Coffeeshops in Breda

0-0warior0-0

Experimenterende gebruiker
Ik vraag me af of er hier op dit forum mensen zitten die in de parel van het zuiden hun jointje roken. Om het topic te starten, welke shop in Breda gaan jullie het liefst en welke wietsoort nemen jullie dan?

Ikzelf ben sinds kort erg van de fly 'n high, korte tijd geleden was het bagger maar ze verkopen toch wel de beste haize van Breda. Verder als ik weinig geld heb haal ik daar de crystal. Een doosje bomvol met wiet wat gewoon goed te roken is. Ook de voorgedraaide haize zijn redelijk goed daar, maar ik zou toch gewoon mijn eigen doosje haize kopen.

Verder haal ik mijn white widow bij de boot. Al is het wel weer een tijdje geleden dat ik daar geweest ben. Mijn hash komt van de straat, die kan ik nooit naar mijn wens vinden in de shop.

:stoned:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ga al een tijdje niet meer naar coffeeshops, vroeger als ik naar Breda ging was het naar:

Pax de boot: Cantaloupe of Amnesia13, soms ook wat hasj erbij (vind het de beste shop zeker voor hasj), wel wat prijzig maar steeds mooie kwaliteit.

Purple rain: White widow, Amnesia, jack herrer.
Minder duur dan de boot, kwaliteit verschilt maar over het algemeen is de kwaliteit merendeels goed.

Vroeger de mediteranee vond ik de beste shop van de stad, deze is inmiddels helaas gesloten dacht ik.

In 'De Baron' ben ik 1x geweest en zeker niet te klagen erover, die wiet die ik daar gerookt heb ontglipt me even.

Fly'n High vond ik nou net één van de minste der shops in Breda. (ik praat dan wel over een 8 jaar terug als het niet langer is) In die tijd kan er veel veranderd zijn.

Absurd

Experimenterende gebruiker
Purple Rain is 100% een afrader. De keren dat ik daar ben geweest, werd ik echt ontiegelijk onvriendelijk behandeld. + Elke keer als ik een andere wiet soortje haalde daar kreeg ik gewoon dezelfde meuk, die naar barbecue rook.(Mexican Haze, Jack Herer, kan me er niet meer herinneren) En dan nog meestal minder dan dat ik bestelde. Ik heb begrepen dat wel meer mensen slechte ervaringen hebben gehad met deze shop.

De Baron (Mijn standaard shop). De Amnesia en Super silver haze zijn hier echt wel goede kwaliteit, vriendelijke mensen achter de bar, goede sfeer, en een best uitgebreid menu.

En Paradijs is ook nog een hele goeie, beetje kleine shop, maar de mensen daar zijn wel heel vriendelijk ook. Ik kom daar de laatste tijd nooit meer, maar ik haalde daar altijd Silver Haze of Amnesia, en die waren ook altijd prima kwaliteit, en het menu is ook redelijk uitgebreid. Er komen wel regelmatig nieuwe soortjes op de kaart. Vaak soortjes die je niet vaak tegenkomt; Edelweiss, Durban Poison, enz. Ik weet niet wat ze momenteel erop hebben staan.

Overall is de Baron toch wel 1 van de betere denk ik. Probeer daar een keer de Super Silver, of Amnesia. Je krijgt er sowieso geen spijt van, weet ik zeker. :)

MisterP

Newbie
Fly'n'hy te Breda

Beste lezer,

De Fly'n'hy in Breda is sinds een tijd compleet gerestyled.
En wat een verbetering.

De ambiance is helemaal van deze tijd en het meest belangrijk.
Wat een belachelijk goeie wiet wordt er verkocht!

De voorgedraaide joints zijn gegarandeerd voor de stevige rokers onder ons:wink: ook erg lekker als we een keer lui willen zijn. Naar mijn mening worden er hier de beste voorgedraaide joints van Breda verkocht.

Tevens is er seizoensaanbieding. Nu bijvoorbeeld 4 gram Silverhaze voor €40 / 5 gram ZeroZero €25

Ook is er verse jus, verse mint thee, verse gember thee met honing (aanrader!!) en tosti's verkrijgbaar.

Als je in de buurt bent is dit zeker een aanrader om eens binnen te stappen.

Tot ziens,

Mister P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha, het klinkt bijna alsof mr. P aandelen in de Fly heeft.

Net als Mandragora een poosje niet geweest, en geloof de make over helemaal, maar poos terug inderdaad niet zo'n beste shop.

Ik vind 4 gr. silverhave voor €40 nou niet zo'n klappen aanbieding trouwens. En de zero is dan weer zo goedkoop dat ik die hasj aan m'n neus voorbij laat gaan...

Ikzelf heb de beste ervaring met de baron, maar hoor vaak en veel goeds over de boot, hier ben ik helaas zelf nog nooit geweest.

Wil je hasj of goede wiet halen zonder op goed bediening of een chille rookspot te rekenen dan zou ik langs de Majestic gaan. Onvriendelijk personeel, niet gezellig roken daar maar heerlijke en goedkope wiet/hasj.

Mr Anon

Newbie
Ik ben bijna dagelijks te vinden in de Fly 'n Hy, ga bijna nooit naar andere shops.

Er zijn verschillende dingen die mij hier houden, laat ik maar eens beginnen met het personeel.
Het personeel van de Fly is geweldig, ze zijn aardig en erg behulpzaam wanneer nodig en twijfelen er niet over een praatje met je te maken, ze zijn dus erg interactief met klanten, wat ik zeer wardeer.

