Ik heb redelijk veel ervaring met cbd olie. 10 druppels als start is veel en veel te veel. 8,32% is al redelijk sterk. Sterker dan bv De Tuinen of een andere drogist meestal verkoopt. Die zijn meestal tussen de 2 en max 4%.
Dosering is niet per kwaal hetzelfde. Ik weet wel dat verkopers dat beweren maardat is alleen zodat je lekker veel koopt.
Probeer, als je nuchter bent van alles, eerst 1 druppel onder je tong. Houdt het ongeveer 60 tot 90 seconden daar, dan mag je het doorslikken of wegspoelen. Eentje, meer niet. En let goed op je gevoel op t moment dat je neemt want de eerste paar x dat je neemt voel je het binnen enkele seconden al. Dat werkt voor mij als mijn adhd radartjes niet willen stoppen. Ik voel het meteen. Nu duurt dat al langer door tolerantie. Die is idd erg snel in the pocket. Voor pijn klachten geldt hetzelfde, neem 1 druppel en wacht. Als je binnen een kwartiertje niks geen verschil merkt neem je nog een druppel. Maar ik denk echt dat met 1 je al wat merkt. Het werkt maar 4 tot 8 uur. Je kunt mazzel hebben dat je met 1x per daggenoeg hebt maar meestal zul je 2 a 3 x daags moeten nemen. Dat geldt echt voor elk persoon anders. Daarom is het belangrijk dat je zelf je dosis uitzoekt. Door 1 voor 1 te druppelen.
Pas echt op en probeer het opbouwen zo lang mogelijk uit te stellen. Je bouwt echt snel tolerantie op. En zoals je merkt is het niet heel goedkoop.