Cropps blazende reggae-dubkrantje

cropp

Badass junkie
Dub

Ieder moment, elk moment, dub is de shizzl, dub is net als een ontsteking, het klopt, het zweert en het leeft!

Dub is mijn ding!

Who`s with me?!?!?!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tot zover de zangloze dub, nog wat commerciele muziek, reggae

Vette reggae:

Skip @ 1:00

de efteling:

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Niet écht mijn ding, maar het is wel überrelaxt. Waarschijnlijk overbodig om te zeggen, dat dit het best klinkt onder het genot van een lekkere joint.

brick_top

Experimenterende gebruiker
DamienDope zei:
Niet écht mijn ding, maar het is wel überrelaxt.
Voor mij geldt hetzelfde, kan er goed naar luisteren maar zet het niet makkelijk uit mezelf op ofzo.

Heb laatst wel de documentaire Dub Echoes gecheckt. Gaat onder andere over de invloed van dub op de hedendaagse (elektronische) muziek. Aanrader!

OnderDeEik

Wijs gebruiker

Met dank aan Seth :)
Vind dit echt een geweldige track, het is relaxt maar heeft alsnog een gigantische kracht :hearteyes:

Hakvlees

Experimenterende gebruiker
Durf niet te zeggen of dit ook dub heet(klinkt wel als de andere dingen in dit topic), maar in elk geval een teringrelaxed nummer

seth

Gast
Ini man seh, give Thanks and praises onto the most-high king. His Imperial Majesty Haile Selassie-I Selah.​

seth

Gast

cropp, als je geinterreseerd bent kom ééns langs met een externe harde schijf. Kan u voorzien van een aantal gig aan dub/reggae/roots

Zazuu.

Bewuste gebruiker
ik kwam vroeger weleens in een cafe waar ze de eerste vrijdag van de maand een reggae bandje hadden en de 3e vrijdag van de maand een soundsystem, en die soundsystem draaide dan tussen reggae en dub(step) in, erg lekker was dat. Ben zeker wel fan van dub, ik wordt alleen vaak verward met de verschillende definities ervan.

Deze dan.

seth

Gast
Zazuu. zei:
ik kwam vroeger weleens in een cafe waar ze de eerste vrijdag van de maand een reggae bandje hadden en de 3e vrijdag van de maand een soundsystem, en die soundsystem draaide dan tussen reggae en dub(step) in, erg lekker was dat. Ben zeker wel fan van dub, ik wordt alleen vaak verward met de verschillende definities ervan.

Deze dan.

Dat is dubstep, geen dub je hoort het aan de wobble.

knolselderij

Wijs gebruiker
kan iemand mij als leek vertellen wat hier het verschil is met reggea (met sommige tracks met hier en daar wat dancehall invloeden)

seth

Gast
dit is reggae:

De teksten gaan over:
Godsdienstige thema's, de terugkeer naar afrika, vrede, liefde

Dit is dancehall:

de teksten gaan over:
Geweld, de getto's, anti-homo repliek, (vergelijkbaar met hip hop)

knolselderij

Wijs gebruiker
verschil tussen dancehall en reggae hoef je me niet uit te leggen. maar alles wat ik hier hoor klinkt voor mij gewoon als reggea. wanneer is het dan dub

seth

Gast
bij dub word er veel met delays gewerkt. Ook heb je van de meeste nummers een gewone versie "reggae" en een dub versie, met veel minder tekst, zwaardere (hardere) bas en veel meer echo's en effecten.

vb:

=reggae
= dub versie

Dan heb je ook steppers-dub & digistep de digitale versie, herkenbaar ritme/baslijn. Deze platen zijn sowieso dub. Maar bestaan ook uit meerdere versions.

= steppers dub
= digistep

Bovenaan