Clonazepam verschil fabrikanten

Packjam

Belezen gebruiker
Ik ben al vanaf mijn 16e verslaafd (begon met pils) en op mijn 18e heroine. Ik zou en moest gewoon mezelf verdoven maakte me niet uit met wat want ik heb een paniekstoornissen en een sociale fobie. Nu heb ik een vraag over clonazepam want het helpt me erg goed bij mijn sociale fobie en angst en geeft me wat rust (2mg). ZIk heb nogal wat ssri's geprobeerd maar die maakten me altijd opgefokt. Ik had 2mg van Sandoz en merkte daar niet veel van maar las er wonderen over clonazepam, toen kreeg ik Rivotril (Roche) van een kennis en alhoewel het een benzo is (clonazepam)het geeft je geen domper zoals diazepam of Lorazepam, maar mijn sociale fobie verdween als sneeuw voor de zon en was niet suf, en mijn chef die keek me aan van: wat is er met hem aan de hand, hij is altijd zo stilletjes. Zijn er meer mensen die verschil merken tussen de fabrikanten van Clonazepam (Sandoz en Roche en misschien nog andere fabrikanten)?

Laatst bewerkt:

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik ben al vanaf mijn 16e verslaafd (begon met pils) en op mijn 18e heroine. Ik zou en moest gewoon mezelf verdoven maakte me niet uit met wat want ik heb een paniekstoornissen en een sociale fobie. Nu heb ik een vraag over clonazepam want het helpt me erg goed bij mijn sociale fobie en angst en geeft me wat rust (2mg). ZIk heb nogal wat ssri's geprobeerd maar die maakten me altijd opgefokt. Ik had 2mg van Sandoz en merkte daar niet veel van maar las er wonderen over clonazepam, toen kreeg ik Rivotril (Roche) van een kennis en alhoewel het een benzo is (clonazepam)het geeft je geen domper zoals diazepam of Lorazepam, maar mijn sociale fobie verdween als sneeuw voor de zon en was niet suf, en mijn chef die keek me aan van: wat is er met hem aan de hand, hij is altijd zo stilletjes. Zijn er meer mensen die verschil merken tussen de fabrikanten van Clonazepam (Sandoz en Roche en misschien nog andere fabrikanten)?
Ik heb dit idee ook gehad, maar dan met alprazolam. Ik had eerst die van Sandoz, maar die was niet meer te krijgen of iets dergelijks. Dus heb ik nu die van Mylan.

Ik zou graag weer Sandoz krijgen, maar het moet wel tussen mijn oren zitten. Want de regelgeving en kwaliteitscontroles op medicijnen zijn zo streng, dat 0,5 mg alprazolam gewoon 0,5 mg alprazolam is. Ongeacht de fabrikant. Dit geldt uiteraard alleen voor echte medicijnen vanuit de apotheek.

Packjam

Belezen gebruiker
Meestal zijn de Sandoz pillen van mindere kwaliteit dan Mylan, heb nog nooit gehoord dat het andersom was, maar zit het tussen de oren? Wie weet. Ik heb vandaag weer Roche fabricaat weten te bemachtigen, moet er nog wel even langer op wachten maar, zoals iedereen weet is Roche de (Duitse) uitvinder van diverse meds. Van Valium t/m flunitrazepam, Ik heb eens een hele strip Sandoz Clonazepam weggewerkt wanat na één uur merkte ik er nog steeds niks van en merkte na 4 pillen er nog helemaal niks/nada/niente van, zelfs na 10 pillen had het geen effect. Ik ben terug gegaan naar de apotheek die gaven me een ander doosje en waarempel een wereld van verschil dit keer zat er wel de werkzame stof clonazepam in. Zo zie je maar, die fabrikanten, ik weet niet hoe ze het maken maar die klooien soms ook maar wat aan.
Alprozolam is een sterk goedje, ik had de 2mg pillen en van 1 mg waren mijn slaapproblemen uit de wereld, het is een echt slaapmiddel en werkt niet te lang door zodat je de halve dag nog onder invloed bent. Ik geloof niet dat er veel verschil zit tussen fabrikanten, maar dat is mijn ervaring, groeten MJR_

