codeine

anon22

Belezen gebruiker
ik heb hier een paar stripjes codeine fosfaat liggen, 20mg per stuk

is hier nog wat mee te beleven?

en hoeveel moet ik nemen

ronnai

Experimenterende gebruiker
Ligt ook aan je opiatentolerantie, maar ik zou gelijk een stuk of 4 pakken.
Maar het is niet echt speciaal.

tramadol

Ik vind codeine ook niks aan niet voor recreatief gebruik.
Als je ze neemt inderdaad met 4 beginnen lijkt heel wat maar valt reuze mee ook al heb je geen tolerantie voor opiaten.
wat ik er van merk is ongeloofelijk vervelend sloom zijn voor de rest niks eigelijk maar het kan per persoon natuurlijk verschillen. :).

Als ik het nu neem is het altijd met paracetamol werkt prima tegen koppijn en kiespijn :grin:.
Maare veel plezier er mee ik hoop voor je dat het je goed bevalt :wave: .

zazzoo

Bewuste gebruiker
Vreemd hoor, ik word net heel blij en warm vanbinnen als ik codeine in heb genomen.
Ok het ene opiaat is het andere niet, maar van 120mg codeine ben ik de gelukigste mens op aarde, en van tinalox/valtran ben ik nog actief ook. Echt suf worden van opiaten is me nog nooit overkomen.

ronnai

Vind codeine zelf geen reet aan, komt waarschijnlijk omdat ik dagelijks tramadol gebruik tegen de pijn.
Oxycontin vind ik dan wel weer fijn :hearteyes:

ronnai

Wromtraxe zei:
Das geen opiaat.

Opiaat of opioide lekker belangrijk, werkt toch allemaal opdezelfde receptor.
Behalve tramadol die werkt ook op de serotonine- en noradrenaline-receptor.
Daar komt bij dat jij melatonie al heftig vind dus ga alstjeblieft niet een beetje cool lopen doen :rolleyes:

zazzoo

Bewuste gebruiker
http://www.bcfi.be op deze site kan je heel veel informatie vinden over medicijnen, misschien bestaat er ook zo'n site voor Nederlanders, want het is namelijk erg handig om te kijken wat er in bepaalde producten zit en of het RX is of niet. Zo heb ik dus nu ondervonden dat de zwaarste over the counter drugs Eucalyptine is per pil 15,6 mg codeïne dus de helft van dafalgan codeïne wat maakt dat ik er dus ong 15 in m'n kast moet slaan voor ik een leuk effectje krijg.

( ben nu bronchodine aan het proberen, de smaak is verschrikkelijk((klinkt als dinosaurus pis)), net warme redbull waar ze water hebben vergeten bij te doen, dus ga hem nu on the rocks drinken, proost voor nl, schol voor be) PFFF zo wanhopig...

Ohja als iemand de Nederlandse variant van die site heeft, your welcome

zazzoo

Bewuste gebruiker
:tearsofjoy: ff verbeteren eucaliptyne zijn suppo's, dus best niet opvreten maar met 15 tegelijk in je hol steken :rolleyes:

Martijn.

Belezen gebruiker
Er zijn ook een aantal informatieve sites voor Nederlanders ja.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 10683&rId=
http://www.consumed.nl/medicijnen/
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat= ... m&letter=A (zowel op merknaam als op generieke naam te zoeken)

Een andere site is hulpgids.nl. Ik kan daar echter geen zoekfunctie ofzo vinden, maar als je in google de naam van een medicijn + het woord 'hulpgids' intypt, kom je altijd op een pagina van die site uit, zoals deze: http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medic ... azepam.htm.

Sites genoeg. Google is een goede vriend. :mrgreen:

zazzoo

Bewuste gebruiker
Bedankt Martijn hulpgids.nl kende ik al, ook erg handig.

Zou er veel verschil zijn met wat vrij te verkijgen is tussen België en Nederland?

Martijn.

Belezen gebruiker
zazzoo zei:
Bedankt Martijn hulpgids.nl kende ik al, ook erg handig.

