nee lichamelijk is alleen op korte termijn vervelend
geestelijk blijft het heel je leven en is het vrij zwaar om er niet aan toe te geven.
meer dan bij andere drugs is er in het algemeen dat gevoel dat heroïne geeft, dat geeft niets anders in het leven.
het is voor veel ex-heroïnegebruikers moeilijk om nog gelukkig te worden, het gevoel van euforie dat je hersens door heroïne geven is praktisch niet te evenaren.
ik heb er niet zo veel moeite meer mee, ik gebruik nog wel benzo's. en ritaln maar alleen medicijnen, meeste nog voorgeschreven ook, en dat heb ik goed in de hand, ik vertel het aan mn moeder en ik gebruik nooit meer dan 1 slaappil per dag. maar ik kan niet meer zonder iets kalmerends de meeste dagen.
of dit door mijn gebruik komt weet ik niet.
de geestelijke gevolgen zijn meestal wel erg. ik ben maar 4 maanden verslaafd geweest, en ook omdat ik ook genoegen neem met een slaappil, is mijn trek vrij goed te controleren. durf niet te zeggen of dit zonder slaappillen ook zo is...
maar ookal is het weinig ernstig, het kan wel enorm moeilijk zijn op sommige momenten. als ik in de tram zit en ik zie een verslaafde lopen buiten herken ik het gelijk en dan zie ik van die beelden en voel ik het gevoel dat heroïne geeft een fractie van een seconde opnieuw. dan is het wel moeilijk maar tot nu toe heb ik het goed in de hand kunnen houden.
dus de geestelijke gevolgen zijn wel erg meestal