Cannabisverslaving

Hallo allemaal,

Ook hier iemand die al jaren verslaafd is aan cannabis.
Mijn naam is Harrie en blow al sinds mijn 19e jaar.
Het is begonnen uit nieuwsgierigheid, het willen weten wat hasj en wiet met je doet.
Dat experiment is uitgelopen op een dijk van een verslaving.
Ik ben nu 60 en vind het de hoogste tijd om ermee te stoppen.

Als ik jullie ervaringen lees op dit forum dan herken ik mezelf in elk verhaal wat verteld wordt.
De schaamte voor je gebruik, de eenzaamheid die het veroorzaakt(je verliest er een hoop vrienden door) en vooral de hunkering naar wiet.
Ik ben het spuugzat !
Ik hoop samen met jullie om mijn verslaving eindelijk na jaren te kunnen stoppen.
Het zal niet gemakkelijk worden, dat weet ik omdat het niet de eerste keer is dat ik een stoppoging onderneem.
Maar samen moeten we het toch kunnen?
Ik wens iedereen op dit forum veel sterkte de komende tijd.
Groet, Harrie

*.exe2.0

Wijs gebruiker
He Harrie,

Verslaving sucks maar je hebt hiermee alweer een goeie move gemaakt. Net als al die andere stoppogingen. Één keer vaker opstaan dan dat je gevallen bent he :)

Heb je al hulp/ondersteuning gezocht bij een professionele instelling, Brijder o.i.d.?

Ik raad altijd afbouwen en timing aan omdat dat voor mij werkte. Dus minder gram roken en bv. pas na 16:00u. Dan heb je een flink aantal nuchtere uren waarin je je geest wat helderder hebt en 'mag' je toch nog blowen. Of cold turkey en je er goed op voorbereiden. Genoeg en gezond voedsel in huis halen. Instellen op 1-2 weken minder goede slaap e.d. Je kent het waarschijnlijk allemaal al :)

Plus een alternatief vinden voor de tijd en energie die je in blowen stopt. Ik zeg sport. Of wandelen. Foto's bewerken, vrienden bezoeken en daarmee in relaties investeren, sauna bezoeken, boek lezen, in bad gaan, floattanksessie, schoonmaken, opruimen, spullen repareren, achterstallige klussen, vrijwilligerswerk etc.

Hey Exe,

Erg bedankt voor je tips.
Ik ga er zeker wat mee doen.
Ben je nu zelf helemaal gestopt of rook je "af en toe" nog een jointje?

Ik bewonder je.

Groet, Harrie

*.exe2.0

Wijs gebruiker
Ik kon er ook steeds slechter tegen, duizelig, paranoia als ik buiten kwam na het roken. Heel m'n dag- en nachtritme omgedraaid, weinig en ook slecht eten. Al m'n problemen en dingen die niet lekker liepen hadden maar een oorzaak: blowen. Als ik erover nadacht was dat steeds de conclusie.

Heb er ook verschillende pogingen gedaan. Een aantal maal halfslachtig. En twee keer serieus. Een serieuze poging waarin ik afbouwde. En die mislukte en ik blowde weer een half jaar. En toen weer wat afgebouwd en rigoureus gekapt. Zo ongeveer ging mijn proces. Je denkt dat je niet zonder kunt maar dat is 1 grote illusie.

Slecht er tegen kunnen en de oorzaak van m'n problemen maakte het dat ik het gebruik, net als jij, spuugzat was. Een hele goeie motivatie. Vervolgens moet je wat doen met die motivatie. Maar gemotiveerd zijn is niets behalve een goed gevoel zonder dat je iets gepresteerd hebt. Actie dus.

Na ongeveer 10 jaar nog een aantal maal geprobeerd. Best leuk maar merkte al gauw de paranoia weer. Merkte ook duidelijk dat de andere dag het ook voor een roesje over de dag zorgde; niet scherp zijn enzo. Iets wat jij ws. allang niet meer merkt omdat dat roesje een flinke deken is en je bent niet anders gewend. En ook het berekenend ermee omgaan wat op terugkerende verslaving duidde. Niet de moeite waard dus, integendeel.

Wat ik kan, kan jij ook.

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,

Het is begonnen uit nieuwsgierigheid, het willen weten wat hasj en wiet met je doet.

