creativiteit

jasper

Wijs gebruiker
ik heb hier al vaak horen zeggen dat je als je stoned bent creativer wordt
nou ik snap dat echt niet :tongueout: als ik stoned ben heb ik echt geen zin om
1) papier te zoeken
2)kleurpotloden, balpen, weet ik wat te zoeken
3) zo een kleurpotlood vast te pakken
4) beginnen tekenen

naar het blad staren is miss nog leuk als je echt compleet gaar bent maar dan nog :)

ZI09

Bewuste gebruiker
Ik heb mijn gitaar er wel eens bij gepakt toen ik stoned was, en ik moet zeggen, ik heb me zelden zo lang vermaakt met 8 noten die zo prachtig klonken.

Tekenen begin ik niet aan. Ik heb er de middelen niet voor, en weinig zin in vermoed ik. Geen idee.

Het lijkt me wel eens interessant om paint aan te laten staan ofzo de volgende keer als ik stoned ben, hehe.

Ik houd jullie op de hoogte, ofzo :P

Allolalie

Bewuste gebruiker
Als ik stoned ben word ik echt nog wel veel creativer. Het komt bij mij dat sommige kaders in het denken vervagen, waardoor je in feite meer mogelijkheden heb. Zo verspreek ik me nog al eens of floep ik er een ander woord uit, wanneer ik praat, door komen de mooiste uitspraken uit. Zoals "Hasta en doei" toen ik een keer weg ging. Ook met tekenen e.d. werkt het, sta er voor open!

azgaza

Badass junkie
Ik ben heel creatief ingesteld en ik teken en schilder heel vaak stoned en speel vaak muziek stoned. Maar ik merk weinig verschil het is eigenlijk een beetje hetzelfde, alleeen ga je er stoned véél meer in op.

matthijs

Badass junkie
Dat je er creatiever van wordt bereik je nog wel als je hasjpijpje rookt. Maar ook dan verkies ik zitten en zappen boven tekenen.

MetaalKonijn

Badass junkie
Creatief zijn hoeft niet persé te betekenen dat je je teken-gear d'r bijpakt, 't gaat om je hele gedachtengang op dat moment.

jasper

Wijs gebruiker
het tekenen was maar een voorbeeld
ik bedoel gewoon net zoals matthijs zegt
als ik stoned ben wil ik gewoon lekkr zitten, niets doen

MetaalKonijn

Badass junkie
Dan kun je tegelijkertijd wel een mooi aantal creatieve ideeen opdoen. Wel jammer dat als je nuchter bent, 't weer kwijt bent.

disaster

Bewuste gebruiker
Bij mij ligt het eraan.
Als ik hasj in een puurpijp rook, wordt ik heel relaxt high. Dan ben ik ook in staat om creatieve dingen te doen en heb genoeg energie.
Als ik een joint rookt met sterke wiet, wordt ik al snel te lam om iets te doen.

Jeller

Badass junkie
te lam wordt ik niet.. maar ik denk gewoon niet dat je tot meer in staat bent dan nuchter.. daarom niet slechter ook hé

Taste

Experimenterende gebruiker
Ik heb ook niet echt zin om te tekenen als ik stoned ben. Wel heb ik dan creatieve gedachten maar die vindek maar dwaas als ik weer nuchter ben :P

@ disaster : zalige avatar. heb er 5 min naar zitte kijke :openmouth:

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Bij veel drugs kan creativiteit worden getriggerd. Maar dan moet dat al in de persoon zélf zitten.

Mozart was drank verslaafd. Phillip Glass nam paddo's en lsd. Paul mc Carthy ook. John Coltrane en Charlie Parker spoten zich plat. Maar dat waren al creatieve mensen opzich.

Blowen vernauwt en vergroot verschillende spectra in je brein, dus je kan creatieve uitspattingen hebben erdoor, maar over het algemeen smoort het je wíl om je creative ideeen uit te gaan werken.

Inderdaad, het voelt alleszins aan alsof weed je creativiteit stimuleert, het lijkt alsof je alles vanuit een andere hoek bekijkt,
zeker bij beginnend of sporadisch gebruik.

Volgens mijn ervaringen is het wel zo dat je bij zwaar gebruik je motivatie verliest om effectief je "creatieve plannen" te gaan uitvoeren.

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
TranskeiRooibaart zei:
Inderdaad, het voelt alleszins aan alsof weed je creativiteit stimuleert, het lijkt alsof je alles vanuit een andere hoek bekijkt,
zeker bij beginnend of sporadisch gebruik.

Volgens mijn ervaringen is het wel zo dat je bij zwaar gebruik je motivatie verliest om effectief je "creatieve plannen" te gaan uitvoeren.

exact.

Qocaïne

Badass junkie
Creatief... das toch iets wat ik écht niet ben helaas.
Ik heb genoeg fantasie, maar kan deze niet uiten!

Teken, knutselen, dichten allemaal niet voor mij weggelegd!

Alleen onder invloed van paddo's kan kunnen er nog mooie dingen uit me komen! Onder invloed van THC absoluut niet :grin:

bas410

Experimenterende gebruiker
ik DENK altijd creatiever te zijn, maar test het maar eens, maak een 'kunstwerk' onder invloed en bekijk het daarna nuchter. bij mij persoonlijk lijkt het dan erg infantiel en snap ik het 'geniale' er niet meer van.

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
je kunt helder ook nooit zo mooi werken, de details die het geheel vormen vervallen. Heb veel gedachten gehad onder invloed van hasj, maar als ik ze nuchter wou uitwerken, kwam het er nooit uit.
Met wiet heb ik geen geniale ingevingen, dan wil ik slechts als een spons alles om mij heen opnemen, maar er zit absoluut geen output bij.
Lekker eenvoudige spelletjes als pesten of een film kijken gaat nog wel, maar dat is ook echt de grens

Mulholland Drive

Bewuste gebruiker
Psychoticoverdose zei:
je kunt helder ook nooit zo mooi werken, de details die het geheel vormen vervallen. Heb veel gedachten gehad onder invloed van hasj, maar als ik ze nuchter wou uitwerken, kwam het er nooit uit.
Met wiet heb ik geen geniale ingevingen, dan wil ik slechts als een spons alles om mij heen opnemen, maar er zit absoluut geen output bij.
Lekker eenvoudige spelletjes als pesten of een film kijken gaat nog wel, maar dat is ook echt de grens

LOL bizar. Ik speel altijd vet ingewikkelde games op de pc, Morrowind, Battlefield 2 etc. Vet knetter. Of studeren, muziek schrijven. Soms gaat het best en heb ik een emotionele boost door die drugs. maar dat is echt heel soms.

bas410 zei:
ik DENK altijd creatiever te zijn, maar test het maar eens, maak een 'kunstwerk' onder invloed en bekijk het daarna nuchter. bij mij persoonlijk lijkt het dan erg infantiel en snap ik het 'geniale' er niet meer van.

Dat betekent niet dat het niet geniaal is! Ik zeg ook niet dat dat zo is. Maar je kan best vette shit maken, knetter zijnde. Heb ik zeker gedaan.

Qocaïne zei:
Creatief... das toch iets wat ik écht niet ben helaas.
Ik heb genoeg fantasie, maar kan deze niet uiten!

Teken, knutselen, dichten allemaal niet voor mij weggelegd!

Alleen onder invloed van paddo's kan kunnen er nog mooie dingen uit me komen! Onder invloed van THC absoluut niet :grin:

Probeer muziek!

Bovenaan