Coke testen: de hot plate

Iedere stof heeft zijn eigen smeltpunt. Vroegâh testen we coke door een heel fijn sample op een microscoop glaasje te leggen en af te dekken met een dekglaasje, op een blokje koper te leggen met een gat er in voor een thermometer en dan langzaam te verwarmen.

Op een bepaald moment zie je dingen smelten. Manitol smelt bij een andere temperatuur dan speed of coke bijvoorbeeld. Je ziet dan natte puntjes in het poeder verschijnen. Je kijkt naar de temperatuur op dat moment en je hebt een prima idee waar het spul mee is versneden en hoeveel. Chemische coke haal je er al snel uit door het een beetje te komen met maagzout (freebase maken), dat lukt niet.

De temperaturen weet ik niet meer uit mijn hoofd. Heeft iemand nog een tabelletje (en dan geen onzin uit de film)?

davie

Wijs gebruiker
Ik geloof dat coke een smeltpunt van 195 graden. Misschien zelfs 197. Maar ja manitol of lidocaïne ik zou het niet weten, maar volgens mij wel veel lager

acidboy

Badass junkie
smeltpunt cocaine is inderdaad zoals davie zei 195 graden celcius.

Manitol heeft naar ik meen een smeltpunt van ongeveer 166-168 graden celcius.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij wordt alles eerst gewoon ontleed op welke stoffen erin kunenn zitten.
Dan misschioen een smeltpunt berekening, ik wil vooral weten wat er nog meer in zit bij zo'n dure test.

Groet

Stonie

DjTrips

Bewuste gebruiker
iemand ooit blow gezien ? daar zeggen ze mooi alle cijfers, echte columbian bijna niet versneden coke is aan 186 ofzo en 100% is 190 193 ong

royallicious

Belezen gebruiker
DjTrips zei:
iemand ooit blow gezien ? daar zeggen ze mooi alle cijfers, echte columbian bijna niet versneden coke is aan 186 ofzo en 100% is 190 193 ong
Ik heb gister blow nog liggen kijken !
Meesterlijke film :grin:.
Maar was het niet 187 graden waarbij het vloeibaar werd?

Weednator

Bewuste gebruiker
Bet stukje even opgezocht

Zuivere coke : 185 - 190 °C
Additieven : 100 °C
Kwaliteitsspul : 140 °C

Zo zeggen ze het in de film

davie

Wijs gebruiker
Volgens mij ligt het ook maar net aan de structuur. De coke wordt steeds zuiverder en het smeldtpunt steeds hoger.

Vroeger lag het smeldt punt van coke op iets van 182 graden geloof ik alleen dat ligt telkens hoger. Ik geloof op dit moment 197 graden dus. Blow speelt zich af in de jaren 70 en 80. Dus kan goed zijn dat het toen lag op 187 graden was.

Ik geloof dat de coke bij de boer in columbia 89,3% zuiver is en beter is er denk ik niet te krijgen en dan is het gewoon 197 graden.

royallicious

Belezen gebruiker
Weednator zei:
Bet stukje even opgezocht

Zuivere coke : 185 - 190 °C
Additieven : 100 °C
Kwaliteitsspul : 140 °C

Zo zeggen ze het in de film
This is great a 100% pure Colombian cocaine, ladies and gentlemen. Discoshit!
Geweldig :grin:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Zoek en gij zult vinden:

Cocaine (puur dus, 100%): 195°C
Mannitol: 165°C
Lidocaine:68 °C
Inositol: 225-227 °C

Bron: wikipedia!

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Zoek en gij zult vinden:

ts

Bewuste gebruiker
Hoe kun je aan de hand van uitkoken eigenlijk zien hoe puur het nu is, of is het percentage berekenen een beetje natte vinger werk?

En wat gebeurt er als de coke weer afkoelt? Neem aan dat het dan weer vaste vorm aanneemt, maar wat is dat voor spul?

Ben wel zeer benieuwd om het een keer te proberen. Gewoon for the know.

Delcasa88 zei:
Zoek en gij zult vinden:

Inositol: 225-227 °C

Effe uit de running geweest...

Thanks! Zo roestig was ik dus nog niet he :wink:

Ik heb ooit een mooi tabelletjes gehad.

Wat betreft koken om de zuiverheid te bekijken: "tandartsencoke" wast niet, dus da's al een goeie test om te kijken of je geen meuk krijgt. Goede coke levert veel base op. Je moet echter wel uitgaan van drooggewicht en bovendien is het een andere stof dus je kunt de hoeveelheden ook niet één op één met elkaar vergelijken.

Basen is overigens veels te lekker en veels te gevaarlijk. Heb het zelf ondervonden en ging er bijna aan onderdoor. Da's de stap van (re)creatief gebruiken naar junken. Kan het niemand aanbevelen.

Krijg je een pijp voor je snoet om hem eens te proberen: doe het niet! Serieus!

Megaman

Newbie
Wakker worden mensen na al die jaren haha :tongueout: getest hoor 190-197 klopt idd maar dat houd wel in dat je dan op 90 tot 97% pure cocaïne zit en geloof me dat is zeker nog wel te krijgen anno 2023 adios amigos

Bovenaan