Carolina reaper

Shinyzappy

Bewuste gebruiker
Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen. Ik heb wat vragen over de Carolina reaper peppers, mijn stiefpa heeft nu een carolina reaper in de grond zitten. 1 is uitgekomen van de 10 haha, maar de vraag is eigenlijk “of jullie wat goede tips, eventuele adviezen, wat goede tips voor een lekkere sambal dr van te maken en gewoon wat goede generale info over de plant :)

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Heb je een foto?

Als er maar één is uitgekomen, heb je of slechte zaden (maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, peperzaden zijn behoorlijk kiemkrachtig) of ze staan te koud.

Staan ze in de volle grond? Potten? Verwarmd/onverwarmd?

Ik volg zelf altijd een beetje deze stappen:

Daarna is het feeling krijgen met wat je planten nodig hebben. Dat gaat jaar op jaar steeds beter.

Veel warmte, veel licht. Maar laat ze er wel geleidelijk aan wennen. Als ze binnen niet teveel zon kregen en je zet ze plots in de volle zon, zullen ze verbranden. Maar als je ze rustig aan laat wennen, kunnen ze heel erg veel zin hebben en ook gebruiken.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Voor recepten heb ik dan weer een ander topic aangemaakt. Al zie ik dat ik mijn sambal recepten daar nog niet eens gedeeld heb. Komt er nog een keer aan.

Carolina reaper is wel bijzonder van smaak. En persoonlijk zou ik er ook wat mildere ingrediënten in mikken. Ik weet niet hoe je heat tolerance is?

Zelf ben ik erg fan van Bhut Jolokia, ofwel ghost peppers.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb eens voor de grap zo'n half ding opgegeten. Geen aanrader, het was een uur lang afzien en een beetje zuivel hielp amper. Echt zwaar pittig die krengen, alsof je hete kolen op je tong en in je gehemelte drukt.
Was het niet moeilijk om te ademen?

FerdFatoehaus

Badass junkie
Heb je een foto?

Als er maar één is uitgekomen, heb je of slechte zaden (maar dat lijkt me niet waarschijnlijk, peperzaden zijn behoorlijk kiemkrachtig) of ze staan te koud.

Staan ze in de volle grond? Potten? Verwarmd/onverwarmd?

Ik volg zelf altijd een beetje deze stappen:

Daarna is het feeling krijgen met wat je planten nodig hebben. Dat gaat jaar op jaar steeds beter.

Veel warmte, veel licht. Maar laat ze er wel geleidelijk aan wennen. Als ze binnen niet teveel zon kregen en je zet ze plots in de volle zon, zullen ze verbranden. Maar als je ze rustig aan laat wennen, kunnen ze heel erg veel zin hebben en ook gebruiken.
Zijn net mensen

Bovenaan