraakt ben super veel afgevallen in korte tijd. Heb een speedpsychose gekregen en ben door de politie opgepakt na 3 weken en gedwongen opgenomen. Eenmaal daar was ik aan het praten via internet en vertelde iemand me dat het helemaal geen normale speed was maar pervitin. Kan nu ook wel de link leggen met toen ik nog 16 was en de gele variant van pervitin had. Het lijkt op gewone pep dus de meeste mensen denken vaak dat het gewone pep is.

Heb zelf nooit de drugs laten testen maar andere mensen beweren dat ze het hebben laten testen dus het zal dan wel. Zelf weet ik wel dat het klopt want de effecten waren verschillend en pervitin is ook veel sterker en hoefde er ook veel minder van te nemen. Had er een lijn uitgelegd niets speciaals ofzo zelf de helft gepakt en de andere helft afgegeven. Binnen een minuut kwam het opzetten en heftig eerst begonnen mijn armen te tintelen vervolgens slaat het in de kop in. Het hele lijf begint te pompen en mijn eerste zin die ik zei toen was: Dit is de beste speed die ik in mijn hele leven heb gehad. Begon spontaan rondjes te rennen en heb de pep allemaal uitgedeeld zelf een aantal mini lijntjes gehad. De dag erna 10 gram gehaald en veel te veel genomen en zondagavond was ik aan het hallicuneren en moest ik terug naar de jeugdpsychiatrie. Kan mijn terugkeer daar niet meer herinneren. Die goeie ouwe tijd. Amen!

Vant-Hoekie

jonge koekert , meteen 10 gram halen ja en dan alles 1 in weekend erdoorheen jenzen ofwa? lekker enthousiast :P. Kdenk dat als je van een paar lijntjes van dat spul na 2 dagen gewoon weer kan slapen n herstellen hoor. Kan me niet voorstellen datje een week lang knoepert leip bent...
Maar ik heb dus ook Breaking bad zitten kijken en ben ineens zeer geïnteresseerde in methamfetamine!!! Trouwens echt een aarader die serie! beste wat ik van me leven heb gezien!
Ik ben zelf ook groots fan van alle soorten amfetamine en vindt het zo jammer dat ik zelf de koning der amfetaminen nog nooit heb gehad... jammer dat Nederland zich niet tot die productie richt.........

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
In Tsjechie en daar in de omgeving wordt die pervitin gemaakt en zo komt het hier terecht. Werd toen ook wel poolse speed genoemd denk dat het meekomt met de gastarbeiders uit Polen. Toentertijd was ik jong en moest meer en altijd nog meer maar nu is mijn rikketik wel na de klote 1 puntje pep en ik krijg direct steken en het gevoel dat ik doodga. Het probleem met die pep is dat je na elke lijn een rush echte rush krijgt waardoor je bij blijft nemen. Maar het ziet er niet uit als de glas meth in Amerika. Het zag er ook gewoon uit als normale pasta wat wel vaker gezegd was dat mensen speed en pervitin deden mixen om de speed beter te maken. Maar weet het allemaal niet in hoeverre dat was weet wel dat het een effect gaf wat ik nooit maar dan ook nooit meer zal vergeten.

Maar ik denk dat weinig mensen wisten dat het wat anders was dan gewone pep omdat het gewoon als pep werd of zelfs nog wordt verkocht. En op het moment dat ik het kocht noemde ze het pervetine maar ik wist niet wat het was dus dacht dat gewoon pep was. En als ik dan een keer gewoon goeie witte pasta had 60% amfetamine dan was het effect gewoon anders. En met gewone amfetamine blijf ik dat snuiven voor een rush die niet komt. En had ook een hoop van dat spul uitgedeeld/verkocht want was trots dat ik zo goed product op zak had, om even terug te komen op het bericht hiervoor.

Vant-Hoekie

nee joh je rikketik is nie na de klote anders benje dood, zit allemaal tussen de oren een menselijk lichaam is een wonder en hersteld zich gewoon! sporten en gezond eten! voor wat hoort wat.
kben nou zo nieuwsgierig na da effect! kldacht ook dat echte meth iets bruiner is dan pep ja..
en ik snap je ik heb hetzelfde met pep je voelt je wel lekker en this wel handig maar je zoekt eigenlijk toch zon rush effect ja! en kdenk wel meer mensen, hellaas kenik geen scheikunde zoals Mr white dat kan in breaking bad!!

