Codeine tabletten

exsmoker

Bewuste gebruiker
Ik heb hier een pakje Codeine tabletten liggen, 17 stuks van 10mg.

Ooit gehad van de (vervangende) HA om een vervelende kriebelhoest tegen te gaan.

Wat kan ik hiermee doen wat betreft recreatief gebruik?

Of gewoon terug inleveren bij de apotheek??

Ik heb gewoon weer eens zin om iets te gebruiken, maar heb al mijn contacten helaas verloren in de loop der jaren :(

iemand ervaringen?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Je kan het beter niet doen, maar als je het doet, doe het dan maar veilig.

http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml

Hier staat waarschijnlijk alle informatie die nodig is. Let wel op! Codeine kan een verslavende werking hebben, lees je in ieder geval goed in. Hoor graag hoe het gegaan is, of of je het alsnog niet gedaan hebt.

Fool

Badass junkie
Jan Appelman zei:
Begrijp ik het goed, dat een dosis van 60mg een veilige startdosis is om mee te beginnen?
Ja hoor. :)

Pas wel op dat je niet zoveel gaat nemen dat de paracetamol slecht voor je lever wordt!

MeejheM

Badass junkie
codeine is voor best veel dingen die je in je dageljiks leven meemaakt best een praktisch middel. een vriend van me had laatst oncontroleerbare 'hik', die was best snel geholpen met een paar tabletten codeine.

het zijn best toffe pillen om te hebben liggen in je medicijnkastje.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
MeejheM zei:
codeine is voor best veel dingen die je in je dageljiks leven meemaakt best een praktisch middel. een vriend van me had laatst oncontroleerbare 'hik', die was best snel geholpen met een paar tabletten codeine.

het zijn best toffe pillen om te hebben liggen in je medicijnkastje.

Als ik op vakantie ga naar France haal ik ze daar otc in apotheek, scheelt gedoe en is 'legaal' daar :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tijdloos zei:
Als ik op vakantie ga naar France haal ik ze daar otc in apotheek, scheelt gedoe en is 'legaal' daar

hehe nice! Zonder vervelende toevoegingen zoals paracetamol of iets dergelijks?

Fool

Badass junkie
Zelfs mét vervelende toevoegingen kun je met een 'KWE'(engels CWE) vrij makkelijk codeine eruit filteren :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Zelfs mét vervelende toevoegingen kun je met een 'KWE'(engels CWE) vrij makkelijk codeine eruit filteren :wink:
Ja klopt. Maar ik ben lui, dus weet niet of ik dat voor codeine over heb eigenlijk. Vind codeine niet heel bijzonder, maar wel chill om in huis te hebben.

Fool

Badass junkie
Daar kan ik best inkomen. :P

Kun je in Nederland trouwens niet ook gewoon Natterman extra sterk met codeïne halen, of is dat tegenwoordig niet meer OTC?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Tijdloos zei:
Als ik op vakantie ga naar France haal ik ze daar otc in apotheek, scheelt gedoe en is 'legaal' daar

hehe nice! Zonder vervelende toevoegingen zoals paracetamol of iets dergelijks?

Gewoon gevraagd in apotheek, werkt prima, ook verwerkt in strepsels e.d wat ze overal verkopen daar (tegen verkoudheid voornamelijk). Die strepsels met codeïne zijn in NL/BE ook niet te verkrijgen.
Zal wel in heel Frankrijk zijn of/en een vergeten ding. Of juist zo ingeburgerd dat het net als wijn word beschouwd?

gandwarf777

Belezen gebruiker
Natterman codeïne is nog wel te krijgen in NL. Met een beetje moeite kan je de codeine er uit extraheren, maar het is al met al wel duur :(

Datwel

Experimenterende gebruiker
Zoek maar eens op Paderyl of Tussipax tabletten (respectievelijk codeine en codeine/ethylmorfine zonder toevoegingen).
Allemaal online te bestellen in La douce France, kost ook niets behalve dan wat hoge verzendkosten.
Startdosis is afhankelijk van wat je gewend bent, 80-100 mg is een veilige startdosis.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
gandwarf777 zei:
En dat verzenden ze gewoon naar NL? :openmouth:

Het is daar zo ingeburgerd heb ik gehoord gister van een fransman.
Dacht dat iedereen dat al wist eigenlijk.
Geniet met mate!

Bovenaan