Codeïne

matthijs

Badass junkie
Hoi,
ik ga voor het eerst codeïne gebruiken en ik wou graag wat dingen weten. Bijvoorbeeld, hoeveel moet ik nemen voodat het leuk wordt en hoelang duurt het. Ook zou ik graag (ivm ouders) willen weten hoe lang mijn ogen verneukt zullen zijn :wink: :hearteyes:

Bal0n

Badass junkie
Boven de 100 mg, en wat gebeurt er zoveel met je ogen? Behalve dat je pupillen misschien wat kleiner zijn.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Als je paracetamol-codeïne gebruikt (500 mg paracetamol met 10 mg codeïne) dan moet je er niet meer dan 6 slikken anders gaat je lever naar de klote.

Paracetamol heet in het Engels iets moeilijks en ontstaan daarom veel misverstanden en mensen denken dat het veilig is (acetinophen ofzo).MAAR PARACETAMOL IS DUS HEE GEVAARLIJK IN GROTE HOEVEELHEDEN IN HET ERGSTE GEVAL STERF JEE EEN LANGZAME PIJNLIJK DOOD

is er geen paracetamol dan raak je lekker verslaafd aan opiaten hahaha grapje
nee sorry ik ben niet helemaal helder en serieus maar got the point. watch the paracetamol.

matthijs

Badass junkie
in ieder geval bedankt voor de informatie, ik heb 7 pillen codeïne zonder paracetamol. Maar een vriend van mij heeft 5 pillen geslikt en dat is zeer recreatief geworden :grin: dus met 7 moet het mij zreker wel lukken.

BacingsPen

Badass junkie
is dat niet schadelijk ofzo dan?:P Wat is codeine precies eigenlijk? zit geloof ik ook in red bull!

Enneh met paracetamol moet je inderdaad oppassen! Je kunt er ook heel goed verslaafd aan raken! Mocht je regelmatig wiet gebruiken, kan je dat beter gebruiken tegen de pijn volgens mij! :grin:

Bal0n

Badass junkie
SpacingBen zei:
is dat niet schadelijk ofzo dan?:P Wat is codeine precies eigenlijk? zit geloof ik ook in red bull!

Enneh met paracetamol moet je inderdaad oppassen! Je kunt er ook heel goed verslaafd aan raken! Mocht je regelmatig wiet gebruiken, kan je dat beter gebruiken tegen de pijn volgens mij! :grin:

Hehe, dat denk ik niet :). Codeine is een opiaat, net als morfine en diamorfine enzo.

Ik slik sinds kort codeine (op doktersrecept; ik hoestte als de sodemieter). Best wel lekker spul! Vandaag heb ik er een paar ingenomen samen met flink wat van m'n ritalin (ik heb ook adhd) en met Red Bull. Is niet echt een aanrader!! Fuckin' hell, what a bad trip! Iemand ervaringen met deze combinatie?

Was ik nog vergeten: iemand wel eens codeine gesnoven? Dat wil ik een dezer dagen gaan proberen. Tips zijn welkom (qua dosis, evt combinaties enzo)!

e-Thom

Experimenterende gebruiker
SpacingBen zei:
mmmz, naja zal wel niet dan! Maar ik zou toch zweren dat er iets zit wat op die naam lijkt:P

je bedoelt taurine...ach ja, bijna alle namen van drugs eindigen op -ine (niet dat taurine een drug is) dus zo vreemd is de verwarring nu ook weer niet :)

Mac...

Badass junkie
ALLE namen van drugs eindigen op -ine en taurine is volgens mij echt wel een drug, net als caffeïne, nicotine e.d.

oane

hehe niet alle namen eindigen op ine, wat dacht je van salvinorin? en zo zijn er nog heel veel meer.

Bal0n

Badass junkie
Ja pff, wat denk je dat salvinorin in het Nederlands is? :P Maar er zijn genoeg drugs die niet op -ine eindigen:

Alcohol
Gamma-Hydroxy Butyraat (GHB)
tetrahydrocannabinol (THC)
dextromethorphan (DXM)
etc etc :)

Mac...

Badass junkie
oke, bijna alle drugs eindigen op -ine :P
Maar er was ook iets met dat -ine, dat gaf ook iets weer van de werking van de stof.

matthijs

Badass junkie
volgens mij eindigen vooral de meeste opiaten en andere drugs die gebruikt worden voor medische doeleinden (:P) op -ine.

e-Thom

Mac... zei:
ALLE namen van drugs eindigen op -ine en taurine is volgens mij echt wel een drug, net als caffeïne, nicotine e.d.

taurine is een aminozuur dat de werking van caffeïne versterkt...

jaja

Bewuste gebruiker
Ken wel het verhaal van duitse junks die vroeger een fles Natterman hoestsiroop leegzopen, ter voorkoming van ontwenningsversschijnselen.
Zit n.l. ook codeïne in.

:beer:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Ach ik heb ook nogal eens veel codeïne genomen bv. op vakantie zonder heroïne en methadon, vooral tegen de diarrhee van de ontwenning :flushed:

En het helpt een beetje tegen het ziek zijn. Vaak slikte ik er dan een paar xanaxjes bij

Bovenaan