Coffeeshops mogen geen spacecake verkopen

mercury.31

Experimenterende gebruiker
Cooper zei:
Spacecake mag niet (meer) verkocht worden in coffeeshops.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spacecake -onderaan.

Dat is toch niet zo, of heb ik iets gemist?

hmmm, volgens mij is dat onzin, zag hiero in de shop laatst nog spacecookies liggen, waarom zouden die dan wel mogen?

Maar wikipedia zit er wel vaker naast, zo ook in een ander artikel waar word genoemd dat er sinds 2010 met een speciaal passysteem in de coffeeshops in Maastricht word gewerkt. Dit is ook niet het geval, althans merk ik er niks van. Geen zin om dat artikel op te zoeken, maar ik las het toevallig laatst.

kentucky

Nee, dat klopt. Coffeeshops mogen geen spacecake verkopen.

Sommige shops doen het en kennelijk wordt het gedoogd, want ik heb nog nooit gehoord dat er een shop een sanctie voor gekregen heeft.

Eigenlijk verdienen shops gewoon dikke boetes omdat er veel te weinig wiet in zit :wink:.

salviatripje

mercury.31 zei:
Maar wikipedia zit er wel vaker naast, zo ook in een ander artikel waar word genoemd dat er sinds 2010 met een speciaal passysteem in de coffeeshops in Maastricht word gewerkt. Dit is ook niet het geval, althans merk ik er niks van. Geen zin om dat artikel op te zoeken, maar ik las het toevallig laatst.

dat zou heeeeeel lame en gay zijn, who cares? ze moeten gwn altijd naar leeftijd vragen en niet zo'n systeem installeren omdat die medewerkers te lui/knetter zijn om het te controlleren.
kost ook weer eens onnodig geld :(

SmokeMe

Belezen gebruiker
Hebben mensen serieus dat hele pasjessysteem gemist?

Als je graag je joint wil blijven roken zou ik ontwikkelingen een beetje in de gaten houden, het zit eraan te komen :P

cropp

Badass junkie
kentucky zei:
Eigenlijk verdienen shops gewoon dikke boetes omdat er veel te weinig wiet in zit :wink:.
ik vroeg eerst hoeveel er in zo`n hashcooky zit, zegt ie:`er zit 0.15 gram in een koek, en 0.2 in een voorgedraaide :openmouth:

ik draai echt maar 2 en een halve joint van een gram hoor...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
cropp zei:
kentucky zei:
ik vroeg eerst hoeveel er in zo`n hashcooky zit, zegt ie:`er zit 0.15 gram in een koek, en 0.2 in een voorgedraaide :openmouth:

ik draai echt maar 2 en een halve joint van een gram hoor...

Hier in de shop is de inhoud in een plakje cake altijd anders ( afhankelijk welke wiet of zelfs knipafval is gebruikt) en voorgedraaide 0.33.

0,2 is wel errug gierig. Van een voorgedraaide haze ben ik toch altijd wel stoned, van een plakje cake super knetter. En dat terwijl ik er normaal 2 uit een gram draai.

Smokin046

Inhoud van een voorgedraaide hangt bij de shop gewoon af wat voorn wiet het is en de kwaliteit ervan.
zo krijg je hier 0,3 gram in een haze jointje en 0,5 gram in een pollen hasj jointje.
In de plak cake zit vaak ook rond de 0,3 gram, maar dat klopt, daar kan je ook ff zeer stoned van zijn.!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Smokin046 zei:
Inhoud van een voorgedraaide hangt bij de shop gewoon af wat voorn wiet het is en de kwaliteit ervan.
zo krijg je hier 0,3 gram in een haze jointje en 0,5 gram in een pollen hasj jointje.
In de plak cake zit vaak ook rond de 0,3 gram, maar dat klopt, daar kan je ook ff zeer stoned van zijn.!

Hier niet, alles 0,33 gram.
Voor een buitenwietje betaal je dan 2,00 p/s terwijl een haze er 4,50 kost.

En voor die standaard plakjes cake word je er wel lekker stoned van.
Hoewel ik heb gehoord dat bij veel shops de cakes/brownie/what ever niet altijd even sterk zijn, waardoor je moeilijk kunt doseren.

Bovenaan