Cipramil (SSRI) & Risperdal in combinatie met...

Hallo,

Ik kwam dit forum vanmiddag tegen, erg interessante berichten.

Ik heb een vraag. Ik blow 4 a 5 keer in de maand en meestal gebruik ik tegelijke tijd alcohol (bier of wijn). Dit ging altijd goed totdat ik Cipramil kreeg. Één van de twee gaat goed, maar als ik het combineer (hoe laag de dosis ook is) wordt ik duizelig of fal flauw (in twee maanden 3x gebeurd met die combinatie). Als ik veel caffeïne of guarana gebruik kan ik het wel weer samen gebruiken.

Is het slecht voor je hersens, als ik die middelen (Cipramil, Alcohol en Hash) tegelijk gebruik en dan flauwval?

Ik heb nog een vraag. Is het veilig om met mijn medicijnen, truffels, paddo's, kratom en salvia te gebruiken? (ik heb goede en leuke ervaringen met LSA)

Usha

Belezen gebruiker
Ik viel ook flauw als ik antidepressiva nam en daarna wiet rookte.
Ik denk niet dat dat onherstelbare schade aanricht aan je hersenen.
Maar leuk is het niet.

Over de bewustzijnsverruimende middelen: sommigen beweren dat het geen kwaad kan als je AD neemt, sommigen zeggen dat je veel harder tript, sommige raden het totaal af.
De combinatie met Kratom zou niet echt problemen mogen geven.

Risperdal is een antipsychoticum. Artsen schrijven het voor bij psychose, manie, onrust, schizofrenie, depressie, dementie, tics en dwangstoornissen.
Het is wel belangrijk om te weten wat jij precies hebt, om je vraag echt te kunnen beantwoorden.
Je moet echt geen tripmiddelen nemen als je aanleg hebt voor psychoses, of schizofrenie hebt.

Usha

Belezen gebruiker
Jij neemt zo'n zware medicatie om piekeren tegen te gaan???

Research eens goed op internet over de medicatie die je neemt. Volgens mij is dat veel te zwaar voor jou.
Dokters schrijven nogal vlug iets voor, kan met de beste bedoelingen zijn. Maar als je die medicatie neemt om niet te moeten piekeren, en om geen depressie te krijgen, dan wegen de negatieve effecten van de medicatie echt niet op tegen de eventuele voordelen. Het zijn geen wondermiddelen. Ze zijn alleen de moeite waard als je echt een geestelijk probleem hebt.

Hoe oud ben je 18, 19? Denk er eens over na met die medicijnen te stoppen. Lees er zoveel mogelijk over. Je bent echt te jong om nog voor jaren aan zulke medicijnen vast te zitten. Ze kunnen net depressie en zelfmoordneigingen veroorzaken en ze zijn verslavend.

Je hebt interesse in bewustzijnsverruimende middelen? Dat is positief. Je kan er veel van leren. Misschien leer je wel dat er helemaal geen reden is om zoveel te piekeren. Lees er zoveel mogelijk over, en doe wat je voor jou goed lijkt.

Veel succes Jelle!

re:

Ben ik met je eens.

LSA vond ik heel erg interessant en leuk. Ik zit te twijfelen of ik eerst paddo's ga eten of eerst salvia ga roken :)

Usha

Belezen gebruiker
Paddo's als eerste inderdaad. :)

Als je een klein dipje hebt (kan voorkomen als je stopt met AD), kan je misschien Sint-Janskruid proberen. Normaal gezien moet je daarvan dan elke dag een pilletje nemen. Maar er zijn mensen die hogere dosissen nemen (5 pilletjes bvb.) en die zeggen dat dat erg leuke effecten geeft, een relaxt happy gevoel en veranderde waarneming van kleuren enzo.
Je mag wel niet in de vlakke zon gaan zitten als je St Janskruid gebruikt.

Er zijn nog andere kruiden die relaxerend werken: passiebloem, hop, ...
Melatonine kan ook helpen.

Overcome

Belezen gebruiker
Moet je de verpakking lezen... staat ook op dat het gevaarlijk is om te combineren met alcohol... doe dat dan ook niet :).

xtc4fun

Experimenterende gebruiker
risperdal en vooral cipramil valt wel mee met zware medicatie,
anti depressiva klinkt zwaar maar het stelt weinig voor.

medicijnen waar je vooral mee moet oppassen zijn MAO remmers zoals Fenelzine
(gebruik ik zelf)
het ook verschillende SSRI en klassieke ads gebgruikt

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik wil je alleen ten sterkste afraden om niet-SSRI-gebaseerde antidepressiva te nemen samen met XTC (MDMA). SSRI-gebaseerde AD niet nemen met MAO-remmers. Benzodiazepine-gebaseerde medicatie niet combineren met alcohol, GHB, of opiaten.

ronnai

Experimenterende gebruiker
Angramar Temenos zei:
Benzodiazepine-gebaseerde medicatie niet combineren met alcohol, GHB, of opiaten.

Dat doe ik zo vaak en volgens mij kan het prima!
Dan doel ik op benzo's en tramadol/oxy met ghb. Drink namelijk al een aantal jaren niet meer :grin:

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
slikte 60mg cipramil en 72mg Concerta {nu 80/100mg Ritalin} maar als je die combinatie met alcohol gebruikt krijg je een heel raar effect voelde net als coke bij mij oke had dan ook een week vooraad Concerta opgesnoven en werd door de alcohol versterk maar door de Cipramil had ik geen angst en dat was best wel creapy liep gewoon over de snel weg stond om 5 uur snachts het verkeer te regelen midden op een snel weg :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:

Eosea

Newbie
Ik moet nu ook cipramil nemen tegen depressie en vroeg me nu af of dit kwaad kan met drugs?
Ik heb het dan over speed, xtc, coke, lsd, paddo's, wiet, dmt, 2cb??
Niet dat ik alle weekends zoveel drugs neem hoor :tearsofjoy:
Maar dat zijn zo ongeveer de dingen die ik wel eens af en toe neem als ik uit ga en daarom dat ik me afvraag of dit kwaad kan met die anti-depressiva?

Bovenaan