Ik heb vanochtend me meth binnen gekregen. Dit gaat voor mij pas de 2e keer worden. De vorige keer had ik een poedervorm vanuit de VS en daar was ik helemaal euforisch van. Deze die ik vannochtend heb gekregen komt rechtstreeks vanuit Leipzig. Hoe vinden de kenners van het forum deze uitzien?

Bijlagen

• mettt.jpg
    mettt.jpg
    237,3 KB · Weergaven: 10.281

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Aan iedereen die hier zin in heeft:
Blijf aub van dat goedje af, het is inmiddels al wel bekend wat voor narigheid het kan/zal meebrengen toch?
Gebruik jullie verstand en laat deze voor wat het is.

Grts

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ziet er als glas uit maar het is een ticket naar de klote waar pep ophoudt gaat meth gewoon door! Verder ziet het er uit zoals je verwacht dat het eruit ziet als je over meth praat. Veel plezier dan maar..

Vant-Hoekie zei:
nee joh je rikketik is nie na de klote anders benje dood, zit allemaal tussen de oren een menselijk lichaam is een wonder en hersteld zich gewoon! sporten en gezond eten! voor wat hoort wat.
kben nou zo nieuwsgierig na da effect! kldacht ook dat echte meth iets bruiner is dan pep ja..
en ik snap je ik heb hetzelfde met pep je voelt je wel lekker en this wel handig maar je zoekt eigenlijk toch zon rush effect ja! en kdenk wel meer mensen, hellaas kenik geen scheikunde zoals Mr white dat kan in breaking bad!!

En mijn hart heeft wel flinke optaters gehad hoe kun jij weten of ik nu wel of niet iets aan mijn hart heb. Ik heb een paar jaar teveel gesnoven en op een bepaald moment was het versneden met iets waar ik beroerd van werd. Ben ermee doorgegaan en kreeg allemaal extreme lichamelijke symptomen. Hartkloppingen, steken waren niet gek en deze zijn gebleven nadat ik gestopt ben met die versneden pep. Daarna ben ik doorgegaan en de klachten zijn op gewoon goeie pep langzaam steeds erger geworden tot het zo erg was dat mijn psychiater me bij elke speedterugval valium moest voorschrijven. Bleef doorgaan en ben op de hartbewaking belandt met een extreem hoge pols en onregelmatige snelheid van 120 slagen per minuut naar 190 slagen dan weer 150. Dus ik naar de hartbewaking met steken en pijn had ook wat heroine bij heb dat genomen en de klachten namen af.

Dus dat ik hartklachten van de speed krijg is zeker zo en sporten en goed eten heeft hier in mijn geval geen invloed op. Aangezien ik 2 a 3 keer per week krachttraining doe en gewoon dagelijks goed eet, vitamine. overvloed aan eiwitten en eet 5 keer per dag. En de klachten zaten zeker niet tussen de oren. En een menselijk lichaam herstelt zich zeker wel maar tot op bepaalde hoogte maar wie ben jij om over mij te zeggen dat het tussen de oren zit. Ik ken mezelf het beste en ik wordt niet naar de hartbewaking doorverwezen als het tussen de oren zit. Er is meerder keren door een huisarts, psychiater en cardioloog gezegd dat ik met deze klachten een grotere kans maak om een infarct te krijgen dan iemand die geen klachten heeft. Het is wel gebleken dat wanneer ik geen speed er in principe niets aan de hand is maar zodra ik weer aan de pep ga dan komt het in een paar minuten opzetten.

Wawa

Belezen gebruiker
EksterVenray zei:
Ik heb vanochtend me meth binnen gekregen. Dit gaat voor mij pas de 2e keer worden. De vorige keer had ik een poedervorm vanuit de VS en daar was ik helemaal euforisch van. Deze die ik vannochtend heb gekregen komt rechtstreeks vanuit Leipzig. Hoe vinden de kenners van het forum deze uitzien?

Veel plezier er mee, wat mij betreft hebben ze de campagne om van meth af te blijven goed uitgevoerd. Echt deze drugs staat totaal niet in mijn intresse.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Wawa zei:
Veel plezier er mee, wat mij betreft hebben ze de campagne om van meth af te blijven goed uitgevoerd. Echt deze drugs staat totaal niet in mijn intresse.