Hardcore_frk

Badass junkie
Meestal zijn de Sandoz pillen van mindere kwaliteit dan Mylan, heb nog nooit gehoord dat het andersom was, maar zit het tussen de oren? Wie weet. Ik heb vandaag weer Roche fabricaat weten te bemachtigen, moet er nog wel even langer op wachten maar, zoals iedereen weet is Roche de (Duitse) uitvinder van diverse meds. Van Valium t/m flunitrazepam, Ik heb eens een hele strip Sandoz Clonazepam weggewerkt wanat na één uur merkte ik er nog steeds niks van en merkte na 4 pillen er nog helemaal niks/nada/niente van, zelfs na 10 pillen had het geen effect. Ik ben terug gegaan naar de apotheek die gaven me een ander doosje en waarempel een wereld van verschil dit keer zat er wel de werkzame stof clonazepam in. Zo zie je maar, die fabrikanten, ik weet niet hoe ze het maken maar die klooien soms ook maar wat aan.
Alprozolam is een sterk goedje, ik had de 2mg pillen en van 1 mg waren mijn slaapproblemen uit de wereld, het is een echt slaapmiddel en werkt niet te lang door zodat je de halve dag nog onder invloed bent. Ik geloof niet dat er veel verschil zit tussen fabrikanten, maar dat is mijn ervaring, groeten MJR_
Het zit echt tussen de oren, de kwaliteitseisen voor medicijnen zijn in Europa zeer hoog.

Daarbij is alprazolam niet echt een slaapmiddel, maar meer ontwikkeld voor angststoornissen. Je blijft er relatief wakker van en het neemt wel je angstgevoelens weg. Maar je kunt er inderdaad ook wel lekker op slapen, als je bijvoorbeeld veel piekert. Maar meestal wordt voor een goede nachtrust temazepam voorgeschreven.

Packjam

Belezen gebruiker
Het zit echt tussen de oren, de kwaliteitseisen voor medicijnen zijn in Europa zeer hoog.

Daarbij is alprazolam niet echt een slaapmiddel, maar meer ontwikkeld voor angststoornissen. Je blijft er relatief wakker van en het neemt wel je angstgevoelens weg. Maar je kunt er inderdaad ook wel lekker op slapen, als je bijvoorbeeld veel piekert. Maar meestal wordt voor een goede nachtrust temazepam voorgeschreven.
Ik vind Lorazepam meer een middel tegen angststoornissen, of Tranxène, maar vooral Lorazepam het doet me een beetje aan flunitrazepam denken, en ik sliep oop 1mg alprozalam als een roos, mmisschien pieker ik inderdad wel veel, daar heb ik wel een h andje van, ik ben ook grijs inmiddels :) maar als je me 5 blauwe diazepams geeft dan merk ik daar weinig van.

inner_search

Badass junkie
De range is dus tussen de 80 en 125% van het origineel. Dan kan 0,5 mg generieke alprazolam dus overeenkomen met ongeveer 0,4 tot 0,6 mg Xanax.

Dat lijkt me een acceptabele range.
Klopt , toen ik in detox ging voor de valium drop van +100 naar 40mg kreeg ik roché , had zelf enkel het generiek teva of eg gehad.

ik zij toen lachend hey , eindelijk eens echte valium.
waarop de arts vroeg of ik van een ander merk wilde omdat sommige patiënten weldegenlijk verschil merkte tussen het gelabelde valium van roché of generiek en al paniek kregen omdat ze “hun” merk.

ikzelf merkte geen verschil tussen valium (roché) of diazepam van bvb eg die ik nu krijg.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik moet zeggen dat ik de ranges toch kleiner had ingeschat, dan wat wettelijk dus blijkbaar is toegestaan.

Als je 100 mg generieke diazepam krijgt, kan het dus wel aardig verschil maken. Dan kan het overeenkomen met 80 mg tot 125 mg Valium. Dat voel je wel, denk ik.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Wel apart dat ik met een kleine dosis (20mg) auto mag rijden. Er zou eerst iemand naast me moeten zitten om tezien of mijn reactievermogen goed genoeg is.

