Contramal (Tramadol) + combi

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
Van 15 december tem 14 januari zat ik met nierstenen. Heb hiervoor eerst Tramadol 50mg voorgeschreven gekregen (+Diclofenac, maar gaat nu vooral over de Tramadol), vond dit bij kolieken niet snel en efficiënt genoeg werken, daarna de vloeibare versie Contramal 100mg/ML voorgeschreven gekregen. Moest bij de pilvorm soms 3 à 4 x nemen (150-200mg) en dan soms nog per 1 pil doorheen de dag, dat ik soms tegen de 400-500mg/dag zat, op de ergste dagen. Dus had dan Contramal en dit werkte veel beter, per hevige steek (koliek) nam ik meestal eerst 100-150mg (8-12 x pompen) en ik voelde het gewoon werken, ding was wel, nadat hevigste pijn weg was, nam ik 'preventief' nog bij, meestal nog eens 100mg. Als de pijn dan echt weg was, had ik toch wel nog lang een lekker effect vd contramal (Tramadol), kan het gevoel beschrijven als, zonder zorgen, lichte tot milde euforie en langer wakker blijven en dit duurt al bij al nog vrij lang, ca 4à5u na verdwijnen pijn. 'Probleem' was dat ik het meer ging gebruiken omdat het fijn gevoel gaf, met op het moment en dag(en) erna weinig tot geen nadelen, soms beetje misselijk, mr dat ging niet op tegen het positieve gevoel. Via huisarts had ik nog extra flesje contramal 100mg/ml kunnen aanschaffen, met die gedachte, was het eerste flesje snel leeg:grinning: Nu neem ik het nog af en toe puur creatief of als ik me wat verkouden of voos ofzo voel, is zo'n lekker middeltje, ambetant en minder gevoel is tijdje letterlijk verdoofd.

Vraagje dat ik omtrent Tramadol en Contramal heb: Is het een algemeen iets dat vloeibare Tramadol zoveel beter en sneller werkt dan de pilvorm? Zou de tramadol in pilvorm dan niet na langere inwerktijd uiteindelijk zelfde lekker gevoel als contramal moeten geven, aangezien het toch om de actieve stof Tramadol gaat?

Nog extra informatie, ik neem ook dagelijks 30-45mg Mirtazapine en 150mg Seroquel en met tussenpozen 10-15mg zolpidem, dit ivm manische-depressie/slaapproblemen. Mijn vraag hierbij is, zijn er aannemelijke risico's verbonden aan deze 3 medicijnen in combinatie met Tramadol? Bij googelen zie ik vaak het serotoninesyndroom passeren, maar geraak er niet echt uit wat dit exact is, of dit lichamelijk en geestelijk zo erg is, hoe groot de kans hierop is en indien je dit zou krijgen er nog vanaf geraakt.

Grts

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Dicclofenac is niet goed voor de maag , Heb je maag je maagbeschermers? Anders zou je iets als omeprazonol moeten nemen.

En heb de 3 voor je opgezocht

Ik hoop dat je er wat aan hebt en beterschap!

Bijlagen

• Screenshot_20200330-051524_Medscape.jpg
    Screenshot_20200330-051524_Medscape.jpg
    116,3 KB · Weergaven: 2

transformated

Badass junkie
Dicclofenac is niet goed voor de maag , Heb je maag je maagbeschermers? Anders zou je iets als omeprazonol moeten nemen.

En heb de 3 voor je opgezocht

Ik hoop dat je er wat aan hebt en beterschap!
Pantomed is anders ook een goeie maagbeschermer, zeker tegen het zuur.
Ik zie niet hoe je van tramadol een fijne high krijgt eerlijk gezegd.
Heb het zelf genoeg genomen. Misschien met een benzo ofzo anders is het toch maar troep tenzij je pijnklachten heb.

Bovenaan