Cocaine gevonden bij partner

Mup

Newbie
Hoi, mijn partner is in het verleden verslaafd geweest aan blowen en erg verslaafd aan ketamine geweest. In het uitgaans leven gebruiken we weleens drugs. (3/4 keer per jaar). Een gezellige avond met vrienden word weleens cocaïne besteld. Nu vind ik vorige week een bord met cocaïne in de keuken. Terwijl ik sliep heeft hij dus coke besteld en gesnoven. Hij gamed meestal tot laat en ik moet werken. Vanmorgen wil ik zijn werkjas wassen en vind ik lege en volle zakjes coke. Ook vannacht kwam hij pas laat in bed toen ik al sliep. Nu is mijn vraag, zijn dit tekenen van een verslaving? Hoe ga ik het gesprek aan? Hij kan snel boos worden dat ik door zijn spullen zit te neuzen. Dit is namelijk vorig jaar ook gebeurd. Ik had een vermoeden, keek in zijn bureau en vond allemaal zakjes. Zakjes mee genomen toen ik ging werken en later kreeg ik een flippende partner aan de telefoon. Die het niet normaal vind dat ik door zijn spullen neus. Sorry als het een beetje onduidelijk is maar ik zit in mijn hoofd best hoog in mijn emotie.

Damius

Bewuste gebruiker
Ai, dit zijn idd wel tekenen van (startende) verslaving. Stiekem alleen-gebruik. Kans is groot dat hij zich schaamt en geïsoleerd voelt. Door open het gesprek te voeren en vooral niet het gevoel te geven dat je hem met de rug tegen de muur zet, kan wellicht helpen om deuren te openen voor professionele hulp. Hij zal zelf moeten inzien en concluderen dat hij het anders wil. Zo niet, dan komt er geen verandering. Blijf daarnaast ook bij jouw eigen gevoel en kernwaarden. Laat je niet slopen door zijn verslaving. Trek grenzen en vertrek desnoods bij hem. Doe dat niet te laat.

Brakka Mang

Badass junkie
Altijd weer die gamers🤣 maar Ziet er wel uit als problematisch. Verder hoeft boos worden niet perse te betekenen dat iemand wat te verbergen heeft. Als ie een bord coke open en bloot laat liggen ziet dat er voor mij niet zo uit iig. Iemand kan als principe hebben dat niet te kunnen waarderen als iemand door zijn spullen gaat. . Verder weet ik niet hoe jullie relatie er verder uitziet maar als jij vindt dat je relatie ongezond wordt door er niks van te zeggen moet je dat zeker doen maar begin dan over het bord coke en vraag of die het vaker doet. Als die dan eerlijk is dan is dat in iedergeval al een goed begin.

• Like
Waarderingen: Mup
Bovenaan