Hardcore_frk

Badass junkie
Wel apart dat ik met een kleine dosis (20mg) auto mag rijden. Er zou eerst iemand naast me moeten zitten om tezien of mijn reactievermogen goed genoeg is.
Met 20 mg diazepam? Ik denk dat als je een ongeval veroorzaakt en ze dit in je bloed vinden, dat je gewoon de sigaar bent hoor..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat is totaal niet waar. Geen idee welke “idioot” jou dat zegt maar dat is echt gevaarlijk.
Na 1x mag je 72 uur niet rijden. Bij dagelijks gebruik helemaal niet.
Sowieso slik jij een hoop dus autorijden is denk uit den boze voor jou.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zal er eens op letten. Ik krijg weleens wat clonazepam van mijn pa mee voor spanning in nek/rug. Ik neem dan meestal een kwartje tot halfje van een 0,5 mg pil en sowieso niet elke dag. Eerst was dit altijd Sandoz, nu heb ik wat gekregen van het origineel: Rivotril. Nog niet genomen die laatste, maar benieuwd of er verschil in zit. Zal het hier posten wanneer ik het weet.

Ik denk dat je verkeerd bezig bent als je benzo's voor die reden gebruikt. Je onderdrukt nu je angsten, je confronteert jezelf er niet mee. Zo maak je jezelf afhankelijk van benzodiazepinen om geen sociale angst te voelen. Stop je ermee, dan is al die angst er weer, vaak meer zelfs. Ga je ermee door, dan zul je ook steeds meer nodig hebben. Pas hier echt mee op...

Hardcore_frk

Badass junkie
Zal er eens op letten. Ik krijg weleens wat clonazepam van mijn pa mee voor spanning in nek/rug. Ik neem dan meestal een kwartje tot halfje van een 0,5 mg pil en sowieso niet elke dag. Eerst was dit altijd Sandoz, nu heb ik wat gekregen van het origineel: Rivotril. Nog niet genomen die laatste, maar benieuwd of er verschil in zit. Zal het hier posten wanneer ik het weet.

Ik denk dat je verkeerd bezig bent als je benzo's voor die reden gebruikt. Je onderdrukt nu je angsten, je confronteert jezelf er niet mee. Zo maak je jezelf afhankelijk van benzodiazepinen om geen sociale angst te voelen. Stop je ermee, dan is al die angst er weer, vaak meer zelfs. Ga je ermee door, dan zul je ook steeds meer nodig hebben. Pas hier echt mee op...
Ik ben heel benieuwd of je verschil merkt!

Aan je doseringen te zien, heb je geen benzo tolerantie? Dan zou je een dergelijk verschil wel moeten kunnen opmerken!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Aan je doseringen te zien, heb je geen benzo tolerantie? Dan zou je een dergelijk verschil wel moeten kunnen opmerken!
Ik heb geen tolerantie nee. Neem het vaak ook maar 1 keer in de week of zo, laatste tijd zelfs minder. Enige is: hopelijk kan ik me herinneren hoe Sandoz voelde wanneer ik Rivotril neem.

Keep you posted!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nou ik heb een uurtje geleden ofzo een halve Rivotril clonazepam tablet genomen. Tablet van 0,5 mg, dus 0,25 mg binnen.

Eerste wat me opmerkte; de tablet smolt niet in de mond en had geen zoet smaakje, zoals die van Sandoz.

Maar het effect lijkt ook wat anders te zijn. Hoewel ik natuurlijk vaker moet gaan testen, viel het me op dat het effect minder snel op komt zetten en minder sterk lijkt te zijn. Bij Sandoz merk ik vaak dat mijn schouders en nek al gauw best goed ontspannen. Nu is dat effect minder.

Maar goed, eerste keer dus hoeveel dit zegt...

Hardcore_frk

Badass junkie
Nou ik heb een uurtje geleden ofzo een halve Rivotril clonazepam tablet genomen. Tablet van 0,5 mg, dus 0,25 mg binnen.