Qua wiet is deze shop niet super bijzonder, de kwaliteit is altijd prima, net als de meeste andere shops in Breda. (mijn ervaring). Wel heb je bij de Fly tamelijk veel soorten, niet alleen wiet/hasj maar ook voorgedraaide joints. Sommige soorten zijn wat prijziger, maar die zijn dan weer op hun beurt specialer/sterker/lekkerder. Zelf ben ik echt fan van de Bubblegum, die ze sinds kort hebben. rook ook graag een van hun andere soorten, zoals bijv. lemon haze, silver haze of kristal (nieuwe hasj).

De Fly heeft ook een betrekkelijk groot assortiment aan drinken, naast de koude dranken zetten ze hier ook een lekkere kop koffie/thee.

En als laatste, misschien wel belangrijkste (zeker voor mij :P), gratis wifi. ik zit hier vaak met mijn laptop series te kijken of huiswerk te maken, met een jointje, heerlijk.

Ben erg benieuwd of iemand anders ook zo enthousiast is over de Fly of een andere shop in breda!

Peace,

~Mr Anon

doe de duif

Belezen gebruiker
Ik ben op zoek naar coffeeshops in Breda die kwaliteits-hasj aanbieden (Majestic en Paradijs mss?) .
Ik zou deze week even afzakken naar Breda wegens dagje vakantie.
In Breda ben ik nog nooit geweest en ook niet zeker wat het beleid is heden ten dage omtrent Belgen in coffeeshops in Breda?
Ik dacht dat de uitbaters het verbod naast zich hadden neergelegd of hoe zit het nu juist?

Meestal bezoek ik wat coffeshops op weekendje uit in Amsterdam, Rotterdam, op terugweg van de TT Assen stop ik altijd even aan ´t Klavertje (in Amersfoort dacht ik).

Tips of ervaringen van Belgen EN Nederlanders altijd welkom.

Narayani

Bewuste gebruiker
doe de duif zei:
Ik ben op zoek naar coffeeshops in Breda die kwaliteits-hasj aanbieden (Majestic en Paradijs mss?) .
In Breda ben ik nog nooit geweest en ook niet zeker wat het beleid is heden ten dage omtrent Belgen in coffeeshops in Breda?
Ik dacht dat de uitbaters het verbod naast zich hadden neergelegd of hoe zit het nu juist?

Meestal bezoek ik wat coffeshops op weekendje uit in Amsterdam, Rotterdam, op terugweg van de TT Assen stop ik altijd even aan ´t Klavertje (in Amersfoort dacht ik).

Sommige uitbaters controleren niet meer maar Paradijs hoef je niet te proberen, daar moet je je ID tonen bij binnenkomst. Majestic is een behoorlijk louche tent waar volgens mij iedereen binnen komt en nog altijd redelijk goedkoop. Ik rook bijna geen hasj meer dus kan je niet vertellen waar de betere wordt verkocht. Zou zelf Paradijs kiezen zelfs boven mijn eigen vaste shop maar daar heb je niks aan, of je moet een local zo ver krijgen dat ze voor je halen.

doe de duif

Belezen gebruiker
Ah damn, dacht dat het verbod voor verkoop aan buitenlanders opgeheven was of is dit enkel Eindhoven?
Als de 5gram policy overal geldt ging ik sowieso enkele shops doen maar als ik geweigerd wordt...

Ik heb al wat louche coffeeshops bezocht maar in welke richting moet ik denken wat betreft Majestic?

Narayani zei:
doe de duif zei:

Sommige uitbaters controleren niet meer maar Paradijs hoef je niet te proberen, daar moet je je ID tonen bij binnenkomst. Majestic is een behoorlijk louche tent waar volgens mij iedereen binnen komt en nog altijd redelijk goedkoop. Ik rook bijna geen hasj meer dus kan je niet vertellen waar de betere wordt verkocht. Zou zelf Paradijs kiezen zelfs boven mijn eigen vaste shop maar daar heb je niks aan, of je moet een local zo ver krijgen dat ze voor je halen.

Narayani

Bewuste gebruiker
doe de duif zei:
Ik heb al wat louche coffeeshops bezocht maar in welke richting moet ik denken wat betreft Majestic?

Ik ben er twee keer geweest, nooit meer. Bad juju! Voelde me er bijzonder onveilig en de wiet die degene met wie ik was haalde vond ik bagger. Niet lekker! Maar dat heb je met elke shop wel eens als je af en toe wat anders probeert. De smerigste white widow die ik ooit heb gerookt komt bijvoorbeeld dan weer van de boot.

Staat tegenover dat een vriendin vorige week aan kwam zetten met Jack Herrer wat ik wel weer eens kon waarderen en vertelde dat ze tegenwoordig altijd bij Majestic haalt omdat het relatief goedkoop is. Zij gaat er ook soms gewoon binnen zitten dus wellicht is het beter geworden?

Je kan trouwens ook kleinere shops proberen buiten het centrum zoals The Cat.

Jixx

Bewuste gebruiker
Majestic: Lemon Haze is goed te doen. Lekker uplifting, maar zeker niet te sterke high.
White Whidow is momenteel ook aanrader!
Amnesia is meestal ook een aanrader, en goed betaalbaar in verhouding met vele andere shops.

Verders vind ik Majesic geen louge shop, maar ik kom er al vanaf dat ik erg jong was.
In de jaren 90 zat heel de coffeeshop volgepropt, en hing er een gezellige sfeer. Nu zit er bijna niemand meer om te chillen.

doe de duif

Belezen gebruiker
Vandaag naar Eindhoven geweest en bij Indian, the Wall, Pink en Eurogarden geweest. :stoned:
Heel propere, toegankelijke en hedendaagse shops en grotendeels vriendelijk personeel.
Kwaliteit kan ik nog niet zeggen en ter plaatse rook ik nooit...moest ook nog 2 uren terug rijden.

Overal redelijk wat volk in de shops. Was er rond de middag.

Bovenaan