Meth is een van de duurste drugs die in Nederland verkrijgbaar is en dus ook schaars. Afhankelijk van de kwaliteit tussen 40 en 120 euro per gram). Veel Nederlandse gebruikers kopen meth in Duitsland of laten het per post vanuit de VS verzenden. Meth gebruik kan een behoorlijke afhankelijkheid veroorzaken.
In de Londonse gayscene is het shotten van meth de laatste jaren enorm toegenomen, met allerlei gezondheidsrisico's van dien: onveilige seks en/of het delen van naalden en shotattributen (soa, hiv, hepatitis C). Vanuit de gayscene is de drug overgewaaid naar de afterparty scene en ook in Amsterdam is het spul in bepaalde subscenes bezig met een gestage opmars.
Naar mijn idee is het slechts een kwestie van tijd voordat het spul ook hier makkelijker voorhanden is. Mijn eerste en laatste ervaring met meth was heel negatief. Extreem paranoia, totaal stuk gekauwde wangen, slapeloosheid en de vreselijkste drugskater die ik ooit heb gehad. Toen begreep ik die dat veel meth gebruikers eerst een snuif/hijs/shot nodig hebben om de dag op te starten.
Dus succes met je experiment, maar ik nooit weer. Breaking bad is een fantastische serie, maar meth een vreselijk linke drug.