Als ik jullie ervaringen lees op dit forum dan herken ik mezelf in elk verhaal wat verteld wordt.
De schaamte voor je gebruik, de eenzaamheid die het veroorzaakt(je verliest er een hoop vrienden door) en vooral de hunkering naar wiet.
Ik ben het spuugzat !
Ik hoop samen met jullie om mijn verslaving eindelijk na jaren te kunnen stoppen.
Het zal niet gemakkelijk worden, dat weet ik omdat het niet de eerste keer is dat ik een stoppoging onderneem.
Groet, Harrie

Hoi Harrie, Ik blow ook al heel lang, eerst recreatief, later verslaafd. Volgende week donderdag sta ik op straat. Misschien moet je het topic even lezen en kom je ook tot de overweging dat je echt stoppen moet. Voor mij is het waarschijnlijk te laat. Leer er van en stop nu!

Naam van het topic: Depressief door cannabis of door leven?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Harrie man je hebt wel een hele tijd geblowt zo te zien. Ikzelf ook toch een goeie 15 jaar met een goeie stoppoging van 3 en 6 maanden maar toch telkens hervallen.

De eerste lange periode was gemiddel 3 tot 5 gram per dag. Het herval daarna was tot 3 gram per dag. De 2de poging en herval daarna werd herleid tot gemiddeld 1 gram per dag of maximaal 3 a 4 jointjes. Op het einde van die periode nog 2 jointjes per dag, 1 in de middag en 1 voor het slapengaan.

Het heeft me tijd en zweet gekost om telkens te stoppen, hervallen en het gebruik toch te doen dalen en tot nu het besef kwam dat ik er echt klaar mee ben. In alle fasen was het besef nooit zo sterk aanwezig. Lichamelijk alsook geestelijk konden de voordelen niet meer op tegen de nadelen. Het leven ging teveel aan mij voorbij, alles liep in een slakkengangetje en paranoia, "wat als" en "alles is ok laat maar zijn beloop gaan" gedachten kwamen teveel voor. Intussen al 7 weken voorbij en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt nog te blowen.

Zo te lezen ben je er ook helemaal klaar mee dan is het ook goed om nu te stoppen en vol te houden. Als je degelijke tijd geblowt hebt, verschilt van persoon tot persoon, kan het toch wel even duren voor je terug wat "normaal" voelt.

De eerste 2 weken gaat je slaap sowieso overhoop liggen en ga je dromen over de gekste dingen. Kan zelfs wat langer duren maar je lichaam gaat wel al de eerste energie teruggeven na die 2 weken. Zet die om in positieve energie want het kan opdringerig aanvoelen. Doe dingen die je tijdens het blowen gewoon aan je voorbij laat gaan. Beweging, sport, wandelen, de stad in, restaurant, film kijken,... keuze genoeg want je moet de tijd niet meer wegblowen.

Probeer zeker op je voeding te letten. Fruit, groenten, gezonde maaltijden. Bronnen van vitaminen, kortom alles waar je lichaam goed aan doet. Veel water drinken helpt ook het lichaam zuiveren.

Je wekelijks laten testen kan ook helpen. Zie het als een soort wedstrijd dat je die thc waarden in plas of bloed zo snel mogelijk wil zien dalen. En die dalen ook elke week als je stopt. Is een soort van overwinning tegen de verslaving. Als alles goed loopt zie je tussen week 3 en 6 al nul waarden. Nog meer positieve energie die vrijkomt bij deze waarden. Als je doorzet en echt wil stoppen is het resultaat op het einde een beloning voor je geest en lichaam.

Succes man!

Spookie!38

Newbie
Hallo allemaal,

Ik ben het spuugzat !
Groet, Harrie
Hoi Harrie,
Hoe gaat het nu? Ben benieuwd en ik hoop dat het goed gaat met het stoppen.
Morgen word mijn duizendste stop poging. Nooit langer volgehouden dan een week. En blow al 18 jaar. Ben voorbereid op al de ellende, want dat vind ik de komende weken. Maar ga er ook maar eens van genieten! Een blowloos leven!! Want ben die troep zo spuugzat! Laat het allemaal maar weer op me afkomen.
Hoop dat het jou gelukt is om het vol te houden!

Bovenaan