Eerste wat me opmerkte; de tablet smolt niet in de mond en had geen zoet smaakje, zoals die van Sandoz.

Maar het effect lijkt ook wat anders te zijn. Hoewel ik natuurlijk vaker moet gaan testen, viel het me op dat het effect minder snel op komt zetten en minder sterk lijkt te zijn. Bij Sandoz merk ik vaak dat mijn schouders en nek al gauw best goed ontspannen. Nu is dat effect minder.

Ja, die smaakjes zijn sowieso wel bijzonder. Waarom zou je een slaappil ook een zoet smaakje geven? Ook bijvoorbeeld Nurofen zijn ook met een zoet smaakje omhulde inboprufen tabletten. Dat is mijn inziens vragen om problemen met kinderen.. Vroeger had ik overigens ook Sandoz alprazolam, die waren wel echt heel bitter (zoals alprazolam a.k.a Xanax hoort te smaken..).

Volgens de theorie zou de Ritrovil dus exact 0,5 mg (of in jouw geval 0,25 mg) moeten bevatten. Sandoz mag hier met hun generieke clonazepam dus in een range van 80 tot 125% vanaf zitten. Eigenlijk zou jouw ervaring van zojuist betekenen, dat er in de generieke tabletten van Sandoz dus meer clonazepam zit dan in Ritrovil (exact 0,5 mg). Sandoz werkt in jouw ervaring namelijk beter/sterker dan Ritrovil.

Echter, het betreft natuurlijk een subjectieve ervaring. Daarbij kan de fabrikant van Ritrovil natuurlijk ook een soort extended release afgave in hun tabletten hebben ingebouwd (niet echt extended release, maar bijvoorbeeld op moleculair niveau om misbruik tegen te gaan). Ook zou het type bindmiddel wellicht mee kunnen spelen?

Daarbij nog een vraagje: de originele clonazepam is bij mijn weten toch Klonopin (merknaam)?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja, die smaakjes zijn sowieso wel bijzonder. Waarom zou je een slaappil ook een zoet smaakje geven? Ook bijvoorbeeld Nurofen zijn ook met een zoet smaakje omhulde inboprufen tabletten. Dat is mijn inziens vragen om problemen met kinderen.. Vroeger had ik overigens ook Sandoz alprazolam, die waren wel echt heel bitter (zoals alprazolam a.k.a Xanax hoort te smaken..).

Volgens de theorie zou de Ritrovil dus exact 0,5 mg (of in jouw geval 0,25 mg) moeten bevatten. Sandoz mag hier met hun generieke clonazepam dus in een range van 80 tot 125% vanaf zitten. Eigenlijk zou jouw ervaring van zojuist betekenen, dat er in de generieke tabletten van Sandoz dus meer clonazepam zit dan in Ritrovil (exact 0,5 mg). Sandoz werkt in jouw ervaring namelijk beter/sterker dan Ritrovil.

Echter, het betreft natuurlijk een subjectieve ervaring. Daarbij kan de fabrikant van Ritrovil natuurlijk ook een soort extended release afgave in hun tabletten hebben ingebouwd (niet echt extended release, maar bijvoorbeeld op moleculair niveau om misbruik tegen te gaan). Ook zou het type bindmiddel wellicht mee kunnen spelen?

Daarbij nog een vraagje: de originele clonazepam is bij mijn weten toch Klonopin (merknaam)?
Misschien in de VS?

Op wiki staat:

Het wordt sinds 1973 in Nederland op de markt gebracht door Roche Nederland b.v. onder de merknaam Rivotril en het is verkrijgbaar onder de generieke naam clonazepam.

De smaakjes zijn wat fout ja, voor pillen die zo'n heftig effect geven bij hoog doseren. Ik vind lekkere smaakjes geven aan XTC pillen ook een fout idee. Laat het maar lekker ranzig blijven juist. Het is niet goed voor je, dus laat het ook zo smaken.