Zou er veel verschil zijn met wat vrij te verkijgen is tussen België en Nederland?
Graag gedaan. :)

De info op zowel de Belgische als de Nederlandse sites is natuurlijk wel geschikt. Maar wil je even zeker weten of een bepaald medicijn in je eigen land vrij verkrijgbaar is of alleen op voorschrift: google dan even verder. :wink:

ingemieke

Newbie
zazzoo zei:
Vreemd hoor, ik word net heel blij en warm vanbinnen als ik codeine in heb genomen.
Ok het ene opiaat is het andere niet, maar van 120mg codeine ben ik de gelukigste mens op aarde, en van tinalox/valtran ben ik nog actief ook. Echt suf worden van opiaten is me nog nooit overkomen.
Hallo, ik heb net hetzelfde gevoel, van dafalgan codeine voel ik me goed en "even" vredig, valtran houd me in leven, ik kan het niet anders zeggen, ik sta er hier zowat gans alleen voor, en valtran neem ik 3x 100 druppels ongeveer perd dag, verder neem ik nog vanalles, ben er niet fier op, ik zoek mensen die hun verhaal willen delen ? Ingemie

Judas

Wijs gebruiker
Codeine is inderdaad een lekker goedje. Vanaf 50mg begin ik er al lekker flink high van te worden. En buitensporig horney. Neem als ik er mee aan de slag ga meer en meer, bing de hele nacht door. Er is echter een grens en als ik die overschrijd, dan begin ik een beetje te flippen.
Schrik nadien ook steeds in onaangename mood wakker terwijl je er toch van in een diep suffe slaap valt.

Zou eerst hier op DRUGSFORUM de kat een beetje uit de boom kijken. Dan vindt je vanzelf iemand om je verhaal mee te delen. :wink:

zazzoo

Bewuste gebruiker
ingemieke zei:
zazzoo zei:
Hallo, ik heb net hetzelfde gevoel, van dafalgan codeine voel ik me goed en "even" vredig, valtran houd me in leven, ik kan het niet anders zeggen, ik sta er hier zowat gans alleen voor, en valtran neem ik 3x 100 druppels ongeveer perd dag, verder neem ik nog vanalles, ben er niet fier op, ik zoek mensen die hun verhaal willen delen ? Ingemie

3x100 druppels das niet niks, maar ik ken valtran/tinalox wel een beetje en je verhoogd al snel. Had ooit eens 2 flesjes, 1 ste keer 20 druppels, zalige euphorie, de tweede keer weer 20 druppels en voelde als niks meer, dus ook snel verhoogd.

samenstelling: naloxon 4mg + tilidine 50mg / 0,72ml dit zijn 20 druppels.
Naloxon is eigelijk een middel dat overdosering tegen gaat een antagonist zeg maar. Moest er geen naloxon inzitten zou je telkens met 20 druppels gedient zijn. Test het zelf maar eens, neem 2 dagen geen valtran zodat de grote hoeveelheid naloxon uit je bloed is en je kan weer verder met 20 druppels, voor even dan maar... 100druppels zonder naloxon en je zou OUT kunnen gaan.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik lees vaak dat mensen het niet veel aan vinden. Ik vind het echt een supper lekker goedje, beter dan valium (ook al is dit niet helemaal te vergelijken). Ik nam meestal zo'n 60mg en voelde me heerlijk rustig, ontspannen en lekker euforisch. Jammer dat het alleen op recept te verkrijgen is.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
zazzoo zei:
er zijn siroopjes die je zo meekrijgt hoor waar in 360mg zit per flesje, bronchodine bv.
Dat kende ik nog niet, wel natterman maar hier zit niet zoveel codeïne in (klein flesje). Maar bevat die bronchodine alleen siroop met codeïne erin of zitten er ook andere dingen in?

Judas

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
zazzoo zei:
er zijn siroopjes die je zo meekrijgt hoor waar in 360mg zit per flesje, bronchodine bv.
Dat kende ik nog niet, wel natterman maar hier zit niet zoveel codeïne in (klein flesje). Maar bevat die bronchodine alleen siroop met codeïne erin of zitten er ook andere dingen in?

Zover ik weet is dit alleen in BELGIE verkrijgbaar. In NL is bronchodine niet meer zonder recept verkrijgbaar helaas. Anders zou ik vanavond lekker een halve fles achterover slaan :openmouth:

Bovenaan