Controles

Beste forumgebruikers,

Ik vroeg mij af als iemand van jullie al eens werd tegen gehouden op de terugweg van de shop naar België. Zo ja, wat was er toen allemaal gebeurd?

Ik kijk alvast uit naar jullie reacties!

Grts

MeejheM

Badass junkie
hier in eindhoven moet je meestal een nederlands legitimatiebewijs laten zien bij je aankoop, ik weet niet of ze moeilijk doen als je die niet hebt.

in nederland wordt niet structureel gecontroleerd op buitenlandse "drugstoeristen". dus de grens zal je wel halen. wat ze in belgie verder doen weet ik niet, maar aan de grens is ook geen controle. alleen bij een verhoogde terrorisme dreiging misschien en er is een tijdje controle geweest op mensensmokkel, maar dan nederland in.

Wacky

Badass junkie
Nederlands legitimatie bewijs moet al heel lang niet meer.

Ik geloof dat een half jaar geleden bekend was gemaakt dat een aantal steden waaronder eindhoven dat niet meer doen. 2 maanden terug met een belgse vriendin de proef op de som genomen, duidelijk gevraagd of zij het zelf kon kopen en dat kon, ze kreeg het netjes mee met haar belgse identiteits bewijs.

Grenscontrole heb ik nog nooit gezien.

Allemaal bedankt voor jullie reacties! :grin:
Ik vroeg mij inderdaad alleen af als er soms toevallig controles zijn op de grens België/Nederland in verband met mensen die wiet hebben gekocht in NL en terug wouden gaan naar BE.

Bovenaan