Packjam

Belezen gebruiker
Ik bedoel eigenlijk Lormetazepam, hoe ik dat heb kunnen verwarren met Alprazolam is mij een raadsel. Wil je een goed slaapmiddel, ik heb ervaring met benzo's sinds de jaren 80. Lormetazepam is krachtig, ik had 2mg tabletten en op een halve sliep ik als een roos en dan ben ik heel wat gewend. Dus wil je een krachtig slaapmiddel Lormetazepam 1mg of 2 mg

Packjam

Belezen gebruiker

Je hebt in zekere zin gelijk, ik gebruik nu baclofen tegen mijn angst-stoornissen en daardoor alcoholisme. Een wonder middel baclofen, ze willen me echter niet meer dan 100mg per dag voorschrijven, en ik heb het boek gelezen van Ameisen, de New Yorkse cardioloog die in frankrijk zichzelf 270mg voorschreef en totaal van zijn fles whiskey per dag genezen was. Dit deed hij 12 dagen, doseerde zichzelf tot 120mg per dag en was genezen van zijn alcoholisme https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/de-kruistocht-van-een-ex-alcoholist.htm

De Fransman besluit zichzelf te onderwerpen aan een experiment. Hij schrijft zichzelf baclofen voor (iets dat aan artsen in Frankrijk en Nederland is toegestaan, maar in de VS niet) en neemt elke dag een hogere dosis. Na 37 dagen bereikt hij zijn hoogste dosis: 270 mg, ofwel 3,8 mg per kilo lichaamsgewicht. Op dat punt is hij vrij van elk verlangen naar alcohol. Wel wordt hij op een prettige manier slaperig van het middel. Na twaalf dagen brengt hij de dagelijkse dosis terug tot 120 mg. De drankzucht blijft weg. Bijwerkingen zijn er niet. Ameisen is genezen

Baclofen is geen familie van de benzodiazepine, het is chemisch/synthetisch gelijk aan GHB, heeft verder 0% overeenkomsten met GHB behalve dan dat ik denk dat het de ziekte die alcoholisten ervaren als ze stoppen met drinken onderdrukt.

Laatst bewerkt:

Packjam

Belezen gebruiker
”The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.”

~Charles Bukowski~

schitterend

Packjam

Belezen gebruiker
Misschien in de VS?

Op wiki staat:

De smaakjes zijn wat fout ja, voor pillen die zo'n heftig effect geven bij hoog doseren. Ik vind lekkere smaakjes geven aan XTC pillen ook een fout idee. Laat het maar lekker ranzig blijven juist. Het is niet goed voor je, dus laat het ook zo smaken.
ik lees dit even snel maar Rivotril (clonazepam) smaakt inderdaad zoet als een snoepje

Packjam

Belezen gebruiker

wow ik moet echt wel 2mg slikken voordat ik cpam merk

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
wow ik moet echt wel 2mg slikken voordat ik cpam merk
Damn , 2mg staat gelijk aan 40mg diazepam ongeveer. Ik zit op 3mg clonazepam dagelijks en die van mij smaken ook zoet en lossen in 20 seconden op in mijn mond.
Als je je sterkte gelijk houd dan blijf je lang effect houden van dezelfde dosering. Kan na 2 jaar dagelijks gebruik nog steeds prima slapen met 1mg in de avond en 2mg voor het slapen.

Drink wel vaak 1 liter of meer grapefruitsap een uur eerder. Dat versterkt het behoorlijk bij mij. De arts zei erover dit tegen me:" Als het je helpt heb ik er geen bezwaar tegen"

Waardoor ik denk dat het niet zo schadelijk is maar het versterkt ook opiaten zoals mijn fentanyl en oxycodon.

Maar vraag dit eerst aan je eigen arts.

En ga niet hoger doseren, clonazepam (rivotril) wordt vaak onderschat door artsen.

0.5mg staat gelijk aan 10mg diazepam..

Screenshot_20220119-163007_Samsung Internet.jpg

Ps krijg altijd al Sandoz met al mijn medicijnen van apotheek. Vind de clonazepam van Sandoz erg fijn omdat ze zo losjes zijn gedrukt en zo uit elkaar vallen in de mond alsof het een smelt l tablet is.

Laatst bewerkt:
Bovenaan