Cocaboompje

Jordgubb

Experimenterende gebruiker
Kun je een cocaboompje als kamerplant gebruiken? :) Of groeit zo een boompje dan niet, of is het illegaal ofzo? Gr, J

Jordgubb

muhaha nee, heb je duizend kilo blaadjes voor een kilo cocaine. Ik laat het wel uit mijn hoofd :P Maar toch, wel stoer zo een boompje? En die blaadjes kun je kauwen, zonder daar gelijk stoned van te worden. Schijnt gezond te zijn :) Maargoed, ik was gewoon nieuwschierig, hoor! 't Zijn leuke boompjes...

Lizz

Belezen gebruiker
Had coca-tee uit dat inca gebied euhm, Peru ? Bolivia ? Mijn vriendin was er op vacantie en wat een verkwikkende heerlijke tee al ben ik geen tee drinker. Toen alles op was ging ik naar die 3de wereld winkels om te vragen. Die keken me aan....poeh ! Hoe ik daaraan kwam, stond op de opiumlijst. Naar de smartshop, die vonden het erg leuk, maar ze hadden het niet. Opiumwet.

Laat me ajb weten waar je zo'n cocaplant weet te bemachtigen,

gr. Iris :grin:

atbboy

Bewuste gebruiker
Iris zei:
Had coca-tee uit dat inca gebied euhm, Peru ? Bolivia ? Mijn vriendin was er op vacantie en wat een verkwikkende heerlijke tee al ben ik geen tee drinker. Toen alles op was ging ik naar die 3de wereld winkels om te vragen. Die keken me aan....poeh ! Hoe ik daaraan kwam, stond op de opiumlijst. Naar de smartshop, die vonden het erg leuk, maar ze hadden het niet. Opiumwet.

Marktpaats.

Frank123

Wijs gebruiker
atbboy zei:
Iris zei:

Marktpaats.
:( zijn daar tijdelijk uitverkocht.

atbboy

Bewuste gebruiker
SchilDpadDo zei:
atbboy zei:
Iris zei:

Marktpaats.
:( zijn daar tijdelijk uitverkocht.

Zijn ze daar serieus te koop dan? :mrgreen:

Alfa

Coca planten zijn niet eenvoudig om goed te houden. het is verstandig om je eerst in te lezen over wat zo'n plant nodig heeft anders is het zonde. Cocaplanten gaan zo kapot.
10 euries is niet duur. Vaak worden cocaplanten voor heel wat meer aangeboden.

Cocablad is te kauwen of te drinken als thee. Het geeft een stimulerend effect. Qua kracht zou je het kunnen vergelijken met koffie.

Als een boom eenmaal groot is, dan kan je er een paar keer per jaar heel veel cocablad afhalen.

Cocablad staat op lijst 1 van de opiumwet:
bladeren van planten van het geslacht Erythroxylon
De juridische status van de cocablad is daarmee best vaag. Zodra er een blaadje van de boom valt, is het in ieder geval net zo illegaal als cocaine. Het is goed mogelijk dat de verkoop van cocaplanten als verkoop van een substantie genoemd op lijst 1 van de opiumwet word gezien. Dus als de plant hierdoor strafbaar word gezien, dan geld de volgende strafmaat:
uit de opiumwet:
Hij die opzettelijk handelt in strijd met het in artikel 2 onder B of D, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
In een rechtszaak april 2008, heeft de rechtbank iemand veroordeeld voor verkoop van cocablad wiet. Zaaknummer: LJN: BD2390, Rechtbank Haarlem , 15/630764-06
De rechter was gezien bovenstaande behoorlijk relaxt en gaf de man 160 uur werkstraf en 4 maanden voorwaardelijke celstraf.

Ik kan geen andere rechtszaken vinden over cocablad, dus het is zeker geen prioriteit voor de politie.

Bovenaan