Creatiever door drugs?

Pascal FM

Bewuste gebruiker
Als ik zelf onder invloed ben ben ik altijd erg geneigd om te creeren, creatief te zijn doormiddel van muziek maken, tekenen, knutselen, fotograferen, fotoshoppen.
Natuurlijk hangt het er van af wat voor drugs ik gebruik. Zijn er gebruikers sowieso creatiever of worden ze creatiever door drugs(op welke manier dan ook)...zijn ze minder geremd? Ik ben ben nieuwd of er meer mafkezen zijn zoals ik en hun visie daarop... :)

Fidge

Bewuste gebruiker
Pascal FM zei:
Als ik zelf onder invloed ben ben ik altijd erg geneigd om te creeren, creatief te zijn doormiddel van muziek maken, tekenen, knutselen, fotograferen, fotoshoppen.
Natuurlijk hangt het er van af wat voor drugs ik gebruik. Zijn er gebruikers sowieso creatiever of worden ze creatiever door drugs(op welke manier dan ook)...zijn ze minder geremd? Ik ben ben nieuwd of er meer mafkezen zijn zoals ik en hun visie daarop... :)

Helemaal mee eens. Dat is toch een essentieel kenmerk van drugs. Ik denk niet dat je creatiever wordt, dat is iets van jezelf. Ik denk dat het juist vormgeven of het uiten van gevoelens met drugs vorm kan krijgen.

Als je de juiste drug kiest tenminste. Met een joint kan ik me heel creatief voelen, maar dat komt er echt tot uiting. Met speed kan het een waterval zijn....

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Het is vooral een nieuwe bron van inspiratie. Maar het is nog steeds aan de persoon zelf om er iets mee te doen. Dus ik denk niet echt dat je er creatiever door wordt maar je creativiteit wordt wel meer getriggerd. :)

Drientje

DF-koning
Ik heb echt veel creatieve en ook wel minder creatieve dingen gedaan onder speed. Ik ben meer gefocust om het dan af te krijgen, al moet ik er nog een nacht extra voor uittrekken...

Ik denk niet dat je creatiever wordt, ik geloof dat het al in je zit maar dat het extra gestimuleerd wordt door de drugs die je hebt genomen. Er is tenslotte bewezen dat er andere connecties worden gelegd in je brein op het moment dat je gebruikt. Het is niet zo raar dat je dan dingen bedenkt en meteen uitvoert.

Pascal FM

Bewuste gebruiker
Immo zei:

Leuk stukje, hoewel je je altijd kunt afvragen hoe betrouwbaar bepaalde onderzoeken zijn :) . Ik ken namelijk 3 personen incl. mezelf die niet perse extravert zijn, eerder introvert maar die de meest fantastische dingen weten te creeren van muziek tot tekeningen, van knutselwerken tot tekst. volgens dat onderzoek zouden we dus nog beter presteren als we meer exrtavert geweest zouden zijn. Het zou natuurlijk kunnen, alleen kan ik me daar moeilijk in verplaatsen wat misschien een tekortkoming van mezelf is :wink:

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Ik denk niet dat je creatiever wordt, ik geloof dat het al in je zit maar dat het extra gestimuleerd wordt door de drugs die je hebt genomen.

DIT.
Zelf wordt ik onder invloed bijna altijd de meest luie persoon en het enigste wat ik wil is muziek. Aan tekenen of schilderen heb ik nog nooit gedacht. Ofja, 1 keertje dan. Wat ik dan weer wel doe is helemaal beginnen filosoferen over de maatschappij etc. Ooit heb ik eens ergens midden in de nacht opgestaan, en 3 paginas vol geschreven met hele rare zinnen over onze beperking van denken etc. Echt vaag. Helemaal paranoia verhaal over vrijheid van denken, over dat de overheid LSD verbied en nog veel vagere dingen waar ik me zelf voor schaam dat ik dat ooit kunnen denken heb. Ik wou toen helemaal geen licht en heb dit geschreven met een klein dimlichtje. Nog steeds vraag ik me af of dat geen paar uur durende psychose ofzo kan zijn :tearsofjoy:.

NorthernLightBE's nutteloze bijdrage aan dit topic, en teveneens een van mijn grote geheimen

kaasbaas

Badass junkie
Ik word er niet creatiever van, maar de ervaringen die ik heb door drugs zijn wel degelijk inspiratie bronnen.

Katatonia

Experimenterende gebruiker
Ik merk dat ik op mdma meestal in een fase kom waarbij ik ga nadenken over mijn werk. (Ik ben een maandelijkse-op-de-bank-gebruiker)
Ik kwam dan op het ene na het andere idee en bedacht oplossingen voor problemen en uitdagingen.

Het leek mij zonde van de tijd (wie wil er onder invloed van mdma in Godsnaam met wérk bezig zijn?!), en de volgende dag waren de ideeën alleen nog een vage blur.

Laatst heb ik de moeite genomen om een notitieblok te nemen en wat steekwoorden op te schrijven, en wat blijkt?

Meerdere kantjes met zeer bruikbare hersenspinsels waar ik - serieus - maanden plezier van heb gehad!

Dus als de ideeën komen, besteed ik er een kwartiertje aan, dan leg ik mijn schrijfblok weg en ga ik verder met wat ik éigenlijk wilde doen. (Mijn partner te grazen nemen.)

5HTa

Experimenterende gebruiker
Ik denk niet dat de drugs je creatiever maakt, maar het helpt wel met de creativiteit, als ik bv lsd op heb kan ik echt verdwijnen in de muziek die ik maak waardoor het ongeremd is, van mdma krijg ik weer heel veel inspiratie. Ik zie het meer alsof ik normaal een potlood heb waarmee ik teken en met drugs op bv opeens photoshop met een tekentablet. Drugs is in mijn ervaring een soort gereedschap.

Bovenaan