CBR vraag, Diazepam

Dus.. ik voor me rijbewijs naar een medische keuring. Ik heb een urine formulier ontvangen en zal dus in een potje moeten pissen.

Nou heb ik dus (denk ik) 3 weken geleden 1 diazepam 5 mg gehad. En wat ik op internet lees verschilt behoorlijk. Hoofdzakelijk vind je dat het tussen de 20 en 42 dagen duurt.
Maar las ook ergens dat het met 4 dagen al eruit kan zijn.

Maar hebben ze het over iemand die het altijd slikt voor angst of ook voor die 1 pil?

Halfwaarde tijd kan wel 100 uur zijn(ook wel meer)

Anderhalf jaar geleden moest ik ook een urine controle doen toen zat er 159 ug aan THC.. dus toen werd ik afgekeurd

benzzzy

Badass junkie
Verschilt aanzienlijk per benzo en duur van gebruik.

Iets als diazepam heeft bijv een zeer lange halfwaarde tijd van ong 2-4 dagen en Dan heeft het nog een actief metaboliet met een half waarde van bijna 200 uur.

Als je dit lang dagelijks hebt gebruikt Dan kan je er vanuit gaan dat je MINIMAAL 1 week positief test.
Het zou me niet verbazen als je zelfs voor een maand (of langer!) positief test met dagelijks diazepam gebruik.

CuriousExplorer

DF-koning
Ff kapen....

Maar Diazepam schrijven ze mij voor om aanhoudende rugpijn te bestrijden.
Hoezo zou een medische keuring daar problemen over maken?
Het is uiteindelijk toch maar een pijnstiller, en zeker als je ze op voorschrift gebruikt lijkt met dit niks om u zorgen over te maken ??

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Maar het is een medische keuring....Niemand vraagt toch of je zelf naar ginds gereden hebt? Daar doelde ik eerder op...Toch merci voor de link 😊
TS zegt dat hij een medische keuring moet ondergaan om iets te doen voor een rijbewijs. Geen idee wat, rijexamen, rijlessen, herkeuring, verlenging, weet ik veel wat, maar iig moet ie een test ondergaan.
En als je die test moet afleggen kun je beter zorgen dat je schoon bent of een doktersverklaring bij de hand hebben.

Denk meer dat de vraag is of je überhaupt mag rijden met dagelijks gebruik van diazepam. Maar dat is niet aan de orde bij TS

Is ook maar wat ik eruit haal hoor 😴https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/medische-keuring-rijbewijs

Buu

Wijs gebruiker
Doorgaans is het halfwaardetijd keer vijf voordat het compleet uit je systeem is.

Ik kon het toch niet helemaal loslaten:innocent:
Dus heb nog wat dieper gezocht

The aim of this study was to investigate the concentrations of diazepam and alprazolam in oral fluid and urine for up to 2 weeks after ingestion of a single oral dose in healthy volunteers. A total of 11 healthy volunteers ingested 10 mg diazepam at the start of the study and 0.5 mg alprazolam on Day 3 of the study. A total number of 10 oral fluid samples and 17 urine samples were collected from each participant. The samples were analyzed by liquid chromatography with tandem mass spectroscopy and ultra-high performance liquid chromatography tandem mass spectrometry methods. The median detection time was 252 h for the longest detected diazepam metabolite in urine (oxazepam, range 203-322) and 132 h in oral fluid (N-desmethyldiazepam, range 109-136). For alprazolam, the median detection time was 36 h (metabolite α-OH-alprazolam, range 26-61) in urine and 26 h (alprazolam, range 4-37) in oral fluid. These results show that detection times are only 36 h for alprazolam in urine after intake of a single therapeutic oral dose. For diazepam in urine, detection times were 11 days. Detection times were generally shorter in oral fluid compared to urine. The results could be helpful in the interpretation of diazepam or alprazolam findings in drug testing cases involving urine or oral fluid.

Mocht er iemand baat bij hebben

Buu

Wijs gebruiker
Maar ze testen vaak niet op de drug zelf maar de afraak producten hiervan.
Bijna elke benzodiazepinen breekt onder andere af in Oxazepam bijvoorbeeld. Ik neem aan dat zij op metabolieten testen en je alsnog de lul bent.

Danny0531

Belezen gebruiker
Net als dat je van de dokter dex krijgt voor je adhd mag je ook nie mee rijden. Naja ik denk dat ze me zonder dat spul liever helemaal niet de weg opbwille hebbe

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Waar
TS zegt dat hij een medische keuring moet ondergaan om iets te doen voor een rijbewijs. Geen idee wat, rijexamen, rijlessen, herkeuring, verlenging, weet ik veel wat, maar iig moet ie een test ondergaan.
En als je die test moet afleggen kun je beter zorgen dat je schoon bent of een doktersverklaring bij de hand hebben.

Denk meer dat de vraag is of je überhaupt mag rijden met dagelijks gebruik van diazepam. Maar dat is niet aan de orde bij TS

Is ook maar wat ik eruit haal hoor 😴https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/medische-keuring-rijbewijs
Waarschijnlijk gepakt met dronken/onder invloed rijden.

De Zandman

DF-koning
Met dit soort medicatie, zijnde een preparaat wat van invloed is op de rijvaardigheid, mag je binnen een bepaalde maximum bloedwaarde, g e e n motorvoertuig besturen.
Doe je dit toch, dan pleeg je een strafbaar feit.
En de sancties liegen er niet om.
Zijn vergelijkbaar met het gebruik van alcohol.
Als je maar beneden de grenswaarde blijft, heb je niets te vrezen.
Ik kan uit hetgeen de ts vermeld heeft, niet zeggen of hij daar onder blijft, of niet.
Het gaat dus nu om een keuring.
Is het mogelijk om daar een twee weken voordat deze plaatsvindt, te stoppen met de diazepam?
En nog dit.
Het gaat er dus n i e t om, waarvoor je deze medicatie krijgt. Dat doet er geen flikker toe.
Het gaat om de concentratie van dit middel in het bloed.

De Zandman

DF-koning
wat van belang zou kunnen zijn in deze kwestie is, dat wanneer iemand een lange tijd een bepaald medicijn gebruikt, hij daaraan gewend is geraakt, en dat de rijvaardigheid hierdoor niet, of althans veel minder, beïnvloed wordt.
Of dit dan als resultaat heeft, dat er toch gereden kan worden, dat beslist een arts (keuringsarts).
Het lijkt me toch goed om dit even te weten....

Bovenaan