Ik hoop dat anderen ook die instelling hebben, gebruik alsjeblief jullie gezond verstand.
Het is toch duidelijk hoe verwoestend deze drug is, heb je al gezien in welke omstandigheden het gefabriceerd word...in van die amateuristische huislabjes, ken je de gronstoffen van deze drug?

Je leven kan in een neerwaartse spiraal terecht komen na 1x meth-gebruik, veels teveel risico's en negatieve rompslomp, denk eens voor jezelf of dit goedje het wel echt waard is....

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ja meth-amfetamine heb ik ooit een lange tijd geleden gehad in Praag. Het werd daar aangeboden onder de naam speed. Een grammetje van gehaald terwijl ik dacht dat het "normale" speed was. Naar 1 dik lijntje kwam ik er echter achter dat dit geen amfetamine kon zijn, het was een soort van super speed. Veel kan ik mij niet herinneren maar in iedergeval kon ik die nacht niet slapen en het gevoel was gewoon TE lekker. Gevaarlijke troep die m-amfetamine hoor :wave:

batm

Meth is een van de duurste drugs die in Nederland verkrijgbaar is en dus ook schaars. Afhankelijk van de kwaliteit tussen 40 en 120 euro per gram). Veel Nederlandse gebruikers kopen meth in Duitsland of laten het per post vanuit de VS verzenden. Meth gebruik kan een behoorlijke afhankelijkheid veroorzaken.
In de Londonse gayscene is het shotten van meth de laatste jaren enorm toegenomen, met allerlei gezondheidsrisico's van dien: onveilige seks en/of het delen van naalden en shotattributen (soa, hiv, hepatitis C). Vanuit de gayscene is de drug overgewaaid naar de afterparty scene en ook in Amsterdam is het spul in bepaalde subscenes bezig met een gestage opmars.
Naar mijn idee is het slechts een kwestie van tijd voordat het spul ook hier makkelijker voorhanden is. Mijn eerste en laatste ervaring met meth was heel negatief. Extreem paranoia, totaal stuk gekauwde wangen, slapeloosheid en de vreselijkste drugskater die ik ooit heb gehad. Toen begreep ik die dat veel meth gebruikers eerst een snuif/hijs/shot nodig hebben om de dag op te starten.
Dus succes met je experiment, maar ik nooit weer. Breaking bad is een fantastische serie, maar meth een vreselijk linke drug.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Wat schijnt ik weet er het fijne niet van is dat Nederland een grote producent is van meth maar voor een Oost-Europese markt. Weet niet in hoeverre dat waar is heb dat een tijd terug op een nieuwssite gelezen.

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
ACAB93 zei:
ik vraag me eigenlijk altijd af wat het ergste is. is het nou crack ,heroine of crystal meth

Heroïne is denk ik het verslavendste.
Terwijl meth en crack ook heel verslavend zijn.
Maar toch denk ik dat een methverslaafde die elke dag gebruikt harder gesloopt word dan een heroïne junk.

Dus het is maar net wat je onder ergste definieert

dingo's kidneys

Carlo86 zei:
ACAB93 zei:
ik vraag me eigenlijk altijd af wat het ergste is. is het nou crack ,heroine of crystal meth

Heroïne is denk ik het verslavendste.
Terwijl meth en crack ook heel verslavend zijn.
Maar toch denk ik dat een methverslaafde die elke dag gebruikt harder gesloopt word dan een heroïne junk.

Dus het is maar net wat je onder ergste definieert
met heroine(chinesen) kan je jaren doorgaan voor je omgeving het merkt, bij (dagelijks gebruik van) meth lijkt me dat je gewone leven vrij snel voorbij is. In duitsland kwam je wel methheads tegen in het uitgaansleven, de beschrijving van zo'n gast:

I'm awake for three nights now, Im talking shit I know! I'm not even human any more, just f*cking monkey, I don't feel anything anymore just energy and It goes on and on!

en nog een hoop wat niet meer te volgen was. IIg niet het enthausiasme waardoor ik er ook zin in krijg :P mischien wel een oplossing als je de hele ADE in een rit wil doen :kots:

Bovenaan